Gå til innhold

spill som inneholder mage, swordsmann , archer etc?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

RPG, Role Playing Game er sjangeren.

 

Her er noen klassiske spillserier som er RPG:

 

Final Fantasy

Baldur's Gate

Diablo

Icewind Dale

Neverwinter Nights

 

 

 

Trine

 

 

Demon's Souls og Dark Souls.

 

 

?Vil du ha anbefalinger til spill der man kan bruke de karakterene? Avadon serien og Avernum serien har de klassene hvertfall :)

forresten har prøvd meg på World of warcraft. Den ser ut kjempe gøy men må jeg betale abonnere? Det å gjøre det er jo kjempe dyrt :(

HAr noen av dere erfaring med dette?

Lenke til kommentar

forresten har prøvd meg på World of warcraft. Den ser ut kjempe gøy men må jeg betale abonnere? Det å gjøre det er jo kjempe dyrt :(

HAr noen av dere erfaring med dette?

WoW er i hovedsak populært fordi det var det første av denne typen MMORPGer, og folk elsker å slenge seg på trenden i stedet for å tenke nytt. Aner ikke om WoW fortsatt krever et abonnent, men det er veldig mange bedre spill i samme sjanger som ikke gjør det. Selv kan jeg helt klart anbefale Neverwinter (mer action, men mye bedre), Rift, Guild Wars 2 (må kjøpes en gang, men har null abonnent) og Lord of the Rings Online, hvis det fortsatt er i drift.

 

Ellers kan jeg jo atter en gang slenge ut Marvel Heroes 2015, eller 2016, som det vil hete i slutten av januar. Her snakker vi Diablo Online, bare satt i Marvel-universet. Kort sagt kom det i 2013, og jeg spiller det mer enn noensinne nå. Men med ca 60 folk å spille som sier det seg selv at det tar tid å levle alle sammen. :p Eneste minuset er at siden det er free to play er det begrenset hvor mye du får i starten av karakterer å velge i, men alle kan kjøpes med en type in-game penger.

Lenke til kommentar

Vel, du har jo rett på din subjektive mening om at overnevnte er bedre enn World of Warcraft. Jeg har dermed den meningen om at WoW fortsatt troner over alle andre, fordi ingen av de andre er i nærheten av den kvaliteten, og gjennomføringa du får i WoW.

 

Finner det også morsomt at du nevner Neverwinter, et mmo som jeg mener mangler det essensielle i et forgotten realms univers, og som ikke har fått særlig god kritikk. Jeg prøvde selv dette spillet, og jeg er alt annet enn imponert. Noe som skuffet meg mye, siden jeg er stor fan av dette universet.

http://www.metacritic.com/game/pc/neverwinter

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Vel, du har jo rett på din subjektive mening om at overnevnte er bedre enn World of Warcraft.

Here we go again... WoW er utdatert på de alle fleste områdene, og har mistet enormt med spillere de siste årene. Den eneste grunnen til hvorfor det eksisterer fortsatt er fordi spillerbasen er så stor, og folk elsker å slenge seg på det som er populært. Alle spillene jeg nevnte er bedre enn WoW på de aller fleste områdene, spesielt de tekniske. Det vil du slite sterkt med å motbevise. Da gjenstår kun "fun factor", og den er svært subjektiv.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Vel, du har jo rett på din subjektive mening om at overnevnte er bedre enn World of Warcraft. Jeg har dermed den meningen om at WoW fortsatt troner over alle andre, fordi ingen av de andre er i nærheten av den kvaliteten, og gjennomføringa du får i WoW.

 

Finner det også morsomt at du nevner Neverwinter, et mmo som jeg mener mangler det essensielle i et forgotten realms univers, og som ikke har fått særlig god kritikk. Jeg prøvde selv dette spillet, og jeg er alt annet enn imponert. Noe som skuffet meg mye, siden jeg er stor fan av dette universet.

http://www.metacritic.com/game/pc/neverwinter

Har kastet meg på Final Fantasy XIV jeg. Synes at historien og selve universet er mye mer interresant enn WoW. Kan hende at siden jeg har spillt all warcraft siden orcs and humans har også gjort det slik at jeg selv synes wow er generisk men hvær sin smak

Lenke til kommentar

 

Vel, du har jo rett på din subjektive mening om at overnevnte er bedre enn World of Warcraft.

Here we go again... WoW er utdatert på de alle fleste områdene, og har mistet enormt med spillere de siste årene. Den eneste grunnen til hvorfor det eksisterer fortsatt er fordi spillerbasen er så stor, og folk elsker å slenge seg på det som er populært. Alle spillene jeg nevnte er bedre enn WoW på de aller fleste områdene, spesielt de tekniske. Det vil du slite sterkt med å motbevise. Da gjenstår kun "fun factor", og den er svært subjektiv.

 

 

Du vet at WoW er i konstant utvikling og er banebrytende på flere områder til denne dag. Det kan godt være at de spillene du nevnte har områder man subjektivt kan si er bedre enn WoW. Men jeg venter i spenning på hvorfor blant annet neverwinter er teknisk overlegent WoW. Der må du nesten forklare deg. Hvorfor er spillene du nevner "teknisk" bedre enn WoW? Om du ikke kan svare på det er det ingen grunnlag for diskusjon.

 

Og setninger som "here we go again" kan du bare droppe med en gang. Det er en type herseteknikk som ikke er velkommen på diskusjon.no

Endret av Kron
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Hvorfor er spillene du nevner "teknisk" bedre enn WoW? Om du ikke kan svare på det er det ingen grunnlag for diskusjon.

 

 

Det å påstå at Wow forstsatt er teknisk bra er feil. Det er stort, sinnsyke mengder med quests og et liv med gyldne ting å jakte på, men teknisk bra er det ikke om vi ser på spillet med dagens brille. Grafikken er utdatert, mekanismene er veldig mye mer fokusert på det å fungere skikkelig enn det å underholde, og det fører til at en vanlig pvp kamp ser ut som to høner som prøver å voldta hverandre. Wow har blødd spillere lenge nå.

 

post-163290-0-51939600-1451398998_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...