Gå til innhold

Prosjekt:Makeover [105%] Bilder: 7/7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hyggelig å høre at dere liker arbeidet mitt.

Tror dere kommer til å nyte synet når alt er ferdig, men det er enda en stund til.

Trodde faktisk at jeg skulle ha muligheten til å fullføre del 2 før jul siden jeg egentlig bare har henting av materialer og kutting igjen. Alt er målt opp og klart egentlig. Lønningsdagen kom og det samme gjorde ønskelisten til alle mulige slektninger og andre svindlere. Huff, det var de pengene.

 

I tillegg så er ikke akkurat motivasjonen på topp,

med eksamener og slikt for tiden. :cry:

 

Håper å komme sterkt tilbake etter nyttår så til da,

God jul :xmas:

 

Mvh,

Bamsefar

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bra jobba! Har du planer for å utnytte det at du nå har en hk-plate++ som er gjennomsiktig(lys f.eks mellom hk og platen)?

 

Hvor tykk plexi har du brukt på bakplaten? Blir den solid nok til å støtte opp HK med blokk og full pakke? Har du forsterket festehullene?

 

Liker absolutt at folk tenker nytt!

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar

Hk-plata er laget av 6mm tykk plexi. Testet platen med å sette 3 liter melk på. Ble litt bøyd, men jeg tok sjansen å montere. Hittil så har den vært igjennom både veiene i tromsø og småsøskens slag så den tåler en del. Festehullene borret jeg opp og satt spacere i og limte disse med superlim. De har hvertfall ikke løsnet enda, så de holder nok litt til.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvilken krangel om jeg tør spørre? :roll:

 

Tenkte jeg skulle bare fortelle hva som skjer for tiden.

Har vært å kjøpt inn materialer, begynt å sette alle ideene mine ned på papiret og laget skisser.

Skolen ødelegger jo litt, men nå begynner jeg på'n igjen etter en deilig juleferie.

Tenker den første updaten med kommer om 1-2ukes tid. Spørs hvor lang tid jeg bruker på lakkeringen.

 

Alltid hyggelig å få ros, selv når det ikke er noen aktivitet, så tusen takk.

Lenke til kommentar

DEL 2

 

Da var vi igang med et nytt år, og tiden er inne for å begynne på del 2.

Siden jeg nettopp har kommet igang med del 2 så oppdaterer jeg den kontinuerlig slik at det ikke blir en måned til neste gang.

 

Hardware:

 

Pentium 4A 2GHz

Abit IC7

1GB Twinmos Winbond 400DDR

Sapphire Radeon 9800pro

 

Vannkjøling:

 

Maze 4

Black Ice Extreme 2

AC vannblokk, chipset (P4), "twinplex"

AC vannblokk, GPU (ATI), "twinplex"

AC vanntank, "aquatube", Titan

Aquabee 500, pumpe

Tygon slanger

 

Themet med denne modden har etter stor overveielse blitt Svart/Grønt med et snev av blankpolert sølv.

Dette får dere nok med dere i skissen som er under.

 

Skissen er laget i programmet SketchUp. Et genialt program som ikke er for avansert eller for enkelt. I tilfelle noen skulle ha SketchUp eller har lyst til å nedlaste det, så laster jeg opp selve "byggefilen" i tillegg til bildene.

SketchUp finner du her

Byggefilen finner du her

 

Skissen:

 

Jeg lar bildene tale for seg selv, hvis det skulle være noen spørsmål så fyr løs.

Dette er som sagt en skisse, så det ferdige produktet som jeg forhåpentligvis blir ferdig med om ikke altfor lenge, KAN bli seende annerledes ut.

 

Fronten

front.jpg

 

Front sett fra høyresiden med vindu

frontmvindu.jpg

 

Resten av bildene legger jeg som URL.

Bakparten

Bak fra høyresiden

Front fra høyresiden

Bak fra venstresiden

Toppen

 

 

Det var alt for denne gang. Arbeidet er påbegynt og jeg håper på å få ferdig noe som kan vises fram til helgen. Når bildene kommer spørs helt når jeg har tilgang på kamera. Det som jeg har brukt tidligere var bare på utlån.

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar
Så ikke værst ut de skissene du hadde laget. Men nede i fronten er det vanntank eller noe lignende det skal forstille??

Helt riktig. Klarte ikke å lage en "perfekt" vanntank så jeg skjønner godt at du lurte.

Syns det var stili sånn du plasserte vanntanken, eller slik du kanskje kommer til å gjøre det. Likte rett og slett veldig bra, men det er jo opp til deg, men jeg støtter den ordningen du hart laget :yes:

Håper dette blir bra da også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...