Gå til innhold

Hvordan gå ned i vekt uten trening?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig er det mulig. Ikke bry deg om disse tulleteoriene om fasting osv.

 

La oss si at du forbrenner 2500 kalorier per dag uten å trene, eller ved å gå noen turer. Da trenger ditt daglige kaloribehov å ligge under 2500 kalorier. 1 kg kroppsfett tilsvarer cirka 7000 kalorier, så da er regnestykket greit. Spiser du sunn mat som rent kjøtt, fisk, grønnsaker osv. så blir du mett på lite kalorier, og vil derfor gå ned i vekt raskere. 

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det mulig. Ikke bry deg om disse tulleteoriene om fasting osv.

 

La oss si at du forbrenner 2500 kalorier per dag uten å trene, eller ved å gå noen turer. Da trenger ditt daglige kaloribehov å ligge under 2500 kalorier. 1 kg kroppsfett tilsvarer cirka 7000 kalorier, så da er regnestykket greit. Spiser du sunn mat som rent kjøtt, fisk, grønnsaker osv. så blir du mett på lite kalorier, og vil derfor gå ned i vekt raskere. 

 

Så jeg skal greie dette ved å spise sunn mat og gå noen turer? 

Da mangler det bare å finne ut hva jeg burde spise og hvor mye, så er jeg der.

Lenke til kommentar

Å gå noen turer er trening det også ;) Ja, sunn mat + trening + forbrenne mer enn du dytter inn = redusert vekt. Du bør gå litt mer en 5 minutter bort på kiosken tur selvfølgelig. At du kun forbrenner magefettet er dog usannsynlig, har gått ned noen kilo de siste månedene men den lille fine hårete vaskeballen har krympet minimalt :wee:

Lenke til kommentar

 

Selvfølgelig er det mulig. Ikke bry deg om disse tulleteoriene om fasting osv.

 

La oss si at du forbrenner 2500 kalorier per dag uten å trene, eller ved å gå noen turer. Da trenger ditt daglige kaloribehov å ligge under 2500 kalorier. 1 kg kroppsfett tilsvarer cirka 7000 kalorier, så da er regnestykket greit. Spiser du sunn mat som rent kjøtt, fisk, grønnsaker osv. så blir du mett på lite kalorier, og vil derfor gå ned i vekt raskere. 

 

Så jeg skal greie dette ved å spise sunn mat og gå noen turer? 

Da mangler det bare å finne ut hva jeg burde spise og hvor mye, så er jeg der.

 

 

Ja. Kroppen din forbrenner over 2000 kalorier hver dag, selv om du har minimalt med aktivitet. 

Lenke til kommentar

Husk at ved kcal-underskudd uten trening vil 50/50 muskelmasse/fett ryke, da vil du forbrenne mindre og mindre og lettere gå opp i vekt etterpå / dvs det krever færre kalorier. 

Verdt å tenke på 

Dette er ekstremt viktig, ikke bare for utseende men helsemessig også.

Trening er alfa og omega ved vektnedgang/fettforbrenning.

Lenke til kommentar

Et aspekt som er verdt å merke seg også er at selv om du er slank, men tilnærmet fri for muskler og har elendig lungekapasitet så er du ikke spesielt sunn. Helt klart sunnere enn en som i tillegg er tjukk, men midjemål alene er ikke et godt mål på sunnhet. 

 

Ikke bare er fysisk aktivitet godt for flere ting enn fettprosenten din, men om du skal slanke deg uten å trene må du være helt gestapo på hva du har i deg da du ikke har noen ytre påvirkninger som "hjelper" til med å holde kaloriregnestykket i minus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...