Gå til innhold

RASKT få bedre kondis - bra utgangspunkt


Anbefalte innlegg

Skal på et opptak der en vil bli testet i kondisjon og styrke. Styrken er grei skuring, men løping av 3000m på under 14 minutter er verre... Jeg har ca 2 mnd på meg. 

 

Det skal sies at jeg har svært dårlig oversikt når det kommer til det teoretiske ved kropp og trening, så jeg har googlet endel. Har kommet frem til at bakkeløp virker som en effektiv form som tar relativt lite tid i hverdagen, samt gir god utbytte ved at det fungerer som intervalltrening uten de helt store belastningene på knær som løping på flat mark. Da går det altså ann å starte med høy intensitet uten å være redd for skader. Har en bakke i nærheten av meg i tankene, hurtig gange/løping oppover, rask gange nedover. Rinse repeat. 

 

Jeg vil påstå at jeg har et godt utgangspunkt. Jeg er har ingen kilo for mye, men snarere for få. Ca 65 kg og 185 cm høy. Røyker ikke. Dette anser jeg som et godt utgangspunkt ettersom jeg ikke trenger å få av meg kilo i tillegg... Likevel, sliter så jææævlig med motivasjonen, og kan ikke fordra å bli svett. Den "runners high´en" har jeg aldri kjent noe til....

 

 

Tanker og treningsform, eller generelle nybegynnertips?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...