Gå til innhold

Skal ha anlegg. Stramt budsjett.


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har skikkelig lyst på et brukbart anlegg. Har egentlig ikke lyst til å bruke mere enn 6-7000. Trenger ikke CD spiller/LP spiller. Jeg hører på mange typer musikk, alt fra Klassisk og Jazz til det hardeste av Metall. Jeg setter ikke pris på slapsete dunk dunk bass. Bass elementene burde klare å henge med i svingene, noe mitt Logitech Z-560 ikke klarer. Vil være evig takknemmellg om noen kan gi meg noen tips! :-)

Edit: Det skal såklart være stereohøytalere. Hehe. Jeg kan ikke tro at Eltax gir noe bra lyd? Det er jo så ekstremt billig? Endret av Eskil87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mitt tips er høytalere fra Eltax.. Billig og bra. ( fått knall kritikker i flere Hi-Fi magasiner rundt om kring i europa.. ) De selges på [url="http://www.komplett.no"]http://www.komplett.no[/url] .
Selfølgelig finnes det bedre høytalere en Eltax.. Men ikke til den prisen.

Du skriver ikke om du ønsker: Stereo, eller flere høytalere.. så du for rote deg fram til noen som du liker. :-)
Lenke til kommentar
Er det noen som har erfaring med Eltax Liberty Power Tower?

Prisen var ikke så avskrekkende. Er det noe annet i samme prisklassen som evt. er bedre til mitt bruk? Skal bare brukes på et lite gutterom. Trenger ikke spille så forferdelig høyt. Bare bassen er tight, og lyden er bra.

De høytalerene har nok mer fokus på høyt volum, mye trøkk og rumlebass... Så du trenger ikke de på et lite gutterom. Hvis du i det hele tatt vil ha litt fin lyd så kjøper du ikke de.

 

Skal du ha forsterker og?

 

I såfall kan du se på et oppsett jeg fant:

 

Cambridge A500

-2x65W

-2300kr

 

B&W DM602 S3 høyttaler

-stativhøytalere

-4500kr for et par

 

Totalt: 6800kr

 

Tror dette skal passe fint til din prisklasse :). Prisene er hentet fra Hi-Fi Klubben.

 

Hvis noen har lyst til å korrigere dette oppsettet må de bare gjøre det, fint med innspill til trådstarter.

 

edit: tror nok og at dette er høytalere mye bedre egnet til ditt bruk.

Endret av SBS
Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke hørt verken høyttaleren eller forsterkeren, men jeg vil tro at kombinasjonen Cambridge A500 og B&W DM309 skulle kunne fungere bra til både klassisk og svartmetall.

 

B&W DM602 (som en nevner tidligere) er nok også et meget bra kjøp, men jeg vil tro at 309 har litt mer å dra på med i bassen (men så har nok 602 mer "raffinert" lyd). Har selv DM204 (forgjengeren til forgjengeren til 603, ligner egentlig veldig på 309) og er kjempefornøyd.

Lenke til kommentar
Hvordan er B&W DM601 S3i forhold til Dali 5005? Med fokuset på lydkvalitet.

b&w er flere mil foran. Mye varmere finere lyd i b&w høyttalere generelt. Skal sies at jeg ikke har lytta på de dali høyttalerne, men har hørt på b&w, og fy ****** for en lyd ;)

Sier meg enig der. Sammenlignet en gang daværende Dali 909 og B&W 605. Dali'ene hadde litt mer "party-bass", men ellers var B&W'ene overlegne. Satt bare med hakeslepp...

Endret av Flex
Lenke til kommentar

Apropos: Fant denne på bruktbørsen på Lyd og bilde

 

Annonse ID: 43815

Navn: Thor Erik Veseth

Email: [email protected]

Dato: 14/11/2003 11:30:46 AM

Annonse:

 

B&W 603 S2 + Stativer

Jeg selger mine B&W 603 S2 høyttalere med stativer i støpejern (Kan sandfylles) og Monster høyttalerkabler til høystbydende over 2500,-

 

For mer info, ring 416 90 426

 

 

Edit: Det står vel feil i annonsen, skal vel sikkert være DM 602...

Endret av Flex
Lenke til kommentar
Jeg har lest utrolig mye bra om B&W. Lurer på om det står i mellom B&W DM309 og B&W DM602 S3. Hvilke fordeler og ulemper har disse?

B&W DM309

+ Relativt bra bass

+Grei lyd

 

- Tar litt stor plass, kanskje litt store til gutterommet

- Kanskje ikke fullt så bra lyd som de andre

 

B&W DM602 S3

+Tar liten plass

+ Bra lyd

 

- Mangler kanskje litt på bassen i forhold til DM309

Lenke til kommentar

Når det gjelder forsterker _kan_ du gjøre et kjempekjøp på QXL hvis du vet hva du vil ha, men det kan ta tid (jeg ventet i 2 år før jeg fant det rette)

Eltax ville jeg holdt meg langt unna, det er noe av det dårligste jeg har hørt, og det sier jeg om et merke jeg forhandler selv. Jeg har Dali selv og de låter ganske bra til rock, men til klassisk og jazz er det for mye party-lyd, bra trøkk, men litt lite detaljer.

 

Spør også på http://www.hifisentralen.no , det er sikkert noen der som har noen tips

Endret av bruno
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...