Gå til innhold

Nå vil Netflix nekte deg å bruke VPN


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De av dere som vil si opp abb på grunn av blokkering av at vi jukser, er da ikke netflix sitt problem, Men film/serie folkene som er så 1980?

 

Jeg hverken jukser eller har sagt så veldig mye om det. Jeg har Netflix og lider som alle andre som kjører standard Netflix-oppsett under landegrensetyranniet. Men, jeg kunne fint ha satt opp en løsning som andre "snyltere".

 

Nå har vel filmbransjen over mange år indirekte sagt at "vi er ikke interessert i å tjene enorme pengesummer på en gang", og siden bransjen sitter på rettighetene og kan betale for advokatbistand, så vil de vel egentlig ha det på det gamle viset så lenge det går an å holde på slik.

 

Jeg kan også delta i en Netflix-boikott, men er usikker på om at jeg gidder, da jeg har mindre å tjene på det. Får jo ikke sett igjennom alt som flyter av dårlige titler på Netflix likevel. Er ikke nok timer i døgnet. Men, man kan jo håpe at vi får like bredt tilbud som Netflix USA da.

 

De andre Netflix-konkurrentene er vel ikke bedre i forhold til landegrensetyranniet?

 

Men, jeg støtter heller moralsk en filmpirat, eller en Netflix-jukser enn den sure sokkegamle filmbransjen, som saksøker kundene. Internett er anarkistisk av natur, og slik vil man helst ha det, framfor et overvåkningssamfunn.

Endret av G
Lenke til kommentar

Kjipe greier, dette gjør nok at jeg stenger vurderingen av NetFlix abonnement i allefall, noen ganger lønner det seg å være treg.

Jeg har ingen skrupler med å holde lommeboka stengt i årevis, helt til Tek ble nazier med Ekstra så var de på vurderingslisten, og det begynner nå å bli noen år siden jeg kuttet dem ut av vurderingslista.

 

Nei, jeg vil heller handle filmene i AVI eller MKV format og spille dem av fra eget NAS, fram til noe slikt er på tilbud, så anser jeg at filmindustrien ikke eksisterer for meg.

Lenke til kommentar

 

De av dere som vil si opp abb på grunn av blokkering av at vi jukser, er da ikke netflix sitt problem, Men film/serie folkene som er så 1980?

 

Jeg hverken jukser eller har sagt så veldig mye om det. Jeg har Netflix og lider som alle andre som kjører standard Netflix-oppsett under landegrensetyranniet. Men, jeg kunne fint ha satt opp en løsning som andre "snyltere".

 

Nå har vel filmbransjen over mange år indirekte sagt at "vi er ikke interessert i å tjene enorme pengesummer på en gang", og siden bransjen sitter på rettighetene og kan betale for advokatbistand, så vil de vel egentlig ha det på det gamle viset så lenge det går an å holde på slik.

 

Jeg kan også delta i en Netflix-boikott, men er usikker på om at jeg gidder, da jeg har mindre å tjene på det. Får jo ikke sett igjennom alt som flyter av dårlige titler på Netflix likevel. Er ikke nok timer i døgnet. Men, man kan jo håpe at vi får like bredt tilbud som Netflix USA da.

 

De andre Netflix-konkurrentene er vel ikke bedre i forhold til landegrensetyranniet?

 

Men, jeg støtter heller moralsk en filmpirat, eller en Netflix-jukser enn den sure sokkegamle filmbransjen, som saksøker kundene. Internett er anarkistisk av natur, og slik vil man helst ha det, framfor et overvåkningssamfunn.

 

Hæ, hva fikk de inn på nye star war og gamle avatar?

Vi jukser om du/jeg/alle bruker vpn and so on.

Derfor er de 1980. Nei har ikke sett nye star war.

Lenke til kommentar

Nei, jeg er sikkert som en inneburet "nord-koreaner" til sammenlikning? :wee:

Haha, sikkert :p

 

 

Jeg bruker media hint og har fått tilgang til mye mye mye mye mye mer serier og filmer siden dette kom ut :p

 

Jeg ble veldig overrasket når jeg fikk så mange ting tilgjengelig.

Endret av Dr Jones
Lenke til kommentar

Kjipe greier, dette gjør nok at jeg stenger vurderingen av NetFlix abonnement i allefall, noen ganger lønner det seg å være treg.

Jeg har ingen skrupler med å holde lommeboka stengt i årevis, helt til Tek ble nazier med Ekstra så var de på vurderingslisten, og det begynner nå å bli noen år siden jeg kuttet dem ut av vurderingslista.

 

Nei, jeg vil heller handle filmene i AVI eller MKV format og spille dem av fra eget NAS, fram til noe slikt er på tilbud, så anser jeg at filmindustrien ikke eksisterer for meg.

Okay, laste ned på annen måte da :)

Om alle kundene til netflix gjør som deg, da sliter vi andre. Som jeg sa er ikke netflix som er problemet. :)

Lenke til kommentar

Hæ, hva fikk de inn på nye star war og gamle avatar?

Vi jukser om du/jeg/alle bruker vpn and so on.

Derfor er de 1980. Nei har ikke sett nye star war.

 

Har fått in Thor, men det etter jeg kjøpte den på Bluray. Netflix har en del dokumentar og serier som er passe greie. Som regel alltid noe å se på, om man orker å lete. Fant jo forløperen til den nyeste Thor der da, og det var jo fint å kunne få sett den også.

 

Star Wars har jeg ikke søkt på. Heller ikke Avatar. Men, jeg tenker at jeg muligens kjøper Star Wars i en samleboks, men de melker jo for alle plattformer en for en. Så nå er det vel like greit å hopper over Blueray Full-HD også da :)

Jeg kommer nok ikke til å sitte å se Star Wars alt for mange ganger om igjen og om igjen. Men, jeg vokste opp med Star Wars som barn, og det kan være flott å kunne få det i høyest mulig oppløsning. Det gleder jeg meg til å få oppleve. Så hva blir det til da, 4K/UHD Bluray?

 

Jeg har bevisst valgt å ikke jukse, selv om det er svært enkelt. Egentlig ikke av moralske grunner en gang, men bare ren latskap. Så nå er jeg ihvertfall ikke blitt noen film-junkie som skal få abstinenser når de slår av kranene. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hva utfallet her blir til slutt. Når TV2 f.eks kjøpte rettighetene til Friends, og brukte penger på å markedsføre det, så ønsker de selvfølgelig ha enerett på å sende det i Norge, tror ikke bare at det er de "onde internasjonale filmselskapene" som er interessert i regions-inndelingen. Men Netflix "kødder" det til ved å samle hele verden i ett marked. Forhåpentligvis blir resultatet at Netflix etter hvert kjøper inn flere ting med globale rettigheter. Kanskje de til å med putter vekten sin bak det, og boikotter ting ting hvor de bare får regionale rettigheter. Men siden det systemet er så innarbeidet så kan det hende at det ikke er mulig å gjøre noe med, selv for Netflix. 

Lenke til kommentar

 

Nei, jeg vil heller handle filmene i AVI eller MKV format og spille dem av fra eget NAS, fram til noe slikt er på tilbud, så anser jeg at filmindustrien ikke eksisterer for meg.

AVI er søppel, hold deg til MKV eller til nød MP4, og vurder H.265 :)

 

 

Egentlig ikke, containeren MKV er ganske grei å ha med å gjøre.

Og disse er også greie å ha med å gjøre utenfor Windows økosystemet, også om du må forholde deg til ARM hvor utvalget av Codecer er snevert.

 

Lenke til kommentar

Informer oss når dette vil skje sånn vi og svigers avslutter abn. Dette skal jeg hvertfall dele videre. Et spark i ræva for fri tilgang, et nytt giv for piratkopieringen som vi ta fatt igjen.

Vel, jeg foretrekker å betale for å se på ting, men snart blir det nok grunn til å heise det svarte flagget.

 

Jeg bruker DNS unblocker (UnoTelly) til Netflix. Nå kommer jeg ikke inn på siden lenger. Det ser tilsynelatende ut som Netflix er nede, noe som ikke er tilfelle, siden jeg kommer inn på norsk Netflix via ordninær DNS.

Flere som opplever problemer nå? 

Funker fett med media hint addon til firefox.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...