Gå til innhold

RYKTE: Nvidias nye grafikkort kommer etter sommeren


Anbefalte innlegg

Hvis du og se på denne artikkelen fra Anandtech:

http://www.anandtech.com/show/9969/jedec-publishes-hbm2-specification

 

Alle slidsene med HBM er ganske tydelig merket SK Hynix. Anandtech har sitert SK Hynix på kommentarer de har til diverse aspekter. Artikkelen sier Samsung har annonsert masseproduksjon, men SK Hynix har ikke offisielt sagt noe. Som betyr at Samsung ligger foran i offisielle planer. Det betyr ikke at de faktisk ligger foran.

 

Jeg bare mangler klare reelle beviser på at AMD har jobbet med og utviklet selve minnet. At selskapet som er nr.2 i verden når det kommer til RAM utvikler en ny type derimot virker ganske logisk. At de har gitt ut masse slides og info bekrefter det. Det utelukker ikke AMD, jeg har bare vanskelig for å tro på noe jeg ikke har beviser for. Og bevisene for at SK Hynix er klart til stede. Det samme gjelder ikke for AMD.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du og se på denne artikkelen fra Anandtech:

http://www.anandtech.com/show/9969/jedec-publishes-hbm2-specification

 

Alle slidsene med HBM er ganske tydelig merket SK Hynix. Anandtech har sitert SK Hynix på kommentarer de har til diverse aspekter. Artikkelen sier Samsung har annonsert masseproduksjon, men SK Hynix har ikke offisielt sagt noe. Som betyr at Samsung ligger foran i offisielle planer. Det betyr ikke at de faktisk ligger foran.

 

Jeg bare mangler klare reelle beviser på at AMD har jobbet med og utviklet selve minnet. At selskapet som er nr.2 i verden når det kommer til RAM utvikler en ny type derimot virker ganske logisk. At de har gitt ut masse slides og info bekrefter det. Det utelukker ikke AMD, jeg har bare vanskelig for å tro på noe jeg ikke har beviser for. Og bevisene for at SK Hynix er klart til stede. Det samme gjelder ikke for AMD.

 

Les :

Amd started to work on HBM technology nearly a decade ago

High Bandwith Memory / Reinventing Memory Technology

 

Førstenevnte er en utvidet artikkel som beskriver hvordan det hele startet i 2006 , nr 2 er Amd sin egen side som forklarer hva de har utviklet.

 

Joe Macri er forresten "Guru'en" bak denne teknologien hos Amd og er den som står bak utviklingen av teknologien : http://www.legitreviews.com/amd-high-bandwidth-memory-detailed-with-joe-macri_163855

 

Så om noe ligger det mer enn nok fakta på bordet på hvem som står bak teknologien.

Lenke til kommentar

AMD linken er ikke bevis på noe. De lister blant annet opp Displayport/Adaptive Sync som en av deres oppfinnelser. Ikke uventet en skryteside. Den er og i konflikt med den første linken.

 

Fra Kitguru:

"But a in a bid to finish the new standard, AMD, SK Hynix and other developers had to create a massive amount of additional technologies that ultimately facilitated creation of graphics processors like AMD’s “Fiji”."

 

Fra Legitreviews: (mangler mellomrom i SK Hynix....)

"SKHynix was the major contributor on the DRAM side"
 

Jeg har aldri tvilt på at AMD har utviklet HBM DRAM for sine GPUer. Jeg tviler ikke på at om AMD ikke hadde startet satsingen på dette så hadde vi ikke hatt HBM før om noen år muligens? Det jeg sier er at selve DRAMen er det SK Hynix som har laget. Det sier jo kildene dine og. SK Hynix måtte lage masse nye teknologier. SK Hynix var den store partneren når det kom til DRAM (og den eneste). AMD hadde gjerne planene for hvordan de ville ha det. De visste hva de ville ha gjort, men AMD er ikke gode på alt. Langt ifra. Det er en grunn til at de inngikk samarbeid med SK Hynix. De har penger, folk og kunnskap til å utvikle selve DRAMen slik AMD vil ha den.

 

Ta profilen til personen du linket. Se hvor mye han er god på. Han er jo god på alt AMD gjør og enda litt til. Det er urealistisk at du kan være veldig god på så mange felt innen elektronikk. Det er og en grunn til at vi essensielt har 3 DRAM selskaper i verden.  Uansett hvor god du er alene så er det å utvikle noe nytt ekstremt vanskelig. Det sier jo kitguru sin artikkel og. Det tar utrolig mange år å utvikle ny minnestandard. Så ingen andre selskaper klarer det, men AMD med sine store pengereserver, og alle sine ledige ressurser klarte egenhendig å gjøre det meste av dette med litt hjelp? For meg virker det ekstremt urealistisk.

Lenke til kommentar

Den krangelen der er vel litt en definisjonssak om hva som menes med hvem som gjør selve "utviklingen". AMD og Nvidia har fremmet sine ønsker om minneteknologi, og så har minneprodusentene laget prototyper som skal svare på de ønskene. GPU-produsentene har kommet med tilbakemeldinger og gjort testimplementasjoner, men de har ikke stått for tegningen av DRAM-brikkene. Så selv om GPU-produsentene er med i utviklingsprosessen så er det ikke de som har æren for utformingen av kretsene.

Det meste TKongen sier forøvrig er korrekt.

Endret av efikkan
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...