Gå til innhold

Prosjekt:Makeover [105%] Bilder: 7/7


Anbefalte innlegg

Tror dette blir veldig bra! Var det den sylinderen i midten, eller den saken i bunnen som var vanntanken?

 

Har sett gjennom et par forskjellige modelleringsprogrammer til å bruke til planleggingen av mitt kommende prosjekt. Tror kanskje jeg skal prøve dette også (nå sitter jeg og former med plastalina... Analog-3Ds?)

 

Jeg følger med videre! :thumbs:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liten skisse-update:

 

Drømte søtt i natt og fikk noen nye ideer, så jeg forandret litt på skissen.

Oppdaterte versjonen av Sketchup og fant plutselig ut at det nå var plexi med der i farger.

 

Den nye fronten

 

front1.jpg

 

Litt bedre innsyn

 

venstre1.jpg

 

Skjult floppy

 

floppy1.jpg

 

 

Noen som er flinke til å gjette og kan fortelle meg hva disse to knottene, og hva de fire hullene er?

 

gjette1.jpg

 

 

Så må jeg be om litt hjelp her med å bestemme meg, siden dette er noe av det første som går i ilden.

 

Dette bildet er fra bakparten av kabinettet. Det jeg ikke klarer å bestemme meg om er om jeg skal ta bort hele metallsiden og bare beholde rammen BAK, og sette inn grønn plexi i stil med resten og dermed gjøre det gjennomsiktig, eller om jeg skal bare legge en plate med grønn plexi på yttersiden av metallet og dermed legge på farge, men ikke slik at det blir gjennomsiktig.

 

Helt gjennomsiktig

 

bakli.jpg

 

Grønn plexi over metallet

bak11.jpg

 

Så, hva burde jeg gå for? Har lyst å bytte ut alt, med plexi, men jeg tror jeg kommer til å få litt problemer med å feste skruene, som grafikkort, lydkort osv skrus fast med i plexien.

 

Dette var alt før de virkelige bildene begynner å komme frem om ikke så altfor lenge. Så til da, god fornøyelse.

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar

Glemte i farten Psu'en:

 

De to første hullene som står rett fram er til de optiske enhetene og skjermkortet. Det til høyre er til viftekontrolleren.

De to små hullene på undersiden er til 12V på hovedkortet og strømkontakten til viften i psu.

Det litt større hullet på undersiden er til selve hovedkortkontakten. Det blir nok litt større enn på bildet :)

 

psu1.jpg

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar

Jeg liker det jeg ser!

 

Takker forresten for tipset om SketchUp! "Lånte" versjon 30.99 fra E-Donkey (ville slippe å begrense meg til 8 timer) og sitter nå med mine planer. Det var jo veldig enkelt og greit å bruke. Med litt material-import fra div andre prog blir jo dette svært bra til case-planlegging.

 

Lastet ned endel hw komponenter fra Bit-tech til programmet som gjorde alt til en lek ( http://forums.bit-tech.net/showthread.php?threadid=46003 ).

 

Liker planen med plexi over metallet.

Lenke til kommentar

Blir bare bedre og bedre tegninger, men det er iallfall meget kult det du har i tankene. Får bare ikke håpe at du drømmer mer data slik at disse kule tegningene blir mer modifisert! Syns det er bra slikt det er, og bedre enn dette kan det kanskje bli, men ikke mye :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...