Gå til innhold

Sky tjenester


LED2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes mange gode alternativer, det spørs kva som er viktig for deg. Du har DropBox, Mega, Google Drive, Microsoft OneDrive, Crashplan, Backblaze, Bitcasa osv.

 

Ville ikkje brukt Jotta, fordi dei tene ikkje pengar og kjem nok til å gå konkurs :(

Hva skjer med filene om jotta går konkurs?

Det viktigste for meg er og ha en lagringsplass som er mest mulig ubegrenset så jeg kan ha filne en trygg plass

Lenke til kommentar

Bruker CrashPlan selv, fungerer greit etter alt et lastet opp (er ikke superrask akuratt :p ), og du bare legger inn nye filer.

Bra pris, og de krypterer dataene dine før de lastes opp, ubegrenset lagring også.

Dette crashplan er det bra? Sier det funker greit så regner med det er OK :) kandkje gå for dette istedefor jotta?
Lenke til kommentar

Spørsmålet er jo hvor lenge sånne gratis "sider" går? Og hva vil skje med filene mine om det plutselig går konk?

50gb blir nok litt lite men mulig man kan kjøpe mere der også.

Ja java er jo noe herk kan vere vel?

 

Ikke lett og velge i denne jungelen..

Fikk jo i statrten tips om Jotta men redd det skl gå konk også om dem ikke tjener penger..

Tenkte først på noe NAS greier og lagre på hjemme..men da er man jo like langt om hiset feks skulle brenne ned eller om man får et tyveri

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Mega har eksistert i mange år og ble iallefall opprinnelig startet Kim Dot Com. Tror det hele driftes fra New Zealand og har vært i politiets søkelys flere ganger - men består.

 

Jeg lagrer alltid minst to steder (backup).

Lenke til kommentar

 

Hvis du ser etter noe "off-the-shelf" så kan jeg anbefale Synology sine NAS-er :)

Den 216 eller 416 da kanskje? Er raid lurt og kjøre om man alikevel har backup på sky?

 

En 216 eller 416 ser ut til å dekke dine behov.

Det kommer helt an på hvor viktig oppetid er for deg. Med JBOD så må du hente ned backupen fra skyen hvis en disk skulle ryke. Med raid så har du tilgang på dataen, selv under en rebuild.

Synology har noe som de kaller Synology Hybrid RAID(SHR). Med SHR kan du øke størrelsen på volumet med en gang ved å bytte ut en disk med en større en. Med vanlig software raid så må du bytte ut alle diskene, en og en, før du kan øke størrelsen på volumet.

Lenke til kommentar

 

 

Hvis du ser etter noe "off-the-shelf" så kan jeg anbefale Synology sine NAS-er :)

Den 216 eller 416 da kanskje? Er raid lurt og kjøre om man alikevel har backup på sky?

 

En 216 eller 416 ser ut til å dekke dine behov.

Det kommer helt an på hvor viktig oppetid er for deg. Med JBOD så må du hente ned backupen fra skyen hvis en disk skulle ryke. Med raid så har du tilgang på dataen, selv under en rebuild.

Synology har noe som de kaller Synology Hybrid RAID(SHR). Med SHR kan du øke størrelsen på volumet med en gang ved å bytte ut en disk med en større en. Med vanlig software raid så må du bytte ut alle diskene, en og en, før du kan øke størrelsen på volumet.

 

 

AHA :) Det hørtes jo bra ut det SHR da :) Men for meg så er det ikke viktig med oppetid. Går en disk så har jeg god tid på og få filer ned på NAS igjen :)

 

Endret av LED2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...