Gå til innhold

Kommer Note 5 til Norge?


Tasaran

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan kjøpe den her.

 

http://www.dx.com/s/samsung+note+5

Det er i såfall et bomkjøp da SM-920I ikke har støtte for LTE band 20 (800FDD) som brukes i Norge/Skandinavia Og store deler av Europa.

Så kommer også VoLTE implementeringen i 2016 som legger seg over B20 båndet (er i test nå)

 

Noen versjoner er : N920T (T-Mobile); N920A (AT&T); N920I (Australia, New Zealand, Singapore, Canada , N920V (US verizon) , N920C , N920R , N9208 , med flere (se bilder)

 

Ingen som jeg kan se er tilpasset Europa med støtte for alle gsm,hspa og LTE bånd vi benytter i våre operatørens nett.

920i Autralia er hvertfall bomkjøp for bruk i våre nett.

post-35394-0-72272100-1451394156_thumb.jpeg

post-35394-0-74911400-1451394167_thumb.jpeg

post-35394-0-15378100-1451394178_thumb.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det "kan" funke gull uten LTE 800mhz der man dekkes godt av andre bånd og 3G , men jeg ville ikke satset på det i det lengre løp da andre frekvenser får mindre omfang før de tilslutt avvikles.

Se på bildene jeg har postet over fakta om hvilke note 5 modeller som støtter "våre" frekvensbånd .

Det er mange varianter og skilles med første karakteren etter 920 i modellnavnet.

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ligger en Note 5 Sort ute på Finn.no som kan kjøpes i Oslo for 9000kr.Det er samme som jeg kjøpte og funker gull i Norge og Europa:)

Nei det er ikke jeg som selger.

Hvordan vet du at det er den samme som du kjøpte?

 

Jeg kjøpte av samme man og han sa han hadde 1 til.Men er jo bare og sende han en sms så svarer han på det:)

Lenke til kommentar

 

 

Ligger en Note 5 Sort ute på Finn.no som kan kjøpes i Oslo for 9000kr.Det er samme som jeg kjøpte og funker gull i Norge og Europa:)

Nei det er ikke jeg som selger.

Hvordan vet du at det er den samme som du kjøpte?

 

Jeg kjøpte av samme man og han sa han hadde 1 til.Men er jo bare og sende han en sms så svarer han på det:)

 

 

Kunne du ikke bare fortalt hvilket modellnummer du har blitt solgt  .Det er jo bare å gå på innstillinger (about phone) , eller se det med CPU-z.

 

Virker som enkelte ikke får med seg hva jeg skriver her , det at det er mange modeller og at kun SM-N920C eller SM-920CD som har fullt spekter av våre frekvenser som mobilnettverkene til Telenor/Netcom bruker.

2G : 900/1800

3G: 900/2100

4G: 800(20) /1800(3) / 2600(7) 

 

 

Skulle jeg ha kjøpt Note 5 på finn ville jeg krevet dokumentasjon/bilde av modell nummer.

Opplysningene til den til 9000 sier ingen ting om hvilke 4G bånd den støtter.

 

SM-N9208, SM-N920I , SM-N920G , SM-N9200 Duos ,  manlger 4G bånd 20 (800mhz)

 

SM-N920W08, SM-N920S/L/K  har 4G bånd 3(1800mhz),7(2600) og 20(800mhz) , men de mangler 3G 900mhz.

 

SM-N920C ,SM-N920CD Duos (Tyrkia) støtter alle frekvenser nevnt over.

 

Sjekk selv med tjenesten http://willmyphonework.net/

 

 

Modell Liste:

Samsung Galaxy Note 5 SM-N920V (Verizon CDMA, USA)

Samsung Galaxy Note 5 SM-N920P (Sprint CDMA, USA)

Samsung Galaxy Note 5 SM-N920R (US Cellular CDMA, USA)

Samsung Galaxy Note 5 SM-N920T (T-Mobile, USA)

Samsung Galaxy Note 5 SM-N920A (AT&T, USA)

Samsung Galaxy Note 5 Duos SM-N9208 (Dual SIM, Taiwan)

Samsung Galaxy Note 5 Duos SM-N9200 (Dual SIM, China)

Samsung Galaxy Note 5 SM-N920C (Turkey) <= OK

Samsung Galaxy Note 5 Duos SM-N920CD (Dual SIM, Turkey)<= OK

Samsung Galaxy Note 5 SM-N920G (Korea)

Samsung Galaxy Note 5 SM-N920W8 (Canada)

Samsung Galaxy Note 5 SM-N920I (LATAM, Singapore, India, Australia)

Samsung Galaxy Note 5 SM-N920S (Korea)

Samsung Galaxy Note 5 SM-N920L (Korea)

Samsung Galaxy Note 5 SM-N920K (Korea)

 

Endret av syar2003
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Han klarte jo ikke å bestemme seg for om han hadde kjøpt den i Dubai eller av en random person på finn.no, tror nok det er mr abil som er finn.no selgeren, men har nå mine tvil om at noe av dette er overhodet sant.

 

Litt søkt at det er forskjellige versjoner, men er vel pengene som rår her også, rart man ikke kan bruke de samme frekvensene på tvers av land.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kjøpte Note 5 i Dubai og den fungere utmerket på alle nett i Norge/Europa.De som vurdere og kjøpe en sier jeg bare KJØP.Note 5 er den klart beste telefonen på markedet nå :)

 

 

 

 

 

Ligger en Note 5 Sort ute på Finn.no som kan kjøpes i Oslo for 9000kr.Det er samme som jeg kjøpte og funker gull i Norge og Europa:)

Nei det er ikke jeg som selger.

 

 

 

 

Ligger en Note 5 Sort ute på Finn.no som kan kjøpes i Oslo for 9000kr.Det er samme som jeg kjøpte og funker gull i Norge og Europa:)

Nei det er ikke jeg som selger.

Hvordan vet du at det er den samme som du kjøpte?

 

Jeg kjøpte av samme man og han sa han hadde 1 til.Men er jo bare og sende han en sms så svarer han på det:)

 

 

Først kjøpte du i Dubai, så kjøpte du av en fyr på Finn.no

 

Det er nå fint at du avslører deg sjølv med selvmotsigelser, så skjønner alle at de ikkje kan stole på noe du poster.

 

Og det er godt at Syar2003 kommer med faktaopplysninger  :thumbup:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Kjøpte Note 5 i Dubai og den fungere utmerket på alle nett i Norge/Europa.De som vurdere og kjøpe en sier jeg bare KJØP.Note 5 er den klart beste telefonen på markedet nå :)

 

 

 

 

 

Ligger en Note 5 Sort ute på Finn.no som kan kjøpes i Oslo for 9000kr.Det er samme som jeg kjøpte og funker gull i Norge og Europa:)

Nei det er ikke jeg som selger.

 

 

 

 

Ligger en Note 5 Sort ute på Finn.no som kan kjøpes i Oslo for 9000kr.Det er samme som jeg kjøpte og funker gull i Norge og Europa:)

Nei det er ikke jeg som selger.

Hvordan vet du at det er den samme som du kjøpte?

 

Jeg kjøpte av samme man og han sa han hadde 1 til.Men er jo bare og sende han en sms så svarer han på det:)

 

 

Først kjøpte du i Dubai, så kjøpte du av en fyr på Finn.no

 

Det er nå fint at du avslører deg sjølv med selvmotsigelser, så skjønner alle at de ikkje kan stole på noe du poster.

 

Og det er godt at Syar2003 kommer med faktaopplysninger  :thumbup:

Kjøpte den på finn og den var kjøpt i Dubai.Bare og komme til Jessheim så skal jeg vise deg at den funker gull:)

Endret av abil
Lenke til kommentar

Det er bra Abil .

Det er faktisk i omløp N9208 på Finn .

post-35394-0-97839100-1451751833_thumb.jpeg

 

I tillegg til flere hvor modell ikke opplyses. Så for de som tenker på det , styr unna den ugaven. Påse at dere får C utgaven.

 

BTW har ikke "jeg" anklaget deg for noe. Men ønsker å gjøre eventuelle kjøpere bevisste på at de kan bli svært skuffet om man får en annen utgave. :)

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Det er bra Abil .

Det er faktisk i omløp N9208 på Finn .

attachicon.gifimage.jpeg

 

I tillegg til flere hvor modell ikke opplyses. Så for de som tenker på det , styr unna den ugaven. Påse at dere får C utgaven.

 

BTW har ikke "jeg" anklaget deg for noe. Men ønsker å gjøre eventuelle kjøpere bevisste på at de kan bli svært skuffet om man får en annen utgave. :)

Han jeg kjøpte av selger en til.Han lot meg ta den opp av esken og sette inn sim kort og se om den funket før jeg kjøpte den.

 

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=69064515&q=note+5&search_type=SEARCH_ID_BAP_ALL&location=0.20061&location=0.20003&sub_category=1.93.3217&category=0.93&product_category=2.93.3217.39&ref=fas

 

Dette er samme man:)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Fikk min i går. 920c kjøpt hos Samsungstore i Thailand. 6til GB i Silver Platinium. Suverent god tlf.

Vurderer det samme selv for dette er nydelig telefon...

Ankepunktene mine er batteriet og glass på baksiden, ble skremt av min z3 som sprakk glasset bare du tittet hardt på den.

Noen erfaringer fra dere som har den ?

Her ligger nå 32GB på ca 6000 kr så det er ikke så ille....

Endret av jan-otto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...