Gå til innhold

Trondheim's NTNU vs Oslo's UIO


Immio

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg visste ikke helt hvor dette spørsmålet passet inn I forumet så jeg bare putta det her. Om det er feilplassert hadde det vært fint om dere kunne vise meg hvor jeg kan spørre det. Anyways...

 

Jeg elsker biologi og vil begynne på ett studie som inneholder emner som patologi, immunologi og genetikk. Derfor har jeg valgt til å søke på enten Molekylærbiologi på UIO eller Bioingeniør på NTNU. Jeg vil egentlig stikke til NTNU pga at studiet passer meg mer enn UIO sitt program.

 

Problemet er at jeg elsker å reise så om jeg velger å bo I Oslo hadde vært jævlig kult siden Ryanair flyr fra Rygge men om jeg velger Trondheim må jeg enten reise til Oslo også dra til Gardemoen/Rygge derfra eller ta ett fly fra Værnes lufthavn (som koster 10 ganger mer enn fra Oslo).

 

Jeg har bodd I både Oslo og Trondheim og trives I begge men er mer tiltrekket til Oslo fordi det er mer internasjonalt, Ganske chill kultur og campuset til UIO er mye større og finere enn NTNU. Oslo er også mye større enn Trondheim, Trondheim sentrum er liksom 20 meter I areal...

 

I utgangspunktet er dette ett spørsmål om jeg burde ta ett okay/bra fag I en jævlig kul by eller ett veldig bra fag I en 'meh' by 

 

Hva synes dere? Hadde likt å høre på flere meninger til 'dillemmaet' mitt

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

NTNU er alltid er det beste alternativet i Norge innenfor realfag stort sett, men det finnes få unntak. Jeg er overrasket over at dere spør.

Dette er jo rett og slett feil. UiO er ledende på forskning innen realfag(spesielt matematikk og fysikk). Klart, vil du bli siving, eller ta en annen mindre teoretisk realfagsutdannelse, så er NTNU et solid sted. Når det gjelder tunge teoretiske realfag derimot, er UiO i en egen klasse. Endret av dyyyreet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...