Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Oppsett av flere aksesspunkter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har satt opp nettverk med 3 basestasjoner.

Static IP på basestasjonene, enable DHCP, samme kanal, samme SSID, WEP.

Har problemer med å fortsette på sesjoner på PDA startet i nærheten av det ene aksesspunktet når jeg befinner med i nærheten av andre aksesspunkter.

Testet ut i webapp med PHP-sessions.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen basestasjoner kan settets opp slik at de rutes til en annen i hvert fall. Har aldri fått det til å virke med det er en annen ting. Fordelen er da at alle disse kan ligge på samme kanal... etter som jeg forso det. Har du mange AP'r i nærheten med samme kanaler blir det bøgg.

Leste no om at hvis du har to AP'r ikke så veldig langt unna hverandre burde du bruke kanal 1 på den ene og kanal 6 < på den andre.

Skrevet
Er alle AP eller ruter de to andre til den ene osv?

Ingen av AP'ene ruter til hverandre. Er satt opp som kun AP i eksisterende nettverket. AP'ene er Linksys WRT54G

Skrevet
Langt unna hverandre? Du sa at alle lå på samme kanal...

Ligger så langt unna at jeg akkurat skal klare å få overlapping, helt i grenseland.

Regner med at problemet ligger i at AP er satt opp med DHCP slik at de mobile enhetene får tildelt ny IP når de skifter AP. Har ikke lyst til å gi de mobile enhetene fast IP. Må kanskje ha en sentral overordnet enhet som tar seg av tildeling av IP'er.

Skrevet

Hvis jeg har forstått deg riktig nå så deler alle ut DHCP? :!:

Hvis så er tilfellet så kan du vel sette slik at bare den ene deler og ut så setter du den ene på kanal 1, den andre på 6 og den siste på 13 eller no... Vet ikke hvor høyt dine AP'r går jeg men...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...