Gå til innhold

Styr unna digitalimpuls særlig om du skal handle brukt


Anbefalte innlegg

Hei, må si dette er første gang digitalimpuls har vært på bærtur angående kundeservice som de siste jeg har vært kontakt med det, kjøpte et Iptelefonadapter (Linksys SPA2102) fra dem for ca 2 år siden brukt men hadde full garanti. Var ikke avtalt noe annet.

 

Når det antakelig er defekt, prøve jeg å få de å sjekke det, de sa de skulle gjøre det fra torsdag til tirsdag (4 dager).

 

Jeg ringe dem tirsdag kveld men når jeg hørte fra dem sa de ikke hadde utstyr for å teste det, spurte selvfølgelig hvorfor ikke sa med en gang om dette, og hvorfor jeg måtte ringe de for å få svar. Klarer ikke å sende epost en gang. Fikk heller ikke til å laste ned nyere firmware da prosessen er noe uklar.

 

Men de sa de hadde ikke utstyr for å teste dette, så da prøvde jeg så å ta det på garanti, men først da nekter de for jeg har kjøpt det brukt, de sier de aldri har solgt ligdene i det heletatt og påstår at jeg har kjøpt det på datakjeden jeg husker såpass fordi hadde egentlig tenkt å bestille på phonzo men helligvis fant jeg det på digitalimpuls istedenfor, kanskje noen selgere hadde det liggene eller solgte sitt egen.

 

Mistenker da en av selgene solgte det privat gjennom digitalimpuls.

Prøvde å gå gjennom alle kvitteringene da jeg er flink å ta vare på det, problet "Ryddesalg diverse vare kr 75). de mener det ikke er tilstrekkelig bevis for jeg kjøpte det der selv om jeg fikk god pris da det var brukt, da det kan være kabler eller hva som helst, klager selvfølgelig på det da de har skrevet det på kvitteringen, så det er dems feil og ikke gi detaljert beskrivelse da butikksystemer ofte har varekoder men det ignorierte de konstant.

 

De mener iptelefoni adapteren var innenfor garanti, hadde det stått (Linksys SPA2102) ville jeg fått det på garanti.

 

Så må bare advare om digitalimpuls med mindre det er noen selger der som bør finne seg ny jobb.

Skal du kjøpe noe derfra sørg for kvittering er tydlig merket med hva du har kjøpt. Register på navn ellers risiker dere å miste garantien ekstra ops på bvare da de gjør dette for å fraskrive seg garanti\åpenkjøp. For all del kjøp heller hos komplett mye billigere og har aldri hatt problem med retur derfra.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, seriøse butikker tar kundene mere proffesjonelt, og prøver å fikse problemet.

 

Skulle tro digital impuls har blitt nye datakjeden på kundeservice.

Dermed vil jeg at andre skal ha det i bakholde hvis de skal kjøpe brukt derfra eller vurdere support.

At dere vil kaste bort pengene og tiden deres. Seriøse butikker ville nok betalt kunder tilbake småpenger som plaster på såret om det er tvil om kunden har kjøpt en vare eller ikke og det blir bevist feil i flere ledd.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Skal innrømme at DI var kranglete på ene 980 kortet mitt som har defekt DVI port (Den lever sitt eget liv, nå foldet kortet og jeg håper det dauer raskt slik jeg kan kjøpe et nytt hos komplett mot refund, eller et nytt kort hos dem, er usikker på om jeg vil..) 

 

Men på HK så fikset de feilen ganske raskt. Fikk et nytt kort innen en uke. Begge produktene ble kjøpt av en gjenganger her på forumet. :)

 

Så DI er ikke førsteprioritert her lenger iallefall. Kjøper kun om Techbay/Komplett ikke har varen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vel - hvor skal eg begynne... du har ingen form for kvittering som viser kjøpsdato. Eller kan sannsynliggjøre i noen grad at varen er kjøpt der i ett spesifikt tidsrom. I tillegg har de tydeligvis ikke erfaring med produktet og mener selv at de ikke har solgt produktet der før. Hvordan mener du at butikken skal forholde seg til dette?

 

Det er heller ikke gitt at du har garanti på produktet lenger.

 

Og hva er det du mener som er defekt med adapteret?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jo men på kvittering står det:

 

Vareinfo:

120012 Ryddesalg diverse vare  kr 75

 

betalt 75 kr

 

Med strekkode under betalte kontant.Så får ikke bevist på at det er riktig vare med mindre selgeren som solgte produktet husker det. Eller selgeren ikke har langret informasjon at de solgte (Linksys SPA2102) da.

 

Spør jeg bare å få snakke med selgeren som står på kvittering får jeg samme svar som tidligere de mener fremdeles de aldri har solgt tilsvarende vare, strekkoden har de ikke lageret hva de hadde solgt. Så da kommer jeg ikke videre på det.

 

Bestilte denne gangen ny Phonzo cisco SPA 122 det funger bra og gir raskere hastighet.

Angående det gamle adapter nei er ikke 100% sikker på adapteret er defekt, årstall er fra 2007 etter eller annet men vet det var 2 år siden jeg kjøpte det fra digitalimpuls.

 

Garanti mot cisco\Linksus er vel bare 1 år, siden det er bedriftprodukt.

Men jeg har forbrukerkjøpsloven over digitalimpuls.

 

De sier selv de gir 5 års garanti på router etc hvis man først har kvittering.

Men hjelper så dårlig når det ikke står bedre beskrivelse på kvittering.

 

Så mener dere digitalimpuls gjør noe ulovlig å vanskeliggjør bevis\skjule bevis når de ikke tydlig gjør på kvittering hva de har solgt?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Jeg trenger ikke noe nytt adapter, var mere meningen å fraråde andre mot dette.

 

Noen ganger sier selger de gjør det for å ikke gi åpenkjøp men problemer så glemmer de å informere de ikke gir garanti heller.

Hadde de sagt de ikke vil gi garanti hadde jeg styrt unna. Men da gjør de ikke noe ulovlig værtfall.

 

Har aldri opplevet serienummer stå på kvittering så hvis de er så vanskelige får man styre unna helt.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Garanti er ikke en selvfølge at du får. Dette må avtales spesifikt av produsent, leverandør eller selger.

 

Du har derimot reklamasjonsrett. Men som en følge av forbrukerkjøpsloven så er det allikevel ikke gitt at feilen du har er en mangel du kan få medhold i på reklamasjonsretten.

 

Så hva er det som er feil med adapteret?

Lenke til kommentar

Får ikke adapteret å virke som iptelefoni adapter jeg koblet til fastelefoni.

Men funger fremdeles fint som router bare veldig treg.

 

Vet noen om (Linksys SPA2102) funger som VDSL\ADSL modem?

F.eks hadde jeg koblet på telefonkabel til Asus V1V så burde jeg få internett?

Som kan konkludere om adapteret er defekt eller ikke?

 

Ser det finnes brukermanual: linksys spa2102 user manual

Men finner ikke svar på spørsmålene der.

 

Prøvd å fjerne alle instillingene og skrevet det inn på nytt funger fremdeles ikke.

Umulig å fabrikkinstille det da det ikke er reset knapp eller mulighet for firmware oppdatering, med mindre det er slik man må bruke linux\unix istedenfor windows, cisco produkter kan være veldig vanskelige.

 

Det virket fint nesten 2 år, bortsett fra siste 2 månedene hadde jeg problemer.

Så er nok ganske sikker på adapteret er defekt. Med mindre phonzo har gjort endringer slik at innstillinger jeg hadde ikke virker lengere.

 

Men det er begrenset med tid jeg gidder å feilsøke adapteret da det er så elendig og koster ikke så mye.

 

 

Du har derimot reklamasjonsrett. Men som en følge av forbrukerkjøpsloven så er det allikevel ikke gitt at feilen du har er en mangel du kan få medhold i på reklamasjonsretten.

Men tror ikke det blir aktuelt, men har jeg egentlig krav på når digital impuls sender adapter til 3 part verksted?

Da kostander for adaperet ikke er så høye om jeg har phonzo adapter, da det er uaktuelt å betale 500 kr eller mere for noe så gammelt, eneste de gjør kanskje er å teste\firmware oppdatere enheten. Noe som burde vært gjort hvis det er praksis mulig.

 

Teoretisksett har jeg reklamasjonsrett hvis brukermanual ikke følger med tingen som burde gjelde, men siden det er bedrift produkt er jeg litt i tvil? Gjelder det også hvis butikken selger brukt? Om man vet brukermanual ikke følger med er ukomplett etc?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Det som kan være greit å påpeke er hvilken Digital impuls dette gjelder , jeg antar dette er den i Trondheim siden du er trønder?

Jeg har hatt litt med dem å gjøre , min erfaring er faktisk ok med dem da de har tatt tak og sjekket opp de produktene jeg har levert som jeg har tidligere kjøpt hos dem og som har hatt problemer , men dette er produkter som koster litt mer enn 75 Kr.

 

Usikker også på om ryddesalg og lignende innebærer nedsatte garantier eller rettigheter til reklamasjon da dette ofte kan være varer som butikken ikke har helt kontroll på, altså utstillings vare , demo vare eller lignende.

 

Faktisk så lenge DI faktisk gjør noe med varen og sjekker den videre opp så mener jeg faktisk at de gjør sitt , spesielt om det viser seg til slutt at du får eventuelt en ny vare (som koster langt mer enn det du betalte i utgangspunktet ) , men når det gjelder kundeservice delen burde de ha vært flinkere med kommunikasjonen med deg.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke trønder hvor har du det fra? Er snakk om oslo.

 

Foreløpig hadde jeg ikke problemet med digitalimpuls før denne uka.

Så nå blir det nok komplett\ebay som er alternativet.

 

 

Faktisk så lenge DI faktisk gjør noe med varen og sjekker den videre opp så mener jeg faktisk at de gjør sitt , spesielt om det viser seg til slutt at du får eventuelt en ny vare (som koster langt mer enn det du betalte i utgangspunktet ) , men når det gjelder kundeservice delen burde de ha vært flinkere med kommunikasjonen med deg.

Så du mener selv om det jeg betalte er en brøkdel av hva nytt ville kostet hos kjell så mener du det er så opplagt at jeg burde fraskrives alle form for garantier selv om det ikke er avtalt?

Lenke til kommentar

Jeg er ikke trønder hvor har du det fra? Er snakk om oslo.

 

Foreløpig hadde jeg ikke problemet med digitalimpuls før denne uka.

Så nå blir det nok komplett\ebay som er alternativet.

 

 

Faktisk så lenge DI faktisk gjør noe med varen og sjekker den videre opp så mener jeg faktisk at de gjør sitt , spesielt om det viser seg til slutt at du får eventuelt en ny vare (som koster langt mer enn det du betalte i utgangspunktet ) , men når det gjelder kundeservice delen burde de ha vært flinkere med kommunikasjonen med deg.

Så du mener selv om det jeg betalte er en brøkdel av hva nytt ville kostet hos kjell så mener du det er så opplagt at jeg burde fraskrives alle form for garantier selv om det ikke er avtalt?

 

Stilte selvsagt spørsmålstegn på den delen om du var Trønder , har trolig blandet deg og en annen bruker her og det var vitterlig ikke vondt ment.

 

Butikkene har da lov til å ta inn varen og se hva de kan gjøre med den , men jeg mener (og der er jeg ikke sikker som jeg påpekte) at slike ryddesalg kan innebære visse ulemper , forhåpentligvis kan en ekspert klargjøre denne delen , spesielt i forhold til hva man betalte for varen.

 

Slik det fremstår akkurat nå så forstår jeg det sånn at de har den inne til videre utredning og at utifra dette vil du så få et svar på hva som blir gjort videre?

Lenke til kommentar

 

Slik det fremstår akkurat nå så forstår jeg det sånn at de har den inne til videre utredning og at utifra dette vil du så få et svar på hva som blir gjort videre?

Saken er avsluttet, fordi de mener de ikke har solgt den brukt. Og mener kvitteringen er for defust for de kan godkjenne den.

 

 

Og garanti er IKKE påkrevd. Dette er valgfritt å gi kjøper. Og har du ikke blitt lovt dette så har du ikke garanti.

Så du mener digitalimpuls kan være vanskelig, og hvis jeg skulle gå videre med dette så måtte jeg ta verkstedregningen selv uten å ha avtale om det på forhånd, kan blir 500-1000 kr det når adapteren er langt billigere et annet sted. Regner med frakt koster 150 kr hver vei 300-500 kr per time å undersøke enheten etc. Da digital impuls helst vil legge saken død.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Å reparere eller bruke tid og penger fra EGEN lomme hadde eg aldri vurdert engang på ett adapter til kr 75,-. Det er bortkastet penger og allerede når feilsøkingen er påbegynt så koster det deg mer enn å kjøpe nytt.

 

Om du ønsker å gå på selger så mener eg at du må avklare om du har sannsynliggjort det godt nok at du har handlet det produktet der hos den butikken. Om så har du en sak - om ikke så kjøper du nytt.

Lenke til kommentar

Ville anbefale at du som kjøper sjekker at du får en skikkelig kvittering når du kjøper produkter uansett hvor det måtte være.

 

Har personlig kun positive opplevelser med tanke på reklamasjon hos digital impuls, og de har testet produktene på stedet!

Har for eksempel fått byttet defekte produkter mot bedre komponenter mot nærmest symbolsk mellomlegg i tilfeller der de ikke lenger hadde produktet eller tilsvarende det jeg orginalt kjøpte på lager.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...