Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] forhold uten sexlyst


Anbefalte innlegg

Hei jeg begynner å lure på om jeg er aseksuell/har ingen sexlyst. Har vært i forhold nå i 6 år og elsker han veldig mye. Men føler ingen behov for sex. Noen som har erfaringer med forhold uten sex? Kan det fungere? Om noen har tips for å få opp lysten tar jeg imot med de tipsen og, men har hørt det meste som står overalt på nette alle, spis visse frukter og sjokolade, sexleketøy, rollespill osv. Føler slike tips blir mer for de som ønsker å variere sexen. Men en kan da ikke bare ha sex om en ikke er kåt :p Er forresten en jente på 25 år og partneren min er mann på et par år eldre enn meg  :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei tenkte å prøve å svare så godt jeg kan på spørmålene. 

 

Vel... gjelder det generell sexlyst, eller sexlyst til samboeren din?

Og hvordan har samboeren din taklet dette de siste 6 årene?

 

Det er litt komplisert å forklare. Hmm prøver å ikke skrive alt for langt. Men i grove trekk så kan jeg si at jeg er en som mener at sex og kjærlighet er to adskilte ting. Jeg hadde mest lyst i starten av forholde så har det begynt å dabbe litt av etter 6 mnd. men nå de siste månedene eller siste åre har det vært ganske dødt. kan gå 1-3 mnd mellom hver gang vi er nakne og gjør ting sammen (noen ganger kommer vi ikke så langt som til å ha sex) men det gjør ikke noe. Syns oralsex eller lignende kan være like så bra å det syns han og. Jeg har tenkt litt over hvorfor jeg ikke har så mye sexlyst å ikke kjenner så mange kriblinger, å heler ikke noe behov for å ha sex. Det er godt når det skjer men er ikke noe jeg savner om jeg ikke har det. 

 

Før når jeg var yngre sånn 16-17 hadde jeg en kjæreste på vgs (nå en x) og vi hadde sex ganske hyppig  nesten hver dag.  Men da bodde vi ikke sammen så det var spennende å gjøre det på skolen noen gang :). På den tiden var jeg sånn at jeg tenkte på sex ofte å ville ha det ofte. Når jeg sku på besøk til han ble det som en spenning og forventning som bygde seg opp i meg pga at det var en sjanse for sex.  

 

Nå er jeg litt eldre og tenner fortsatt på at det er en viss spenning i settingen. Mulig det ikke er noe spenning i sexlivet pga vi bor sammen jeg og føler jeg kan få meg noe når som helst. Pga han er ikke den som sier nei så jeg trenger bare ta initiativet. Han tar aldri initiativet lenger pga jeg har avist han så mye. 

 

Uansett (jeg vet dere kommer til å dømme meg for dette) så har jeg i min jakt etter mer spenning vært utro noen ganger og ja han vet det. Det var jo spennende der og da men man følte seg rotten etterpå så ikke noe løsning på sikt. Har og foreslått for kjæresten at vi kan har åpent forhold. Men det ville han ikke. Vi har semi åpent forhold da så han har møtt meg litt på halvveien. Vi har lov å kysse og flørte med fremmede men ikke noe mer.  

 

Jeg har også hatt sextanker om andre som har gjordt meg veldig tent tidligere. Pga jeg ville bli en bedre kjæreste så tenkte jeg at jeg skulle slutte å ha sexuelle tanker om andre, men jeg hadde ikke noen seksuelle fantasier om kjæresten min. For å kutte ut å ha fantasier om andre så tenkte jeg på alt som hadde med sex å gjøre som tabu. Det ble etter hvert så ille at jeg måtte skifte kanal om noen klinte på tv pga jeg følte meg skitten bare av å se på det. Jeg syns det var direkte ekkelt. Etterhvert ville jeg heler ikke at han skulle ta på meg på noen seksuell måte. Da var som jeg hadde slått av en bryter og all form for seksuellintet var forbudt. 

 

Nå har jeg bynt de siste måneden å prøve å bli "normal " igjen eller få mer normalt syn på ting. Jeg har pratet med kjæresten om disse tingene om han sier at om vi aldri har sex igjen så er det greit for han. Men jeg tror han ikke helt når han sier det. Han er ikke så kravstor av seg. Men jeg tror at han tenker at jeg bare går gjennom en fase som snart går over. 

 

Har hatt litt sex og nærhet i det siste men det føles unaturlig og jeg føler aldri noe plutselig lyst eller kåthet må liksom kysse i en evighet sikkert over en time for i det heletatt få litt lyst.   

 

Svært mange jenter får kraftig redusert sexlyst pga. p-piller.

Dersom du går på det, bør du ta en prat med legen din, enten for å finne et alternativ merke p-piller, eller kanskje gå over til annen type prevensjon. 

Jeg går ikke på p-piller så det er ingen problem vi bruker kondom og begge er fornøyd  med det.  

 

 

Et liv uten sex kan være deilig og lekkert. 

Dere har jo levd 6 år uten sex. Da har dere hatt en god samliv. 

Dere har eventuelt gode erfaringer og. Sex er IKKE hele samlivet.

Har du erfaringer med dette selv? 

Jeg har jo litt sex da men ikke så mye som alle andre føler jeg. Og tenker at han innerst inne har lyst på mer men at han ikke helt vil si det pga han vil ikke at jeg skal føle noe press osv.  Vi har et godt samliv tror jeg men noen ganger krangler vi om småting. Jeg vet at sex ikke er hele samlivet men hører så mange si "sex er ikke alt i et forhold men det er en VIKTIG del av det" eller ting alla "ingen sex ingen forhold" 

 

Så er nyskjergie hva dere her inne tenker eventuelt egne erfaringer 

Lenke til kommentar

Du sier at du har hatt sex med andre på jakt etter spenning? Tenner du ikke på kjæresten din?

Hvorfor har du måtte søke spenning hos andre?

 

Jeg har selv vært i et forhold uten mye sex, og hadde nok der og da vært ok hvis hun hadde sagt at det hadde skjedd noe med noen andre.

Men det hadde bare vært siden jeg var redd for å miste henne, og dum som jeg var ville gjøre alt for henne.

 

Hvis det fortsatt er sånn at du tenner på andre og ikke han du er sammen med så bør du nok gjøre det slutt.

Hvis han er som meg så vil han fortsette å si at det er greit, selv om han vil ha deg alene.

Alt for at du skal ha det bra.

 

Jeg er sånn selv. Tro meg, det er bedre for han å finne noen andre :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du sier at du har hatt sex med andre på jakt etter spenning? Tenner du ikke på kjæresten din?

Hvorfor har du måtte søke spenning hos andre?

 

Jeg har selv vært i et forhold uten mye sex, og hadde nok der og da vært ok hvis hun hadde sagt at det hadde skjedd noe med noen andre.

Men det hadde bare vært siden jeg var redd for å miste henne, og dum som jeg var ville gjøre alt for henne.

 

Hvis det fortsatt er sånn at du tenner på andre og ikke han du er sammen med så bør du nok gjøre det slutt.

Hvis han er som meg så vil han fortsette å si at det er greit, selv om han vil ha deg alene.

Alt for at du skal ha det bra.

 

Jeg er sånn selv. Tro meg, det er bedre for han å finne noen andre :-)

 

Jeg har vært utro ja men jeg har ikke gått så langt at jeg har hatt sex med andre. Men litt kos ja.  

 

Det er ikke noe jeg er stolt over men følte det var relevant i forhold til historien om forholdet.  

 

Ja jeg har tent på andre (fortid) og kan ikke si at jeg gjør det nå men mulig det er fordi jeg ikke gir meg selv lov. 

 

Jeg er generelt sett ikke noe kåt lenger, nesten aldri og det er vell det som bekymrer meg mest. 

 

 Ja jeg er enig med deg i at jeg er en elendig kjæresten og har sagt til ha os at " du hadde nok hatt det bedre med noen andre som hadde tatt bedre vare på deg "   

 

Men han vil jo bare ha meg og at vi skal ha det fint. Har ikke hjerte til å knuse hjerte hans  

 

Elsker han jo men ser ofte på han mer som en venn/bror  pga den seksuelle tiltrekningen ikke er til stede eller jo litt av og til men det er så lite at det nesten ikke teller. 

 

Har lest og prøvd ut flere "få opp sexlysten" tips uten at det har hjelpet forholdet

Lenke til kommentar

Jeg føler at alder har noe å si her. Hvor gamle er dere?

 

Du skriver jo egentlig at du er kåt på andre enn kjæresten din, men at du ikke tillater deg å være kåt.

 

Hvis dere er unge så er det mer enn nok tid til å finne noen dere passer sammen med.

Jeg tror nok kjæresten din vil ha sex med deg om du spør ham. Fortell ham om hva som gjør deg kåt, og så kan dere utvikle sexlivet sammen.

Hvis du ikke vil det så kan du ikke vente på at han gjør noe som plutselig får deg tent.

 

Her må du ta tak hvis du vil at dette forholdet skal fortsette. Sex er en del av et forhold, hvis ikke dere evt blir enige om at sex ikke er viktig.

Lenke til kommentar

Støtter skatteflyktning sin konklusjon.

 

Svaret ligger der i alt du sier men det er nok hardt å innse det eller? Best både for han og deg.

 

Hehe mulig det er noe i det du sier. Men vi har det bra sammen egentlig bare at jeg ikke har den kjæreste følelsen.  

 

Vet ikke om det er noen måte å få det bedre på eller om alle mener at slaget er tapt ?

Lenke til kommentar

Kunne du vært utro i form av at du kan ha sex med en annen person? 

 

Hvis ja; gjør det slutt nå. Du sier du ikke vil knuse hjertet hans. Det vil bli mye verre for karen om du er utro. 

 

Du sier selv at du ser på han som en bror. Du kommer til å få det så mye bedre med en annen, og det samme vil han. Dessuten er det egoistisk å tro at han har det bedre med deg enn uten deg. Han tror det, fordi han er redd for å være alene, eller er blendet av sin kjærlighet for deg.  

Lenke til kommentar

Kunne du vært utro i form av at du kan ha sex med en annen person? 

 

Hvis ja; gjør det slutt nå. Du sier du ikke vil knuse hjertet hans. Det vil bli mye verre for karen om du er utro. 

 

Du sier selv at du ser på han som en bror. Du kommer til å få det så mye bedre med en annen, og det samme vil han. Dessuten er det egoistisk å tro at han har det bedre med deg enn uten deg. Han tror det, fordi han er redd for å være alene, eller er blendet av sin kjærlighet for deg.

 

 Så om man har sex med noen andre bør man slå opp? Om man bare kliner litt er med noen er alt fint? 

 

Ingen vet hva fremtiden bringer. Selvfølgelig har man ikke lyst å være utro.  Er vell bare sånt som skjer.  Eller kan skje. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...