Gå til innhold

Prosjekt:Makeover [105%] Bilder: 7/7


Anbefalte innlegg

Del 1:

 

 

Hk-plate og optiske plater: Side 1

Skisser: Side 2-->

Dører: Side 5-->

Topp: Side 6-->

Viftestyring: Side 7

Vannkjøling Side 7

Front: Side 9 -->

Ramme: Side 9 -->

Mist: Side 9-->

Diverse: Side 11-->

Ferdig: Side 16-->

Nye bilder: Side 20-->

 

Den personen som startet trenden "Casemod" burde dø, blø og henges. Han er ansvarlig for at mitt sosiale liv har gått ad undas. :D

Mange netter har jeg jobbet i garasjen mens klokken har tikket mot natt, og vet du hva? Jeg liker det! Å lage en casemod er så inn i granskauens gøy at jeg ikke vet hvordan jeg skal beskrive det. Men nok om det.

 

For et par måneder så laget jeg en tråd hvor jeg "skrøt" av mine bragder. Det var den gang. Jeg fant nemmelig fort ut at jeg ville ta steget lengre ut og jeg satt i gang.

[Den gamle tråden]

 

Utgangspunktet:

aero-s201.jpg

 

Huff, hvor skal man begynne. Vet ikke helt for å være ærlig. Så jeg bestemte meg for en stor forandring. Jeg sier nå klart ifra om at jeg bare kommer til å oppdatere denne workloggen til jeg er ferdig med del 1. Del 2-3 kommer først etterpå nyåret siden jeg først har tid, penger og nerver til å gi meg ut på det.

 

Planleggning:

Jeg ville fra dag 1 gjøre kabinettet mer attraktivt ved å gjøre det mer gjennomsiktig. Lenge lurte jeg på om jeg skulle dumpe hele grunnlaget og lage et komplett plexikabinett, men fornuften tok over og jeg forstod at jeg ikke i verden har "skills" nok til å få dette til. Enda. Trenger enda et par år på beina.

Sålangt har jeg planlagt dette:

-Ny hovedkortplate i matt plexi

-Ny oppheng til optiske enheter i matt plexi

-Vinduer i alle dører. To med doble rene plexiplater og toppen i sotet plexi.

Mønster vil også bli brukt her. Riktignok ikke laget av meg, men det ser bra ut uansett.

-Ny front også i sotet plexi.

 

I tillegg så blir det en del andre mindre ting, men det kan jeg heller komme tilbake til når jeg kommer dit.

 

Men bort med pratet og la oss komme igang

 

Først før vi setter i gang så er det en fordel å demontere alt.

 

strippetliten.jpg

 

Ahh, pent og ryddig.. ehhm.. hvertfall ryddig.

 

klarliten.jpg

 

Herfra så gikk det så fort at jeg ikke fikk tatt noen bilder før jeg bokstavelig talt nesten var ferdig med hkplata. Så beklager hvis noen av dere ventet bilder kutt for kutt. Ble ikke så ille den derre eller?

 

hkliten.jpg

 

Før jeg viste ordet av det så var det klart for første test. Må jo se om det passer vet du :D

Jammen passet det ikke også. Videre til neste.

test1liten.jpg

 

(Jeg ber om at hvis det skulle være noen våkne enda at ingen poster i denne tråden før jeg sier i fra)

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel videre med hkplata. Dere får dømme selv hvordan det ble. Den er på dette bildet ferdig. Mangler litt finpuss riktignok, men det blir ikke gjort før på slutten.

 

hkdoneliten.jpg

 

Med hkplata ute av verden er det på tide å begynne med opphenget til de optiske enhetene. Først tar man litt plexi, ett stykk stikksag og litt pussepapir.

Resultatet blir følgende. Slapp av. Vi er langt ifra ferdig. :D

 

optiskbegliten.jpg

 

Det går fremover. Før du vet ordet av det så er det på tide å teste for første gang.

Jaaa, det passer. Lykkesrus.

 

opttest1liten.jpg

 

Har her montert på stykkene som ble festet på begge sidene som holder de sammen og som har hull i seg til å bli festet til rammen.

Forsto du ikke den? Ikke jeg heller.. Se på bildet da... :D

 

opttest2liten.jpg

 

Vel, noen lurer vel på hvor i all verden jeg har tenkt og plassere floppy og hd?

Har ikke glemt det. Gjorde bare alt hver for seg.

 

floppyliten.jpg

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar

Vel, da er alt klart for den store borreprøven. Må si jeg gruet meg fælt til dette,men det gikk nå ikke så aller så værst.

 

optiskkuttliten.jpg

 

Og da var alt klart og montert.

 

doneliten.jpg

 

Så begynner monteringsfasen

 

teaser1liten.jpg

 

Og da var alt montert for første gang.

 

teaser2liten.jpg

 

 

Må si jeg syntes det ble et meget bra resultat sånn egentlig. Nå viser ikke bildene i nærheten hvor bra det egentlig ble. Spesielt når man tenker på hvordan plexien ser ut. Må oppleves heter det vel. Så synd at det bare ble slik i et par timer siden det fort ble tatt fra hverandre for videre modding. Riktignok så kan jeg bruke maskinen nå. Del 1 tok meg nøyaktig 1 uke. Første gang og med en god del nerver for og ikke trø i salaten gjorde at det tok litt ekstra tid.

 

Del 2: Etter nyttår

Del 3: Etter del 2 :D

 

(Ferdig med å poste nå)

 

Kommentarer, kritikk, ros og andre meninger ja takk.

Ha en god natt!

Lenke til kommentar

For se hvordan det går etterhvert. Skal planlegge de neste delene litt bedre. Denne delen ble litt for mye post-it hvis dere skjønner hva jeg mener.

Måtte blant annet lage egne skruer fordi de gamle ble forkorte siden jeg ikke hadde målt opp tykkelsen på plexien først :gretten:

Jaja, shit happens. Hyggelig å høre at det ikke var så ille hvertfall...

Lenke til kommentar
Veldig pent ;)  Gleder meg til del 2 og 3!

Tro du meg det er mye å se frem til. Har så mange ideer som surrer rundt i hodet mitt at jeg nesten blir gal. Spesielt når jeg tenker på hva det kommer til å koste meg og så se ned i det dyyyyype hullet i lommeboken min.

Har begynt å få ideene ned på papiret. Har også begynt med å skjære ut mønsteret i toppen, og hvis jeg blir ferdig til helgen så blir det vel et nytt dryss med bilder da.

 

Her har du mønsteret som skal skjæres ut

 

monstertopp.jpg

 

Dere som besøker Bit-tech.net jevnlig vil nok kjenne igjen dette mønsteret, det er nok dessverre ikke mitt design, kunne riktignok ønske det for det er jo nydelig.

Men at andre har brukt det før hindrer meg ikke, og jeg har fått lov til å bruke det. :D

Lenke til kommentar

NICE, det du mente med at du har fått lov til å bruke det er jo en fordel. Du kan "skryte" da, fordi mange andre har vell "tatt" det, og brukt det. Men alikevell så synes jeg det ble stili og fint med matta-plaxi, så er dette noe som ikkje alle har i sine maskiner. Et annet must er at man må være forsiktig når man borrer i plexi, eller mange forskjellige acryl-glass, Sprekker fort med hastverk!! Stå på :woot:

Lenke til kommentar
Det må jeg si! :yes:

 

Ser bra ut foreløpig, kanskje montere led`s i plexien? siden den er matt så sprer vel lyset seg bra i plata?

2 av de 4 molexkontaktene som jeg bruker (og har igjen etter avkutting) har en grønn lazerled i seg. Du ser en av de på det siste bildet, det andre fungerer ikke siden jeg glemte å koble til jordkontakten etter at jeg la de inni noen dusjslanger.

Kan vel ikke si annet enn ooops. Har også en del lazerleds som også skal monteres inn men det blir ikke før senere. Akkurat nå holder jeg på med min hjemmelagde fanbus (som skal fikses på i del 3. Skal få ny plexitopp på den) som tar det meste av tiden min. Særlig siden jeg leter i blinde, siden kontaktene på bryterene ikke stemmer ifølge koblinskjemaet. Men det går fremover.

 

Kan vel vise et litt gammelt bilde av den.

Her er så vidt loddingen begynt og den har ikke fått plexiboksen som jeg bruker som dekkdeksel for elektronikken på innsiden.

 

 

fanbusgammelliten.jpg

 

fanbusgammel2liten.jpg

 

Blir en del forandret når den er ferdig. Dumme meg tok å borret hull fra innsiden( :( ) og det ble selvfølgelig helt forferdelig.

Jaja, skal lage ny deksel i grønn plexi som kommer i del 3 sammen med dekselene til dvd, cdrom, floppy osv.

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Pent arbeid, det må jeg si. Og godt å se at noen kommer med noe ideer :thumbup: Gleder meg til å se fortsettelsen på dette.

 

Ligger det mønster tilgjengelig på Bit-tech.net ? Leter litt etter mønster selv om dagen, siden kreativiteten min ikke er på topp :no:

 

Stå på! Gleder meg til å se fortsettelsen :)

 

Magnus

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...