Gå til innhold

Nikon D5 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg som er Canonfotograf er derimot KUN opphengt i bilder pr sek. Så som actionfotograf må jeg nok bytte ut 1D-huset med et Nikon 1 J5, som tar inntil 20 bilder pr. sekund med full AF. Det har jo og mer megapixler enn 1D'en, hele 20.8mp, så da slipper jeg lang tele, kan bare beskjære bildene i etterkant på PCen  :hmm:  :w00t:

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg som er Canonfotograf er derimot KUN opphengt i bilder pr sek. Så som actionfotograf må jeg nok bytte ut 1D-huset med et Nikon 1 J5, som tar inntil 20 bilder pr. sekund med full AF. Det har jo og mer megapixler enn 1D'en, hele 20.8mp, så da slipper jeg lang tele, kan bare beskjære bildene i etterkant på PCen  :hmm:  :w00t:

Dette var ment som tøys fra din side håper jeg!?...
Lenke til kommentar

Sensoren på D5 er lagd og utviklet av Nikon!

Nikon har ingen fabrikker som lager bildesensorer. Tidligere har de fått både Sony og Toshiba Renesas til å produsere sensorer for seg (synes å huske det var en til også, men kommer ikke på hvem. Kanskje Omnivision?). Nikon utvikler sensorer selv, men det er ikke sikkert de utvikler hele sensoren. Noe av utviklingen er å tune alle de ulike lagene i sensoren sånn at de passer med produksjonsprosessen og det gjør de nok på fabrikken som lager de. Det er også et vell av patenter å forholde seg til så det er veldig sannsynlig at mange detaljer på sensorene er produsert på lisens.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

For meg som valgte å holde på den gode gamle traveren D3, virker dette til å bli en skikkelig oppgradering, så blir det bare å spare til den store gullmedaljen!!! Veldig spent på hvem som har laget sensoren og hvordan DR er sammenlignet med D4.

D500 var allikavel den største bomba igår.

Sensoren på D5 er lagd og utviklet av Nikon!

 

Sensor er laget og designet av Nikon (som alltid); sannsynligvis produsert av Sony.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...