Gå til innhold

Mennesker = Global oppvarming?


Anbefalte innlegg

 

 

 

Det som har skjedd i klimaforskningen er en skam for naturvitenskapen. Folk blir ført bak lyset. Et vitenskapelig paradigme har oppstått, og det er ikke lenger mulig å drive med seriøs forskning på dette området.

Spar oss. Det eneste du har å komme med er løgn og politiske slagord som dette.Du klarer ikke å finne et eneste anerkjent vitenskapelig miljø som avviser konsensusen eller IPCCs konklusjoner.Hvem i helvete er det du tror du er som mener du vet bedre enn ekspertene selv, og alle de anerkjente vitenskapelige miljøene? Hva faen er galt med deg?

Beklager, men jeg klarer ikke å ta deg seriøst, hekomo.

 

 

 

Han er offer for gruppetenkning, en lett påvirkelig og ukritisk person. Men han mener det sikkert godt :)

 

Han er "offer" for å faktisk forstå forskerene som jobber med temaet, og vet at disse er er underlagt strenge kontrollrutiner og fagfellevurdering -- og at de ikke ville sluppet unna med å dra konklusjoner som ikke støttes av bevisene.

 

Dere kunne like godt tvilt på gravitasjon, rund jord, at Norge er et representativt demokrati, evolusjonsteorien, australias eksistens eller de seks månelandingene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å gå rett til kilden og lese IPCCs egne dokumenter og forskningsresultater? Jeg kan ikke gjøre det for deg.

Temperaturutviklingen kan du finne mange steder. Prøv nettstedet til klimarealistene, og legg merke til kildene. Når man ser kurvene i modellene, kan de være "manipulert". Klimaforskere gjør dette for at temperaturstigningen på 1 grad de siste 150 årene skal se dramatisk ut. Men man bør også være kritisk til klimarealistene. Jeg bare nevner dette nettstedet fordi du her kan finne noe som er seriøst, i tilfelle du er interessert.

Du fremmet påstanden så du får pent legge fram fakta rundt det du påstår.

Picks ore it didn´t happen.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Det som har skjedd i klimaforskningen er en skam for naturvitenskapen. Folk blir ført bak lyset. Et vitenskapelig paradigme har oppstått, og det er ikke lenger mulig å drive med seriøs forskning på dette området.

Spar oss. Det eneste du har å komme med er løgn og politiske slagord som dette.Du klarer ikke å finne et eneste anerkjent vitenskapelig miljø som avviser konsensusen eller IPCCs konklusjoner.Hvem i helvete er det du tror du er som mener du vet bedre enn ekspertene selv, og alle de anerkjente vitenskapelige miljøene? Hva faen er galt med deg?

Beklager, men jeg klarer ikke å ta deg seriøst, hekomo.

 

 

 

Han er offer for gruppetenkning, en lett påvirkelig og ukritisk person. Men han mener det sikkert godt :)

 

Han er "offer" for å faktisk forstå forskerene som jobber med temaet, og vet at disse er er underlagt strenge kontrollrutiner og fagfellevurdering -- og at de ikke ville sluppet unna med å dra konklusjoner som ikke støttes av bevisene.

 

Dere kunne like godt tvilt på gravitasjon, rund jord, at Norge er et representativt demokrati, evolusjonsteorien, australias eksistens eller de seks månelandingene.

 

Jeg snakket med en sterkt religiøs person som sa bortimot akkurat det samme om gud og de hellige tekster :)

Dette var noe alle visste, og så mange kunne ikke ta feil og så videre. Kan like gjerne tvile på at jorden er rund og så videre.

 

Den personen er ikke en jeg ville tatt imot råd fra angående noe som helst :)

Endret av IntelAmdAti
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det virker som at det er et stort element av randomness i klimaet. Litt som på børsen. Likevel snakker økonomi-"eksperter" skråsikkert om at "nå skal børsen opp", "det kommer helt sikkert et krakk i løpet av 2018" etc. Nei, vi kan ikke alltid ta eksperter seriøst. Det er ganske mye her i verden som er utenfor vår kontroll.

Men økonomi er ikke vitenskap.

 

 

 

Jeg snakket med en sterkt religiøs person som sa bortimot akkurat det samme om gud og de hellige tekster :)

Dette var noe alle visste, og så mange kunne ikke ta feil og så videre. Kan like gjerne tvile på at jorden er rund og så videre.

 

Den personen er ikke en jeg ville tatt imot råd fra angående noe som helst :)

Det er én side som er religiøs her.

Hint; Det er ikke vitenskapen.

 

Ingen vitenskapelige rapporter vil hevde noe som ikke eksplisitt støttes av bevisene.

Det er ikke snakk om tro.

Det er snakk om store fjell med beviser, mens det ikke finnes alternative forklaringer på det vi observerer enn menneskeskapt global oppvarming.

 

Vi vet hvor mye naturen og solen påvirker klimaet.

Vi vet hvor mye menneskene påvirker klimaet.

 

Faktorene vi ikke vet:

Hvordan solaktiviteten vil påvirke temperaturen om 10-15 år.

Vi vet hvor mye solaktiviteten har påvirket klimaet de siste 30 årene; Det er ikke en ukjent faktor.

 

De ukjente faktorene har stort sett blitt eliminert de siste 30 årene, siden 90-tallet.

Vitenskapen innen klima har forbedret seg og blitt mer presis.

 

...

hvorfor er denne tråden i det hele tatt på politikkdelen av forumet..?

Dette er vitenskap.

Benektelse er politikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har dere noen kilder vi kan lese, der det er forsket på at klimaendringene er bare tull? Er spesielt interessert i den som viser at temperaturen globalt, har flatet ut de sist 20 årene. Sitter du med noe jeg kan lese, Vaniman? :)

Du vet vel at jeg som regel sitter på mobilen når jeg er inne på dette forumet og at jeg ikke tar meg tid til å surfe etter kilder? Hvis du ikke tror på eller stoler på den kunnskapen jeg har så er det greit. Jeg liker å diskutere med deg, bshagen, men jeg kan ikke legge ved kilder for alt jeg sier.

Lenke til kommentar

Da venter jeg til du sitter ved en PC da, sånn at du kan hoste opp noe vi kan lese, annet enn ting du bare tar ut av løse lufta? Dette var det samme du sa sist også, men det kom aldri noe  :wee:

Hvis du ikke greier å skaffe en eneste kilder på at temperaturen har flatet ut på de siste 20 åra, så kan du i grunn bare melde deg ut av diskusjonen med en eneste gang og innrømme at du ikke veit hva du snakker om 

Endret av bshagen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du vet vel at jeg som regel sitter på mobilen når jeg er inne på dette forumet og at jeg ikke tar meg tid til å surfe etter kilder? Hvis du ikke tror på eller stoler på den kunnskapen jeg har så er det greit. Jeg liker å diskutere med deg, bshagen, men jeg kan ikke legge ved kilder for alt jeg sier.

I en diskusjon om et såpas komplekst tema som klima er der du kommer med skråsikre men kontroversielle kommentarer burde du ha lista med beviser for det du mener klar, for her på forumet kand u fort bli avkrevd det.

At noen her bare må stole på deg holder ikke så om du ikke kan eller vil hoste opp bevisene burde du ikke komme med påstandene.

A claim without evidence can be dismissed without evidence som det så fint heter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Du vet vel at jeg som regel sitter på mobilen når jeg er inne på dette forumet og at jeg ikke tar meg tid til å surfe etter kilder? Hvis du ikke tror på eller stoler på den kunnskapen jeg har så er det greit. Jeg liker å diskutere med deg, bshagen, men jeg kan ikke legge ved kilder for alt jeg sier.

I en diskusjon om et såpas komplekst tema som klima er der du kommer med skråsikre men kontroversielle kommentarer burde du ha lista med beviser for det du mener klar, for her på forumet kand u fort bli avkrevd det.At noen her bare må stole på deg holder ikke så om du ikke kan eller vil hoste opp bevisene burde du ikke komme med påstandene.A claim without evidence can be dismissed without evidence som det så fint heter.

Nei, dette er et diskusjonsforum, og et slikt krav vil ta livet av enhver naturlig debatt. Kilder kan man komme med av og til, men ikke hele tiden. Det sier seg selv.

Lenke til kommentar

Nei, dette er et diskusjonsforum, og et slikt krav vil ta livet av enhver naturlig debatt. Kilder kan man komme med av og til, men ikke hele tiden. Det sier seg selv.

OK da.

Du har feil og jeg har rett og temperaturøkningen er bratt som ei heissjakt de siste 20 år.

Endret av perpyro
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det som har skjedd i klimaforskningen er en skam for naturvitenskapen. Folk blir ført bak lyset. Et vitenskapelig paradigme har oppstått, og det er ikke lenger mulig å drive med seriøs forskning på dette området.

Spar oss. Det eneste du har å komme med er løgn og politiske slagord som dette.Du klarer ikke å finne et eneste anerkjent vitenskapelig miljø som avviser konsensusen eller IPCCs konklusjoner.Hvem i helvete er det du tror du er som mener du vet bedre enn ekspertene selv, og alle de anerkjente vitenskapelige miljøene? Hva faen er galt med deg?

 

Beklager, men jeg klarer ikke å ta deg seriøst, hekomo.

 

Ikke klarer du å finne noen anerkjente vitenskapelige miljøer som avviser konsensusen eller IPCCs konklusjoner heller.

 

De som leser denne diskusjonen vil nok legge merke til det.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

 

Hvem i helvete er det du tror du er som mener du vet bedre enn ekspertene selv, og alle de anerkjente vitenskapelige miljøene? Hva faen er galt med deg?

 

Gå til legen!

 

Vitenskapsbenekteren projiserer. 

 

Det virker som at det er et stort element av randomness i klimaet. Litt som på børsen. Likevel snakker økonomi-"eksperter" skråsikkert om at "nå skal børsen opp", "det kommer helt sikkert et krakk i løpet av 2018" etc. Nei, vi kan ikke alltid ta eksperter seriøst. Det er ganske mye her i verden som er utenfor vår kontroll.

Skråsikkert? Du har altså ikke peiling på forskning i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...