Gå til innhold

Netflix er allerede i gang med å sperre for VPN-brukerne


Anbefalte innlegg

Hmm... Det er jo skandale at de som produserer serier og filmer vil tjene penger på arbeidet sitt...

Selvfølgelig må Netflix betale for rettighetene i de forskjellige sonene, og skulle de betale for en global lisens ville den kostet skjorta og vi måtte betale en langt høyere pris for tjenesten. Jeg synes Netflix har et ok onnhold til en ok pris. ?

Jeg kunne gjerne betalt 5-600, kanskje mer for netflix, med mye mer innhold. Har ikke brukt tv på mange år, vi sa opp kanalene i huset for rundt 3 år siden. Vet ikke hva det koster nå jeg.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke helt at folk skal bli så grinete over å 'miste' noe de strengt tatt har tusket til seg via omveier...

Jeg kan vel tenke meg at det er fordi de som omgår sperren synes NetFlix ikke tilbyr en bra nok tjeneste til at den er verdt pengene, men ved å omgå regionsperren så løftes den opp på "akseptabelt" nivå.

 

Dette med regionsperrer har jo iogforseg vært en kilde til uendelig mengder frustrasjon og hele industrier som er basert på å omgå de helt siden DVD ble lansert.

Endret av kjetilkl
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er på ingen måte uenig i at regions-sperrer er noe herk. Og her i Europa er det i tillegg helt spinnvilt, men nær sagt særskilte regelverk og rettighetshavere i hver eneste land. Det forsvarer derimot ikke at man skal omgå regelverket og det er vel neppe Netflix som er skylda i dette. Så jeg vil vel heller si at de som har kjørt VPN for fullt bibliotek skal være glade for den perioden som har vært, det er rein bonus. Det er i alle fall feil å blir grinete på Netflix, de må tross alt følge noen regler de også. 

Bransjen har brukt lang tid, og det er lenge igjen til alt er på stell, men det går i alle fall smått om senn i riktig retning.

Lenke til kommentar

Kan bekrefte at amerikansk nettflix ikke virker her idag via PIA vpn. De kan ikke hjelpe kundene med dette heller per dags dato og jeg har kansellert. Da ryker Netflix også tenker jeg, good riddance.

Jeg testet nettopp (2016.01.27-20:05) med PIA og får fortsatt tilgang på amerikansk innhold.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Noen med oppdatering her?

Vurderer å gå over til en VPN men bruker Netflix veldig mye og ønsker derfor ikke å miste tilgangen der. Lurer derfor på hvis det er noen som har opplevd at det er en eller annen VPN som fungerer med Netflix pr. dagsdato.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...