Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Vil skifte ut sentral internett-teknologi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt usikker på hvor mange ganger jeg skal be deg lese om OSI-modellen lag 1-4, eventuelt TCP/IP-modellen. Hadde du gjort det, og forstått den i grove trekk, ville du ikke spurt dette spørsmålet...

Kan du si hva den artikkelen handler om da? Er det egentlig snakk om latency ping ikke hvor rask det går i speedtest?

 

Eller har jeg misforstått hele artikkelen?

Lenke til kommentar

Jeg trenger ikke lese den, fordi jeg forstår i grove trekk hva de ønsker å oppnå utfra det du har kopiert inn. Du skjønner det ikke. Og du skjønner ikke hvorfor. Hadde du lest det opp på de nedre laga i OSI-modellen, eller TCP/IP-stacken, hadde du kanskje skjønt det.

 

Jeg kan jo si med en gang at RTT-responstiden på enkeltpakker vil være tilnærmet lik som med dagens teknologi mellom A og B.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

LMH1: Du stiller omtrent samme spørsmål gang på gang, i mange forskjellige tråder. Men så leser du ikke svarene til de meget kompetente folkene som prøver å svare deg på en god måte. Hvorfor tar du deg ikke tid til å lese det 1 gang, i stedet for å kaste bort masse tid på å spørre på nytt og på nytt?

 

Du må jo ha brukt mer tid på å spørre/diskutere rundt dette temaet enn du noen gang kommer til å spare ved å komme deg over på 10gbit nettverk og 1gbit nettlinje litt tidligere...

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Kan du si hva den artikkelen handler om da? Er det egentlig snakk om latency ping ikke hvor rask det går i speedtest?

 

Eller har jeg misforstått hele artikkelen?

Nå tror jeg tiden er inne for deg til å kjøpe en bok.

Anbefaler http://www.amazon.com/TCP-Illustrated-Volume-Addison-Wesley-Professional/dp/0321336313/ref=pd_sim_14_7?ie=UTF8&dpID=51tLrIIBPwL&dpSrc=sims&preST=_AC_UL160_SR127%2C160_&refRID=1CTCVR90NAX8PHX0VAH1

 

Les denne perm til perm, gjerne to ganger.

Dette vil gi deg et utmerket grunnlag for å komme tilbake her å diskutere 10Gigabit/s vs 1gigabit/s o.s.v.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Kan du si hva den artikkelen handler om da? Er det egentlig snakk om latency ping ikke hvor rask det går i speedtest?

 

Eller har jeg misforstått hele artikkelen?

Nå tror jeg tiden er inne for deg til å kjøpe en bok.

Anbefaler http://www.amazon.com/TCP-Illustrated-Volume-Addison-Wesley-Professional/dp/0321336313/ref=pd_sim_14_7?ie=UTF8&dpID=51tLrIIBPwL&dpSrc=sims&preST=_AC_UL160_SR127%2C160_&refRID=1CTCVR90NAX8PHX0VAH1

 

Les denne perm til perm, gjerne to ganger.

Dette vil gi deg et utmerket grunnlag for å komme tilbake her å diskutere 10Gigabit/s vs 1gigabit/s o.s.v.

 

Problemet den er på engelsk, mangler filmforklaring som kanskje er lettere og forstå, og for det siste, kanskje den er litt vanskelig å forstå for en nybegynner vil jeg tro. Men uansett takk for rådet.

Lenke til kommentar

 

 

Kan du si hva den artikkelen handler om da? Er det egentlig snakk om latency ping ikke hvor rask det går i speedtest?

 

Eller har jeg misforstått hele artikkelen?

Nå tror jeg tiden er inne for deg til å kjøpe en bok.

Anbefaler http://www.amazon.com/TCP-Illustrated-Volume-Addison-Wesley-Professional/dp/0321336313/ref=pd_sim_14_7?ie=UTF8&dpID=51tLrIIBPwL&dpSrc=sims&preST=_AC_UL160_SR127%2C160_&refRID=1CTCVR90NAX8PHX0VAH1

 

Les denne perm til perm, gjerne to ganger.

Dette vil gi deg et utmerket grunnlag for å komme tilbake her å diskutere 10Gigabit/s vs 1gigabit/s o.s.v.

 

Problemet den er på engelsk, mangler filmforklaring som kanskje er lettere og forstå, og for det siste, kanskje den er litt vanskelig å forstå for en nybegynner vil jeg tro. Men uansett takk for rådet.

http://www.adlibris.com/no/avdeling/datakommunikasjon-og-nettverk-9093?filter=grouped_language_nb:norsk

 

Sånn, ingen unnskyldning lenger. Kjøp en bok og forstå innholdet. Og da selvfølgelig ikke Microsoft Sharepoint-boka...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Om du er svært dårlig i engelsk vil det være ett stort hinder for deg når du får boka. Det er store murstein med tung informasjon, og språkproblemer i tillegg vil være vanskelig. Da finner du en norsk bok istedenfor.

 

Du har sikkert brukt 100-vis av timer på diskusjon.no for å spør om ting du ville visst om du hadde lest en feit bok om temaet. Har du det i tankene, har du råd til å bruke noen hundrelapper på en bok.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Eller bare Googlet og brukt YouTube!

Skulle ønske du hadde tatt med URL som gir svaret på det jeg er ute etter.

Mange år til google blir så smart at den kan legge til alt slik det blir som en bok.

 

Har mere nok med android x86\Pfsense.

 

Sist jeg eide en bok om boken om linux: Ble aldri ferdig og ting skjer heletiden så den er for lengst utdatert selv om sikkert de fleste kommandoene er lik stort sett.

Boken%20om%20Linux.gif

Lenke til kommentar

Hadde du forstått innholdet i boken, så hadde nok fremdeles meste parten av innholdet vært fullt ut brukbart selv idag.

 

De viktigste grunnbegrepene og modellene for Unix / Linux har ikke forandret seg de siste 40 årene. Største forandringen som har skjedd nå er vel at SysVinit blir byttet ut for systemd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Eller bare Googlet og brukt YouTube!

Skulle ønske du hadde tatt med URL som gir svaret på det jeg er ute etter.

Mange år til google blir så smart at den kan legge til alt slik det blir som en bok.

 

Hvis du ikke klarer å søke opp det du lurer på, så bør du pakke ned PCen(e) din(e) og selge dem! Hvor vanskelig er det å skrive inn f.eks LACP eller SFP på Google/Youtube?  :hmm:  :nei:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...