Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Best å drite i hele russetiden?


Anbefalte innlegg

Hey peeps, har en liten problemstilling. Jeg er ikke fyren som drar ut på fylla hver helg, jeg drar på fest iblant og har det gøy, dersom forholdene tillater det. Jeg er ikke fyren som danser, punktum. Samme hvor drita jeg blir så kan jeg ikke slippe meg løs nok til å danse. Er jeg på en fest så setter jeg meg ned og prater med folk, kødder og drikker. Jeg ligger ikke med folk helt uten videre og er mer en forholdstype. Jeg var på "verdens største russekro" her om dagen og når jentene kjørte seg inntil meg så var jeg virkelig ikke med, alle dansa, mens jeg heller ville prate med folk.

 

Jeg har biletter til alt av stevner, men jeg er nå usikker på om jeg burde dra på noe i det hele tatt. Er det egentlig like greit for meg å drite i hele russetiden eller er der noe jeg absolutt burde og mest sannsynlig vil trives på?

 

Hilsen en usikker 18-åring.

 

Anonymous poster hash: e32d9...cdc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hey peeps, har en liten problemstilling. Jeg er ikke fyren som drar ut på fylla hver helg, jeg drar på fest iblant og har det gøy, dersom forholdene tillater det. Jeg er ikke fyren som danser, punktum. Samme hvor drita jeg blir så kan jeg ikke slippe meg løs nok til å danse. Er jeg på en fest så setter jeg meg ned og prater med folk, kødder og drikker. Jeg ligger ikke med folk helt uten videre og er mer en forholdstype. Jeg var på "verdens største russekro" her om dagen og når jentene kjørte seg inntil meg så var jeg virkelig ikke med, alle dansa, mens jeg heller ville prate med folk.

 

Jeg har biletter til alt av stevner, men jeg er nå usikker på om jeg burde dra på noe i det hele tatt. Er det egentlig like greit for meg å drite i hele russetiden eller er der noe jeg absolutt burde og mest sannsynlig vil trives på?

 

Hilsen en usikker 18-åring.

 

Anonymous poster hash: e32d9...cdc

 

Du har mye igjen for å drite i hele greia, du kommer til å få bedre karakterer(om du fokuserer på skolen i steden såklart) og du sliter kroppen mindre ut. Ikke minst sparer du en masse penger.

 

Men i tillegg går du gjerne glipp av minner og morro, men virker ikke som om du har lyst allikevel. 

 

Selv var vi russ på yrkesskolen da vi gikk ett 3 årig løp, jeg var noe eldre enn de andre og brydde meg ikke særlig. Var med på en overnatting på skolen da det var mer som en klassefest på en måte, ellers brydde jeg meg ikke. Mens de andre i klassen var med på det meste egentlig. Og nei vi var ikke svartruss eller noe sånn, vanlig rødruss :p 

 

Har ikke angret på det i det heletatt, men om jeg hadde gått 3 årig allmenn til dels med de samme personene fra ungdomsskolen hadde jeg nok ikke gått glipp av det for alt i verden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan ta ein mellomting også. Sjølv om du er russ så betyr ikkje det at du må på alle arrangementa, og at du må drikke alle dagane. Du kan fint være russ og kun være med når du har lyst.

 

Sjølve festtradisjonane vil også variere litt frå skule til skule, og miljø til miljø. Det er langt frå alle plassar der alt av russefeiring foregår på konsertar eller nattklubbar med kun dansing. Mange feirer også i sine russe- bilar og bussar.

 

 

Hadde eg vært deg så ville eg sattsa på å kjøpe nokre russeeffekter, men eg ville nok solgt mesteparten av billettane. Slik du forklarar det så trur eg at dei store organiserte russefestane er det som du vil ha minst igjen for. Men det er mykje artig som skjer utanom dei store russearrengemanga også, særlig lokalt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Bli med! Du behøver ikke være med på alt, og ha fullt kjør hele tiden, men det hører med at du markerer slutten på 12 års skolegang.

 

Fem stikkord om min russetid: kald, våt, sulten, tørst og pissatrengt.

Lenke til kommentar

Bare la vær. Er selv ikke typen som danser, kødder og flyr rundt. Foretrekker å sitte i stua og ta noen øl og noen dram, drikke sakte, prate om forskjellig. Og med god rock i bakgrunnen, ikke høy technonmusikk i forgrunnen. Blir helt utslitt og får hodepine av "normale fester" og har mer lyst til å bare gå.

 

Føler du at det kommer til å bli kjipt på arrangementene, sett deg ned i sofaen, inviter et par, tre venner eller vær alene, drikk litt, prat, se på tv, kos deg ;)

Lenke til kommentar

Du bør bli med, det er bare det er bare en mulighet i livet!  Er mange feks på vanland som vil chille, prate osv kose seg ved vanen og høre på musikk, man må ikke danse!  Vis du finner kjemi med ei, kunne du fremdeles ikke tenkt å vært med hu på en dans?  :dribble:

 

-Tror ikke du vil angre dersom du går

Lenke til kommentar

Lett: Bli med...

 

Selv om det ikke frister særlig nå, er dette den eneste muligheten du har for å være russ. Du har ikke særlig forventninger, så du kan jo kun bli positivt overraska :) Jeg hadde en kompis som da var lik som deg, satt heller hjemme og syntes det var såååå teit at vi dro ut osv. Han angrer i dag da det fortsatt kommer opp russehistorier på nachspiel når vi mimrer om gamledager. Alt det rare som skjedde, morsomme vi opplevde osv. 

Lenke til kommentar

 

Du har mye igjen for å drite i hele greia, du kommer til å få bedre karakterer(om du fokuserer på skolen i steden såklart) og du sliter kroppen mindre ut. Ikke minst sparer du en masse penger.

 

Men i tillegg går du gjerne glipp av minner og morro, men virker ikke som om du har lyst allikevel.

 

Nja, ikke helt sant det der. Man kan fint være med på masse russegreier selv om man ikke er "offisiell russ" så da går man ikke glipp av så mye minner eller morro alikevel. Er du med så koster det gjerne ikke så mye som mange skal ha det til. Jeg var ikke russ, men på de få greiene jeg var med på så ville russen at alle skulle være fulle, ble skjenka til benet hver gang :p

 

Dropp å være offisiell russ, spar penger på klovnekostymet og tullekort så er du bare med på fest når du føler for det. Innvitert blir du nesten garantert ;)

Lenke til kommentar

 

 

Du har mye igjen for å drite i hele greia, du kommer til å få bedre karakterer(om du fokuserer på skolen i steden såklart) og du sliter kroppen mindre ut. Ikke minst sparer du en masse penger.

 

Men i tillegg går du gjerne glipp av minner og morro, men virker ikke som om du har lyst allikevel.

 

Nja, ikke helt sant det der. Man kan fint være med på masse russegreier selv om man ikke er "offisiell russ" så da går man ikke glipp av så mye minner eller morro alikevel. Er du med så koster det gjerne ikke så mye som mange skal ha det til. Jeg var ikke russ, men på de få greiene jeg var med på så ville russen at alle skulle være fulle, ble skjenka til benet hver gang :p

 

Dropp å være offisiell russ, spar penger på klovnekostymet og tullekort så er du bare med på fest når du føler for det. Innvitert blir du nesten garantert ;)

 

 

Jo klart en kan være med, men jeg snakket om å ikke være med. Virket ikke som om TS hadde særlig lyst. 

Selv var jeg med når klassen fant på noe, men da jeg var noen år eldre da vi var "russ" droppet jeg resten, hadde ikke noe forhold til de andre russene, så da falt litt av poenget vekk, for min del. 

Lenke til kommentar

For meg virket det som TS lurte på om han skulle kjøpe seg russedrakt og dra løpet helt ut. Jeg tenkte da at hvordan han holder på nå er fornuftig og ikke noen grunn til å gjøre det anerledes når alle andre løper rundt og gjør ting de kommer til å angre på.

 

 i og med at han har billetter til "alt" regner jeg med han har kjøpt seg drakt også :p

Lenke til kommentar

Skjønner jeg burde informert litt bedre, haha. Nei for lyeblikket har jeg ikke bukse osv, da jeg avbestilte det da jeg var sikker på at jeg ikke skulle. Har fortsatt mulighet til å bestille.. Men som det blir sagt så kan jeg jo være med på rullings og dra på lokale fester om jeg føler jeg må. Taper vel mest sannsynligvis ikke på å selge en billett til ett sted hvor wiz Khalifa står for musikken (ikke helt min kopp te). Rock, alkohol og venner hørtes mer ut som noe jeg kunne gjort haha.

 

Tusen takk for mange gode svar! Var usikker på hva slags respons jeg ville få på tråden, men den har vært en positiv overraskelse.

 

Anonymous poster hash: e32d9...cdc

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...