Gå til innhold

Hjelp FTR (Frietrønderskerepublikk) : Trøndelag skal bli en ny stat


Anbefalte innlegg

 

ok skjønner hva du mener og trur grunnen for at du kanskje ikke oppfatter meg som alvorlig er nokk fordi 1. vi er 2 personer som legger ut innlegg 2. vi trøndere har alltid vært litt utenfor og prøver å vise hvem vi er men vi har nokk gått frem litt feil

Alle trøndere jeg har møtt har vært hyggelige folk, og jeg har tilbrakt en del tid i deres hovedstad i mine yngre dager.

 

Jeg tør foreslå at dere:

 

1. Først og fremst bør etablere at der eksisterer en trøndersk identitet og kultur, som er forskjellig fra den norske samme (dette bør ikke by på problemer ettersom "kultur" er såvidt uklart at det kan bety hva som helst. Videre har dere karsk, bart, og andre ting som dere kan drive frem)

 

2. Omskrive historien for å fremheve det tidligere uavhengige trønderlag fra vikingtiden, som ble slavelagt av en eller annen småkonge sørfra.

 

3. I samme slengen avklare at vanstyret sørfra fortsetter til idag

 

4. Avklare at Trøndersk er ett eget språk, ingen dialekt av norsk. Gjerne krev at man skal erstatte nynorsk med trøndersk i skolen, eller rokkere om slik at Trøndersk blir hovedmål og norsk blir sidemål.

 

5. Kanskje ikke krev fullstendig uavhengighet fra dag 1, men krev at man overfører deler samt at mer av beskattningen blir værende i Trøndelag.

 

takker for denne vennlige kritikken 

høres ut som du kan en del har du kanskje noen ider for å få flere medlemmer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er omtrent standardprosedyre for løsrivelse, kan desverre ikke så mye mer, men vil anbefale at dere leser dere opp om Catalunya (Spania), Basque Country (Spania), Skottland og Wales (UK), NordIrland (Ditto), Belgia, Baltiske landene, samt diverse nede på baltikum.

 

Amerikanske og Franske revolusjon må også til, og tilslutt Norge (Spesielt viktig å finne en periode med trøndersk uavhengighet!!)

 

Tross alt hvordan kan Norge motsette seg at dere krever det samme som Norge i sin tid krevde?

 

Om de hevder at dere krav er illegitime, medfører det at den norske løsrivelsen fra Danmark og senere Sverige også var illegitim.

 

Still til valg som "single-issue"-parti i kommune, fylke og stortingsvalg. !!

 

Lykke til!!

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er omtrent standardprosedyre for løsrivelse, kan desverre ikke så mye mer, men vil anbefale at dere leser dere opp om Catalunya (Spania), Basque Country (Spania), Skottland og Wales (UK), NordIrland (Ditto), Belgia, Baltiske landene, samt diverse nede på baltikum.

 

Amerikanske og Franske revolusjon må også til, og tilslutt Norge (Spesielt viktig å finne en periode med trøndersk uavhengighet!!)

 

Tross alt hvordan kan Norge motsette seg at dere krever det samme som Norge i sin tid krevde?

 

Om de hevder at dere krav er illegitime, medfører det at den norske løsrivelsen fra Danmark og senere Sverige også var illegitim.

 

Still til valg som "single-issue"-parti i kommune, fylke og stortingsvalg. !!

 

Lykke til!!

Takker hyll FTR

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Ett av de første skritt dere bør ta er å fremme fullstendig trøndersk styre over skolene.

 

Ellers blir det fryktelig vanskelig å få indoktrinert barna i troen på den trønderske identiteten, samt å få den tilbørlige plass for den trønderske historie og det trønderske språk.

 

Påpek de dårlige resultatene som skolene har idag, utvilsomt ett resultat av styringen fra Oslo.

 

Ikke glemm at dette er et maraton, ingen spurt!

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ett av de første skritt dere bør ta er å fremme fullstendig trøndersk styre over skolene.

 

Ellers blir det fryktelig vanskelig å få indoktrinert barna i troen på den trønderske identiteten, samt å få den tilbørlige plass for den trønderske historie og det trønderske språk.

 

Påpek de dårlige resultatene som skolene har idag, utvilsomt ett resultat av styringen fra Oslo.

 

Ikke glemm at dette er et maraton, ingen spurt!

Synes alt  du sier er veldig bra og det du sier om at det er et maraton og ikke en spurt liker jeg

Vi kommer nokk til å bruke litt lang tid på dette siden da vi valgte å legge ned FTR dro 65% av medlemmene som tilsvarer ca 124 stk og de som er igjen vurderte å dra og derfor blir det nokk opprettet igjen

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...
Gjest medlem-329093

Det finurlige med Norges Lover er at de forbyr løsrivelse, noe som vel er udemokratisk i seg(?)

 

De trønderske ladejarlene strittet imot i det lengste å bli innlemmet i kongeriket Norge i sin tid. Rent retorisk kan man si at folket der, aldri ble spurt om de ville bli del av Norge. Så hvor "gyldig" er det da? (Ref. f.eks. argumentasjon om Krim-halvøya)

 

Trådstarter og FTR må være forsiktig, de kan risikere inntil 21 års fengsel for sine planer :

 

§ 83. Den som retsstridig søger at bevirke eller at medvirke til, at Norge eller nogen Del af Riget bringes under fremmed Herredømme eller indlemmes i anden Stat, eller at nogen Del af Riget løsrives, straffes med Hefte i mindst 8 Aar eller med Fængsel fra 8 Aar indtil 21 år.

Jeg spurte min advokat om separatisme var tillatt i følge norsk lov, han sa ja, ser ut til at han tok feil da...?

 

For øvrig så har Finland helt rett i det han sier om at man bare kan gjøre det gjennom krig. Men tror du det blir populært å skille nord og sør norge, rent strategisk sett for resten av Norge? Dere tror ikke det blir utslettelseskrig? Hva skal dere leve av forresten, bompenger? 

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar

 

Det finurlige med Norges Lover er at de forbyr løsrivelse, noe som vel er udemokratisk i seg(?)

 

De trønderske ladejarlene strittet imot i det lengste å bli innlemmet i kongeriket Norge i sin tid. Rent retorisk kan man si at folket der, aldri ble spurt om de ville bli del av Norge. Så hvor "gyldig" er det da? (Ref. f.eks. argumentasjon om Krim-halvøya)

 

Trådstarter og FTR må være forsiktig, de kan risikere inntil 21 års fengsel for sine planer :

 

§ 83. Den som retsstridig søger at bevirke eller at medvirke til, at Norge eller nogen Del af Riget bringes under fremmed Herredømme eller indlemmes i anden Stat, eller at nogen Del af Riget løsrives, straffes med Hefte i mindst 8 Aar eller med Fængsel fra 8 Aar indtil 21 år.

Jeg spurte min advokat om separatisme var tillatt i følge norsk lov, han sa ja, ser ut til at han tok feil da...?

 

For øvrig så har Finland helt rett i det han sier om at man bare kan gjøre det gjennom krig. Men tror du det blir populært å skille nord og sør norge, rent strategisk sett for resten av Norge? Dere tror ikke det blir utslettelseskrig? Hva skal dere leve av forresten, bompenger?

 

"Din advokat" tar feil, eller så har du misforstått hva vedkommende mener. Å volde fare for at Norge eller en del av Norge er straffbart etter ny straffelov § 111 om det gjørs "ved bruk av makt, trusler eller på annen rettsstridig". Å inngå avtale om å forsøke å gjøre dette er straffbart etter § 127.
Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

 

 

Det finurlige med Norges Lover er at de forbyr løsrivelse, noe som vel er udemokratisk i seg(?)

 

De trønderske ladejarlene strittet imot i det lengste å bli innlemmet i kongeriket Norge i sin tid. Rent retorisk kan man si at folket der, aldri ble spurt om de ville bli del av Norge. Så hvor "gyldig" er det da? (Ref. f.eks. argumentasjon om Krim-halvøya)

 

Trådstarter og FTR må være forsiktig, de kan risikere inntil 21 års fengsel for sine planer :

 

§ 83. Den som retsstridig søger at bevirke eller at medvirke til, at Norge eller nogen Del af Riget bringes under fremmed Herredømme eller indlemmes i anden Stat, eller at nogen Del af Riget løsrives, straffes med Hefte i mindst 8 Aar eller med Fængsel fra 8 Aar indtil 21 år.

Jeg spurte min advokat om separatisme var tillatt i følge norsk lov, han sa ja, ser ut til at han tok feil da...?

 

For øvrig så har Finland helt rett i det han sier om at man bare kan gjøre det gjennom krig. Men tror du det blir populært å skille nord og sør norge, rent strategisk sett for resten av Norge? Dere tror ikke det blir utslettelseskrig? Hva skal dere leve av forresten, bompenger?

 

"Din advokat" tar feil, eller så har du misforstått hva vedkommende mener. Å volde fare for at Norge eller en del av Norge er straffbart etter ny straffelov § 111 om det gjørs "ved bruk av makt, trusler eller på annen rettsstridig". Å inngå avtale om å forsøke å gjøre dette er straffbart etter § 127.

 

Ok.

 

For øvrig "min advokat" er min advokat.

 

For øvrig droppet jeg hele tankeeksperimentet da jeg leste grunnlovens paragraf 1.

 

Og jeg er ikke så lett å forføre med den simple æren av en opprørers sak.

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar

"Din advokat" tar feil, eller så har du misforstått hva vedkommende mener. Å volde fare for at Norge eller en del av Norge er straffbart etter ny straffelov § 111 om det gjørs "ved bruk av makt, trusler eller på annen rettsstridig". Å inngå avtale om å forsøke å gjøre dette er straffbart etter § 127.

§ 111. Krenkelse av Norges selvstendighet og fred

Med fengsel inntil 15 år straffes den som ved bruk av makt, trusler eller på annen rettsstridig måte volder fare for at Norge eller en del av Norge

a) innlemmes i en annen stat,

b) blir underlagt en fremmed stats herredømme,

c) eller en stat som Norge er alliert eller i kampfellesskap med, blir påført krig eller fiendtligheter,

d) påføres vesentlige begrensninger i sin selvbestemmelsesrett, eller

e) løsrives.

 

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2005-05-20-28/KAPITTEL_2-2#§115

 

MAO

Med fengsel inntil 15 år straffes den som ved bruk av makt eller trusler volder fare for at en del av Norge (Trønderlag) påføres vesentlige begrensninger i sin selvbestemmelsesrett.

 

party-text-with-confetti-falling-smiley-

 

Trønderne har loven klart på sin side, om poltikerne og byråkratene i Oslo prøver å begrense deres selvbestemmelsesrett på noen vesentlig måte vanker det 15 års fengsel.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...