Gå til innhold

Hvem betaler for bruk av brannslukker?


Dubious

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Som medmenneske burde du virkelig ikke tenke noe på det.

Med andre ord så har jeg med brannslukker kun når jeg trenger den

 

Nei, med andre ord et du ett ekstremt egoistisk og selvsentrert individ, og har ingenting på veien, eller i kontakt med andre i samfunnet, å gjøre.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

Som medmenneske burde du virkelig ikke tenke noe på det.

Med andre ord så har jeg med brannslukker kun når jeg trenger den

 

Nei, med andre ord et du ett ekstremt egoistisk og selvsentrert individ, og har ingenting på veien, eller i kontakt med andre i samfunnet, å gjøre.

 

Nei, jeg er ekstremt selvsikker og ringer da brannvesent så får de gjøre jobben sin uten at det skal koste meg noe

Lenke til kommentar

 

 

 

Som medmenneske burde du virkelig ikke tenke noe på det.

Med andre ord så har jeg med brannslukker kun når jeg trenger den

 

Nei, med andre ord et du ett ekstremt egoistisk og selvsentrert individ, og har ingenting på veien, eller i kontakt med andre i samfunnet, å gjøre.

 

Nei, jeg er ekstremt selvsikker og ringer da brannvesent så får de gjøre jobben sin uten at det skal koste meg noe

Dette er ganske utrolig. Jeg trodde ikke så ignorante mennesker faktisk eksisterte. Det er til og med lovfestet at du skal hjelpe til ved trafikkuhell, derunder brann.

 

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1965-06-18-4/KAPITTEL_2#KAPITTEL_2

 

 

Enhver som med eller uten skyld er innblandet i trafikkuhell, skal straks stanse og hjelpe personer og dyr som er kommet til skade, og for øvrig delta i de tiltak som uhellet gir grunn til. Denne plikt har, om det er nødvendig, også andre som er i nærheten eller som kommer til stede.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Nei, jeg er ekstremt selvsikker og ringer da brannvesent så får de gjøre jobben sin uten at det skal koste meg noe

Og når de kommer så er det gjerne for seint.

 

Ikke mitt problem at de ikke har med egen brannslukker

 

 

 

 

 

Som medmenneske burde du virkelig ikke tenke noe på det.

Med andre ord så har jeg med brannslukker kun når jeg trenger den

 

Nei, med andre ord et du ett ekstremt egoistisk og selvsentrert individ, og har ingenting på veien, eller i kontakt med andre i samfunnet, å gjøre.

 

Nei, jeg er ekstremt selvsikker og ringer da brannvesent så får de gjøre jobben sin uten at det skal koste meg noe

Dette er ganske utrolig. Jeg trodde ikke så ignorante mennesker faktisk eksisterte. Det er til og med lovfestet at du skal hjelpe til ved trafikkuhell, derunder brann.

 

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1965-06-18-4/KAPITTEL_2#KAPITTEL_2

 

 

Enhver som med eller uten skyld er innblandet i trafikkuhell, skal straks stanse og hjelpe personer og dyr som er kommet til skade, og for øvrig delta i de tiltak som uhellet gir grunn til. Denne plikt har, om det er nødvendig, også andre som er i nærheten eller som kommer til stede.

 

Står ingenting om å bruke egen brannslukker

Lenke til kommentar

 

 

Nei, jeg er ekstremt selvsikker og ringer da brannvesent så får de gjøre jobben sin uten at det skal koste meg noe

Og når de kommer så er det gjerne for seint.

 

Ikke mitt problem at de ikke har med egen brannslukker

 

 

 

 

 

Som medmenneske burde du virkelig ikke tenke noe på det.

Med andre ord så har jeg med brannslukker kun når jeg trenger den

 

Nei, med andre ord et du ett ekstremt egoistisk og selvsentrert individ, og har ingenting på veien, eller i kontakt med andre i samfunnet, å gjøre.

 

Nei, jeg er ekstremt selvsikker og ringer da brannvesent så får de gjøre jobben sin uten at det skal koste meg noe

Dette er ganske utrolig. Jeg trodde ikke så ignorante mennesker faktisk eksisterte. Det er til og med lovfestet at du skal hjelpe til ved trafikkuhell, derunder brann.

 

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1965-06-18-4/KAPITTEL_2#KAPITTEL_2

 

 

Enhver som med eller uten skyld er innblandet i trafikkuhell, skal straks stanse og hjelpe personer og dyr som er kommet til skade, og for øvrig delta i de tiltak som uhellet gir grunn til. Denne plikt har, om det er nødvendig, også andre som er i nærheten eller som kommer til stede.

 

Står ingenting om å bruke egen brannslukker

Jo, det står ganske klart mellom linjene. "[...] og for øvrig delta i de tiltak som uhellet gir grunn til." betyr faktisk akkurat det at hvis du har en brannslukker i bilen din, og det brenner i en annen bil, slukker du brannen med brannslukkeren din. Regner med du står og ser på fra land om noen drukner i svømmehallen, rett og slett fordi klor ødelegger klærne dine, og de som drukner har ikke samtykket i at de erstatter klærne dine.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Så når du ligger fastklemt i et vrak som brenner, hylende av smerte så skal jeg kjøre rett forbi og være glad fordi jeg akkurat har spart en hundrelapp.

 

 

Det er notert. /s

Det er en stor forskjell på når det er liv i fare og når det ikke er liv i fare

 

Skal jeg straffes fordi folk ikke sikrer seg selv?

 

Ikke tillatt med vanlige klær i svømmehaller og det kommer også under "liv i fare"

Lenke til kommentar

Det er en stor forskjell på når det er liv i fare og når det ikke er liv i fare

 

Skal jeg straffes fordi folk ikke sikrer seg selv?

 

Ikke tillatt med vanlige klær i svømmehaller og det kommer også under "liv i fare"

 

 

Så du hjelper til med å slukke biler der folk sitter fast?

 

Da må du si det da,

ordleggingen din tilsier at du ikke hjelper sålenge du må betale for påfyll selv,

uavhengig av situasjonen,

ikke at det gjør deg mindre douchebag,

men det gjør det ihvertfall ikke medskyldig til dødsfall. :)

Lenke til kommentar

 

Det er en stor forskjell på når det er liv i fare og når det ikke er liv i fare

 

Skal jeg straffes fordi folk ikke sikrer seg selv?

 

Ikke tillatt med vanlige klær i svømmehaller og det kommer også under "liv i fare"

 

Så du hjelper til med å slukke biler der folk sitter fast?

 

Da må du si det da,

ordleggingen din tilsier at du ikke hjelper sålenge du må betale for påfyll selv,

uavhengig av situasjonen,

ikke at det gjør deg mindre douchebag,

men det gjør det ihvertfall ikke medskyldig til dødsfall. :)

 

Gjør alt jeg kan for å hjelpe folk i nød

Men om bilen brenner uten at liv er i fare så ser jeg ingen grunn for at jeg skal bruke penger på det

 

Så mye negative kommentarer og ut ifra det jeg har lest så er det best å IKKE ha med brannslukker og da måtte se på at personer dør..

Lenke til kommentar

Gjør alt jeg kan for å hjelpe folk i nød

 

Men om bilen brenner uten at liv er i fare så ser jeg ingen grunn for at jeg skal bruke penger på det

 

Så mye negative kommentarer og ut ifra det jeg har lest så er det best å IKKE ha med brannslukker og da måtte se på at personer dør..

 

 

Så fuck andres eiendom så lenge liv ikke står i fare?

 

Vel, viss jeg noen gang møter på deg eller andre og bilen brenner,

så skal jeg prøve å slukke den uansett om det er noen inne i bilen eller ikke. :)

Lenke til kommentar

 

Gjør alt jeg kan for å hjelpe folk i nød

 

Men om bilen brenner uten at liv er i fare så ser jeg ingen grunn for at jeg skal bruke penger på det

 

Så mye negative kommentarer og ut ifra det jeg har lest så er det best å IKKE ha med brannslukker og da måtte se på at personer dør..

 

Så fuck andres eiendom så lenge liv ikke står i fare?

 

Vel, viss jeg noen gang møter på deg eller andre og bilen brenner,

så skal jeg prøve å slukke den uansett om det er noen inne i bilen eller ikke. :)

 

Så lenge det ikke er påbudt med brannslukker i bilen så kan en heller ikke pålegge folk å slukke andres branner (når liv ikke er i fare)

 

Men, jeg har aldri hatt behov til å bruke brannslukker, så hvem vet egentlig hvordan jeg kommer til å reagere

Lenke til kommentar

Så lenge det ikke er påbudt med brannslukker i bilen så kan en heller ikke pålegge folk å slukke andres branner (når liv ikke er i fare)

 

Men, jeg har aldri hatt behov til å bruke brannslukker, så hvem vet egentlig hvordan jeg kommer til å reagere

 

Uavhengig om det er påbudt eller ikke,

så er det snakk om å være ett medmenneske og hjelpe,

selv når det ikke er snakk om livsfare,

mener selvfølgelig ikke at du skal utsette deg selv for livsfare for å slukke en bilbrann der det ikke er noen igjen i bilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...