Gå til innhold

– Ja, Apple fjerner hodtelefoninngangen på iPhone 7


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-dKc7vp3W

Det er ikke direkte sammenliknbart, fordi her er det bare snakk om å fjerne en port, ikke å designe en ny type hodetelefon. Dette markedet er ganske modent, trådløse hodetelefoner er ikke et nytt marked som trenger en dytt sånn jeg ser det.

 

AtW

 

Klart. Du har rett i det, jeg prøver ikke å pushe noe evangelie, bare gi mine tanker til hvorfor de valgte å fjerne porten. (Potensielt, fortsatt bare rykter.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De kommer vel på et tidspunkt til å fjerne alle huller og plugger i telefonen, med untak av mikrofon og høytaleren til øret. Alt annet tenkelig blir plugget igjen. Bare for å få en tynnere telefon XD

Synes det er meningsløst, lage den tynnere å den ødelegges lettere. Men det er vel også en del av strategien for å få folk til å måtte sende inn telefon til reperasjon eller kjøpe ny oftere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gjøre telefonen så tynn at de ikke kan ha en 3,5mm headphone utgang? Ikke noe jeg ville hatt i baklomma iallefall. Dette er jo selvfølgelig kun for å tjene penger på en overgang eller noe slikt. Bra for Rogkas da. Dette er jo akkurat det han har ønsket lenge ;)

Jøss, det var da veldig...

 

Det kan virke som om du ønsket dette enda mer enn meg så fikk du enda noe mer du kan klage på rundt et produkt du uansett ikke skal ha.

Lenke til kommentar

En eventuell endring fra den ganske så aldrende mini-Jack-pluggen og over til en ny teknologi vil nok gå helt fint. Antagelig vil det kunne åpne for ganske mange nye muligheter også, kanskje ikke bare til lyd. Kanskje lyd også vil kunne få et løft i lydkvalitet på mobile enheter.

 

Dersom denne endringen kommer vil den nok være et mye større problem for de som kjøper andre ting enn iPhone enn det er for oss som faktisk kjøper disse produktene. Etter noen år er det i så fall helt normalt med denne type tilkobling av lydutstyr med kabel, og vi kan kikke tilbake på denne diskusjonen og humre litt av de som nok en gang spår ting nord og ned...:-)

 

Minner meg litt om de som stemte mot farge-TV i fjernsynets barndom...:-))))

Lenke til kommentar

Og så må du for all del huske på at den vil selge som "hakka møkk" uansett! Kjøperene er jo veldig rare, om Apple gjør noe drastisk så er det utvikling men om samsung, Sony eller LG noe drastisk som feks kutter ut sd kort som samsung gjorde med de siste så snur Kjøperene ryggen til!! Uten sammenligning forøvrig, jeg personlig synes at hodetelefon utgangen er viktigere enn sd kort, så jeg tror jeg ikke bytter til iPhone 7.... Heller nexus 6p

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Og så må du for all del huske på at den vil selge som "hakka møkk" uansett! Kjøperene er jo veldig rare, om Apple gjør noe drastisk så er det utvikling men om samsung, Sony eller LG noe drastisk som feks kutter ut sd kort som samsung gjorde med de siste så snur Kjøperene ryggen til!! Uten sammenligning forøvrig, jeg personlig synes at hodetelefon utgangen er viktigere enn sd kort, så jeg tror jeg ikke bytter til iPhone 7.... Heller nexus 6p

 

Apple er åpenbart flinkere enn Samsung, Sony og LG til å vurdere hva kundene deres faktisk bryr seg om. 

 

For meg har det absolutt ingenting å si om Apple kutter denne, har aldri brukt den på min telefon uansett - kjører BT overalt hele tiden. Men er litt overrasket om de faktisk gjør det - vil bli en del støy tror jeg. Om ikke de legger ved et lightning-headset da, de aller aller fleste bruker jo uansett de medfølgende hodetelefonene. 

Lenke til kommentar

Og så må du for all del huske på at den vil selge som "hakka møkk" uansett! Kjøperene er jo veldig rare...

Er lojale kunder egentlig rare? Opp gjennom historien er det jo nettopp dette ALLE produsenter ønsker seg; gode, langsiktige og fornøyde kunder. Det er da mye mer rart med kunder som vingler hit og dit hele tiden...?

 

Det er nok svært sannsynlig at neste iPhone vil selge mye. Veldig mye. Det kan godt hende noe av dette skyldes at Apple utvikler noe nytt og bra. Men det er da ikke sånn at Apple er alene om å utvikle nye og bra ting. Heldigvis er det da veldig mange gode bedrifter som lager gode ting.

 

Du må selvsagt handle noe annet enn iPhone neste gang du velger deg et nytt produkt dersom du ønsker det, det er et fritt og åpent marked. Akkurat slik det er for oss som velger å handle noe fra Apple.

Lenke til kommentar

En annen ting er de som allerede har og liker Koss headsettet sitt veldig godt. Han ikke akkurat klippe av kabelen på den XD

 

Apple selger ikke Koss headset, men de kommer til å selge headset til disse mobilene. Koss-andelen vil droppe som en stein. Andelen lydlekkende også, sannsynligvis. Åpne hodetelefoner har vesentlig bedre lyd, men det er vel ikke viktig i denne sammenhengen. 

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Du får langt bedre hodetelefoner med normal plugg enn du får til bluetooth.

 

 

Det er jeg uenig i. Kabelen trekker for mye ned.  Ved pulten kan jeg være enig, men ikke når jeg er ute og går. Da er ingenting bedre enn mine (gode) BT-hodetelefoner. Selv de dårligere BT-settene mine er å foretrekke foran alle de dritbra kablede. 

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

 

Du får langt bedre hodetelefoner med normal plugg enn du får til bluetooth.

 

 

Det er jeg uenig i. Kabelen trekker for mye ned.  Ved pulten kan jeg være enig, men ikke når jeg er ute og går. Da er ingenting bedre enn mine (gode) BT-hodetelefoner. Selv de dårligere BT-settene mine er å foretrekke foran alle de dritbra kablede. 

 

 

Bedre lydkvalitet konkret, siden du klagde over at koss-hodetelefoner hadde dårlig lyd.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

(Og om de gjør at folk må kaste de jævla lydlekkende Koss-makkverkene sine blir jeg lykkelig)

 

 

Du får langt bedre hodetelefoner med normal plugg enn du får til bluetooth.

 

AtW

  

 

Du får langt bedre hodetelefoner med normal plugg enn du får til bluetooth.

 

 

Det er jeg uenig i. Kabelen trekker for mye ned.  Ved pulten kan jeg være enig, men ikke når jeg er ute og går. Da er ingenting bedre enn mine (gode) BT-hodetelefoner. Selv de dårligere BT-settene mine er å foretrekke foran alle de dritbra kablede.

Begge har rett. Det kommer an på hva man vektlegger som viktig.

Lenke til kommentar

 

 

Du får langt bedre hodetelefoner med normal plugg enn du får til bluetooth.

 

 

Det er jeg uenig i. Kabelen trekker for mye ned.  Ved pulten kan jeg være enig, men ikke når jeg er ute og går. Da er ingenting bedre enn mine (gode) BT-hodetelefoner. Selv de dårligere BT-settene mine er å foretrekke foran alle de dritbra kablede.

 

Bedre lydkvalitet konkret, siden du klagde over at koss-hodetelefoner hadde dårlig lyd.

 

AtW

...og dersom Apple virkelig endrer til lyd ut gjennom Lightning i stedet for minijack, så KANSKJE det blir enda bedre lyd fra en mobiltelefon...

Lenke til kommentar

Bedre lydkvalitet konkret, siden du klagde over at koss-hodetelefoner hadde dårlig lyd.

 

 

Ah, da misforsto du litt. De lekker lyd ut, det er det som er problemet. Asosiale drittgreier. 

 

Klart man får bedre lydkvalitet med kabel, men det er langt fra like stor forskjell som det var, og til mitt bruk er toppmodell-BT-headset helt topp. Både til musikk og podcasts. Tror veldig mange av de som snakker drit om Bluetooth-lyd snakker med manglende erfaring fra kvalitetsutstyr. 

 

Apple kommer uansett garantert til å komme med et 3,5mm-adapter om de dropper porten fra telefonen, så dette er et ikke-problem tror jeg. De som bryr seg nok til å ville bruke tredjepartsheadset i stedet for det som følger med og samtidig insisterer på å bruke 3,5mm er neppe en enorm andel av brukermassen. Apple vet jo uansett akkurat hvor mye disse portene brukes, så de handler i tilfelle basert på data. 

Endret av Audun_K
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Snipp

Kommer an på hva du vektlegger. Jeg liker IEMs best av alt og en batteritid på under 10 timer er til å gråte av. Ubrukelig dårlig vil jeg si. De må lades nesten hver eneste dag i mitt tilfelle og dager jeg er på jobb vil de gå fri iløpet av natten. Kvaliteten på lyden ville vært god nok.

Lenke til kommentar

 

Bedre lydkvalitet konkret, siden du klagde over at koss-hodetelefoner hadde dårlig lyd.

 

 

Ah, da misforsto du litt. De lekker lyd ut, det er det som er problemet. Asosiale drittgreier. 

 

Klart man får bedre lydkvalitet med kabel, men det er langt fra like stor forskjell som det var, og til mitt bruk er toppmodell-BT-headset helt topp. Både til musikk og podcasts. Tror veldig mange av de som snakker drit om Bluetooth-lyd snakker med manglende erfaring fra kvalitetsutstyr. 

 

Apple kommer uansett garantert til å komme med et 3,5mm-adapter om de dropper porten fra telefonen, så dette er et ikke-problem tror jeg. De som bryr seg nok til å ville bruke tredjepartsheadset i stedet for det som følger med og samtidig insisterer på å bruke 3,5mm er neppe en enorm andel av brukermassen. Apple vet jo uansett akkurat hvor mye disse portene brukes, så de handler i tilfelle basert på data. 

 

 

Problemet er ikke at det ikke er mulig å få god lyd over bluetooth protokollmessig, men det har seg sånn at i praksis er er hodetelefonene med best lydkvalitet utstyrt med kabel.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...