Gå til innhold

Skal ha anlegg. Stramt budsjett.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg slenger meg på det C.Alshus skriver. Audiopro Black Pearl er meget gode høyttalere. JEg har hørt på dem og skal kjøpe meg et par slike ved en senere anledning for å bruke som bakhøyttalere på et surround anlegg. Bruker personlig AudioPro Black Diamond nå som eneste høyttalere til å høre musikk på, såvel som å se film. Disse er GROMME til begge deler.

Lenke til kommentar
Hvordan vil B&W DM309 høyttaler og Cambridge A500 forsterker funke sammen? Det andre ble for dyrt for meg.  :grine:

Trodde folk her på forumet var blitt enig om at ingenting blir så billig som de har planlagt. ;)

 

Var jeg deg ville jeg venta med å kjøpe til jeg hadde råd til NAD'en.

Heller investere i noe skikkelig når du først er i gang.

Så må du selvsagt vurdere om du virkelig trenger stativ, eventuelt kjøpe gulvhøytalere.

 

Men nå overskrider også Cambridge, B&W og stativ ditt budjett, så hvorfor ikke spare 700 kr til og kjøpe NAD'en da spør bare jeg?

Endret av Cappo
Lenke til kommentar
La oss si at jeg går for NAD C320BEE og B&W DM309. Vil dette være en OK kombinasjon? Er tross alt mitt første "ikke PC" anlegg, så har ikke så veldig store krav, men vil heller ikke ende opp med noe dritt.

Ikke bare en OK kombinasjon, men en veldig bra kombinasjon.

En av NAD sine sterke sider er at de er veldig strømsterke og klarer derfor å dra veldig tungedrevne høytalere selv om det "bare" er 2x50W.

 

Og leser du de 2 testutdragene til NAD C320BEE, så er det liten tvil om at du gjør et meget bra kjøp.

Lenke til kommentar

jeg mener at b&w ikke passer sammen med nad fordi:

 

nad er: trykk ,kraft ,ikke så veldig detaljert ,ikke akkurat uklar lyd men de andre i prisklassen har bedre

 

b&w: lite trykk, klar og fin lyd

hvis du skal ha b&w burde du ta med deg en annen forsterker

 

har du tengt på surrond du kan jo f.eks kjøpe 601s3 og en denon avr 1604 eller 1804 ellers så har faktisk sony fått til diskanten på de nyeste forsterkerene sine ,men bassen mangler fortsatt

du kan først bruke 601s3 til front og når du får råd kjøpe senter, subwoofer og front

 

for all del det er jo bra lyd men jeg syns ikke nad og b&w funker optimalt

Endret av neon king
Lenke til kommentar
jeg mener at b&w ikke passer sammen med nad fordi:

 

nad er: trykk ,kraft ,ikke så veldig detaljert ,ikke akkurat uklar lyd men de andre i prisklassen har bedre

 

b&w: lite trykk, klar og fin lyd

hvis du skal ha b&w burde du ta med deg en annen forsterker

 

Optimalt?

Herregud. Du får ikke noe optimalt til 7000-8000kr da.

Optimalt får du først når du overskrider 100.000kr.

 

NAD C320 BEE – What Hi-Fi ? Product of the Year 2002

” The NAD blew us away when we first reviewed it, delivering breathtaking performance whatever music we threw at it. It’s the extra sence of power and improved dynamics that initially impress, but theres also plenty of precision and controll – the redesigned circuits uncovering extra levels of detail compared to other budget amplifiers.

The NAD C320BEE is a genuinely stunning amplifier for the money, setting new performance standards in its class – what more recommendation do you want for a Product of the Year?”

 

Test av NAD C320BEE i DVD & Hjemmekino (Eyefi) nr.9-2002

”Hvordan er så lyden? Det er både kraft og raffinement, dynamikk og åpenhet. Det høres faktisk ut som om vi hører på en skikkelig godbit. C320BEE er i stand til å levere et skikkelig lydbilde med godt perspektiv. Vi merket oss en svært appetittvekkende av klaver og andre akustiske instrumenter. Rommet er overraskende stort og luftig, og det var god bredde over lydforestillingen. Mellombassen er viktig for gjengivelsen av mye rytmisk musikk. Her opplever jeg at mellombassen skaper god dynamikk, også oppover i frekvensområdet synes det som om de dynamiske kontrastene henger godt med. Rock og andre hardtslående musikk-genre får en forsterker som virker som skreddersydd for formålet. Her er en medspiller som skjønner hva det er snakk om.”

 

”NAD er fortsatt NAD. Med C320Bee har NAD skapt en nesten universell stereoforsterker. Forsterkeren har i praksis nesten like store ressurser som store forsterkere og låter både velbalansert og dynamisk. Den er rikelig utstyrt med linjeinnganger og kan oppdeles mellom forforsterker og effekttrinn ved bruk av eventuelle lydprosessorer. Fjernkontrollen og utstyret sikrer bekvem betjening. Dette kan godt bli en ny NAD-suksess”

 

Høres ikke akkurat ut som en forsterker som bare er pomp og prakt som du påstår. Mye har skjedd de siste årene, så ikke sammenlign NAD C320BEE med eldre modeller.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Jeg prøvehørte et par Dali 2002 mot et par B&W DM303, og jeg må si at

selv om dalien gikk dypere i bassen, så var det mer liv i B&W!

Mer trøkk, mer oppløsning, mye bedre diskant, i det hele tatt, rocka de mer.

 

Dette var 2 bittesmå billighøyttalere da. Kansje verdt å vurdere de, og heller gå opp litt i pris på forsterker?

Lenke til kommentar

mente optimalt til prisen

hørte på c350 for nåen måneder siden med dali 2002 og b&w dm 601s3

og syns diskanten var bedre på denon dra 455 ,men som sagt bassen var bedre med nad

 

broren til en kamerat hadde c370 eller noe sånt og den spilte bass så det smalt riktignok med cerwin vega men allikavel

 

du burde ta deg en tur til hi-fi klubben å høre på noen forsterkere og høyttalere det er jo du som skall leve med anlegget

Lenke til kommentar

Har selv en NAD C320BEE og den er ikke så dårlig som alle skal ha det til. Den spiller veldig oppløst og friskt, og har veldig god kontroll på bassen. De 50 watt'ene som NAD har merket den med kan du ikke sammenligne med 50 watt fra et hvilket som helst annet merke, det spiller sinnsykt høyt og friskt. Men jeg har da hjemmebygde høytalere med elementer fra eltek så det kan ikke sammenlignes med b&w og dali. Men både B&W 603.S3 og dali 6006 låter meget bra, det vil de også gjøre selv med denne "lille" forsterkeren. B&W er noe mer definert i diskanten, mens dali har god mellomtone, bra punch og dyp bass. Lykke til.

Lenke til kommentar

Ja. Som folk sier, så burde du ta deg en tur til nærmeste Hi-Fi Klubben sjappe å høre på forskjellige ting. De er veldig greie å ha med å gjøre sånn sett.

De tar villig frem både forsterkere, høytalere og subwoofere for den saks skyld. :nice:

 

Men til dere som sammenligner Dali 2002 med B&W DM601 S3. Hva har dere røyka? Dette er 2 høytalere i helt forskjellige prisklasser.

 

Dali 2002 ville jeg ikke hatt som annet enn bakhøytalere i et surround oppsett med Dali høytalere. Som fronthøytaler er Dali 8008 selvskreven. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...