Gå til innhold

En guide til vannkjøling, del 1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Flott guide til de som trenger det. :yes:

:yes:

 

Et vannkjølingssystem er ikke nødvendigvis stille, da. Det gjelder kun hvis en velger det slik, og da blir det dårligere kjøling. Jeg har vannkjøling, og dusinvis med vifter for å blåse i tillegg. Bråker som et uvær, men så blir det god kjøling av det ;)

 

Blir spennende å se hvordan del 2 blir.

Lenke til kommentar
Har hørt om folk som brukte såpe for å få på slangene det var ikke helt bra etterpå da det skummet og ble mye tull. Olivenolje er da heller og anbefale siden det legger seg på toppen i tanken til slutt viss det kommer i systemet, såpa blander seg. Bare en tanke. Sier ikke at såpe ikke funker, men at det kanskje finnes bedre valg :)

Altså hvis man overdoserer noe inni granskauen, så blir det minst like mye problemer med olje, om ikke mer. Prøv og ta olje i en bolle, og visp kraftig rundt... Jepp, et tynt oljebelegg i hele bollen. Og hvordan får man det bort? Jo med såpe *grin* Men da skummer det litt. Men bruker man moderate mengder kommer det omtrent "ingenting" i vannet og det vil aldri oppstå problemer. :-)

Lenke til kommentar

Må bare få lov til å bukke og takke igjen jeg, for all hyldest og skryt! Det varmer, tro meg.....

Som Lars (Novec) allerede har nevnt, så ligger det faktisk myye arbeid og maange timer bak en slik artikkel, ikke minst for en DW-n00b som meg, og da er det alltid hyggelig å få slike tilbakemeldinger! :) Men jeg tåler ris også! :yes:

 

Skal forsøke å få ferdig del 2 så snart jeg kan, men har ikke tenkt å gi meg med den.

Flere artikler innenfor samme tema vil dukke opp, jeg har jo lovet ett og annet omkring produksjon av både vannblokker, tanker og radiatorer......

 

Heng med! *grin*

Lenke til kommentar
Må bare få lov til å bukke og takke igjen jeg, for all hyldest og skryt! Det varmer, tro meg.....

Som Lars (Novec) allerede har nevnt, så ligger det faktisk myye arbeid og maange timer bak en slik artikkel, ikke minst for en DW-n00b som meg, og da er det alltid hyggelig å få slike tilbakemeldinger! :) Men jeg tåler ris også! :yes:

 

Skal forsøke å få ferdig del 2 så snart jeg kan, men har ikke tenkt å gi meg med den.

Flere artikler innenfor samme tema vil dukke opp, jeg har jo lovet ett og annet omkring produksjon av både vannblokker, tanker og radiatorer......

 

Heng med! *grin*

 

Nei der er du, trodde du hadde trukket deg tilbake og bare lå å solte deg i glansen nå :mrgreen::mrgreen:

Neid bare tuller , men guiden var meget bra den og tro meg jeg vet det tar tid, har selv ufattelig mange timer med testing av ram, så jeg misunner deg ikke. :cool:

Lenke til kommentar
Strålende. Gleder meg vilt. Lurer allerede på om jeg kan finne på noe for å øke ytelsen til mitt vannkjølingsoppsett (har jo snart hatt det i 14dager elns, på tide med mer fart)

 

Så et lite ønske: Guide til vannkjøling av psu, gjør det selv selvfølgelig :p:

Hm, har nok hatt noen tanker om slikt også ja! Men akkurat det vil nok ta litt mer tid, må nok få tak i et par eksemplarer av de mest aktuelle PSU for å forske litt....

 

Stay tuned! *grin*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...