Gå til innhold

433MHz energimåler?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Der er vi helt på bølgelengde. Jeg har ingen skjøteledninger eller pluginmoduler på vaskemaskin eller tørketrommel og det er pr. design.

 

Samtidig tenker jeg at det er lov å bruke hodet. Hvis du har en 16A-skjøteledning med gode tilkoblinger, så er den ledningen sannsynligvis bedre enn den som faktisk henger fast i maskinen. Det er lettere å "forby" skjøteledninger enn å måtte spesifisere typer, for det er alltid noen som gjør feil. (En asiatisk venninne så ikke noe galt i å bruke en 0,75m2 lampett-skjøteledning på sin 2500W oljeovn. Jeg fikk angst, og hun fikk en ny skjøteledning av meg).

Men jeg bruker det IKKE selv.

Lenke til kommentar

Brukte en Nexa plug-in for 2300W til en varmeovn på 2000W, og den tålte IKKE lasten. Sluttet å fungere etter bare et par dager. Kjøpte deretter en Fibaro plug-in for 2500W og den fungerer fint så langt. :) Er antakeligvis litt forskjeller i kvalitet også. :)

Ville i alle fall overdimensjonert en del for vaskemaskiner o.l. iom at de har motorer/pumper innebygd som ikke er ren resistiv last.

Endret av Sindre Aleksander
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-A7VIlhBsZy

kjøper man fra norske butikker kan man jo reklamere om det skulle skje noe, men det er jo et irritasjonsmoment om det skjer gang på gang eventuelt.

Reklamasjon på en nexa/fibaro-switch er en billig trøst når huset ditt brenner ned!  :ph34r:

Lenke til kommentar

Har man ikke regler som tilsier at man ikke har lov å merke elektroniske produkter med en høyere max-belastning enn dem tåler? Trodde reglene var ganske strenge på slikt i norge.

 

 

kjøper man fra norske butikker kan man jo reklamere om det skulle skje noe, men det er jo et irritasjonsmoment om det skjer gang på gang eventuelt.

Hvis det skjer "gang på gang" burde man kanskje ta hintet etter hvert...  ;)

 

Kan heve kjøpet etter 3 ganger da.

Endret av Evelen!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...