Gå til innhold

Kjøp av hjemmekinoanlegg


Anbefalte innlegg

Hei.

Vurderer å kjøpe hjemmekinoanlegg, og kan relativt lite om dette. 

Dette blir min første "skikkelige" setup, og har da satt en makspris på 7000 kroner.

Har foreløbig kommet over et system fra denon, og sitter med inntrykket av at dette er noe av det bedre man får innenfor min prisklasse.

Receiver: http://www.hjemmekino.no/Productinfo/Amplifier/denon-avr-x500-377#/0

Selve anlegget vil være "Argon Junior 40" - 5.1

 

Noen som har erfaringer å dele her?
Planen er å kombinere systemet med PS3 som Blu-Ray spiller (har forøvrig en Philips-spiller også, om PS3 skulle by på problemer.)

Jeg ser også at det ikke er ARC på receiveren, usikker om det er det på TV'en.

http://www.lg.com/uk/tvs/lg-42LA613V

 

TV'en skal forøvrig snart byttes ut, og det vil da bli brukt Netflix osv på TV'en. Vil det bli problemer med å få lyd fra TV til receiver uten ARC?

 

Siden jeg kan pent lite om hjemmekino osv, tar jeg også gjerne imot generelle tips om ulike fallgruber man bør passe seg for. :)

Takk for hjelp!

Endret av xelp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet med brukt vertfall slik jeg ser det, er for det første: HDMI v2 switch i forsterkeren koster mye særlig om det 4k skjerm du er ute etter.

Men koster minimalt på ebay:

3 to 1 4K HD 1080P HDMI Switch Video Audio Switcher Splitter Adapter For PS4 PS4

 

HDMI Switch Switcher Umschalter 3x1 1x3 AUDIO PIP Full HD 3D 4k x 2k CX-HSW3b

 

Problemet i så fall skal du bruke optisk 5.1 eller Hdmi v2 er det ikke bare å splitte det fra forsterken til tven.

Enten må man ha ha hdmi v2 støtte hele veien, ellers må man bruke optisk få forsterker støtter opp mot 7.1 lydkanaler.

 

En annen problem er FM radio til neste år blir skrudd helt av, så ikke vits å kjøpe annet en Dab+ eller internetradio hvis man er interisert i en av delene.

 

Selv kjenner jeg mest til Sony\Pioneer og Yamaha, har bare så vidt prøvd Onkyo men syns den gir alt for spinkel lyd.

 

Verste å kjøpe brukt er du må prøve før du kjøper, ellers risiker du å gjøre dårlig kjøp om du ikke har peiling.

Da det som regel ikke er åpenkjøp i så fall. Greit å vite før prisene før man vurder.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...