Gå til innhold

Jeg nekter å bruke dette forumet


Anbefalte innlegg

emnet sier vel alt. Jeg takler ikke funksjonaliteten.

 

Eksempel:

Jeg må skrive eller paste inn u/p for hver post, istedet for at windows husker dette.

 

Hvis jeg taster feil pw, får jeg en feilmelding og trykker på back knappen. Da er all teksten jeg har skrevet inn borte...

 

Det må da finnes noe bedre enn dette tilgjengelig?

 

K.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-02-24 17:13, knutinh skrev:

emnet sier vel alt. Jeg takler ikke funksjonaliteten.


Eksempel:

Jeg må skrive eller paste inn u/p for hver post, istedet for at windows husker dette.


Hvis jeg taster feil pw, får jeg en feilmelding og trykker på back knappen. Da er all teksten jeg har skrevet inn borte...


Det må da finnes noe bedre enn dette tilgjengelig?


K.


 

Sikker på at det ikke er no sikkerhetsgreier i IE eller firewall som stopper cookies e.l.?

 

Dette er første post i dag, men tidligere har jeg bare trengt å logge inn en gang?

Lenke til kommentar

Quote:


knutinh skrev (2002-02-24 17:13):

emnet sier vel alt. Jeg takler ikke funksjonaliteten.


Eksempel:

Jeg må skrive eller paste inn u/p for hver post, istedet for at windows husker dette.


 

Tips:

Logg inn før du begynner å svare på meldinger. Da huskes brukernavn/passord og du slipper å skrive inn dette for hver gang.

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-24 18:12, Athlon Power skrev:

Ikke bruk det dah vel hvis du syntes det er så dårlig!!!


LOL



BobboZ


Helt enig. ingen tvinger deg.

 

Man trenger jo bare å srive inn brukernavn og passord en gang til du lukker browseren/forlater siden. Det er litt dumt synes jeg også, men såpass frontalangrep bør du passe deg for(moderatorene gjør så godt de kan).

 

Kan noe mod.'er fortelle åffer det er sånn?

Lenke til kommentar

Quote:


Baltazar skrev (2002-02-24 18:29):

...Man trenger jo bare å srive inn brukernavn og passord en gang til du lukker browseren/forlater siden. Det er litt dumt synes jeg også, men såpass frontalangrep bør du passe deg for(moderatorene gjør så godt de kan).


Kan noe mod.'er fortelle åffer det er sånn?


 

Vel, eg har ikkje vore med og utforma forumet, (men det har Amund, som du kan sjå har posta litt lenger oppe i tråden) men eg trur det har seg slik at cookien som inneheldt brukarnavn og passord berre vert sett når ein nyttar innloggingsfunksjonen, og ikkje skriv inn brukarnavnet og passordet når ein skal posta første meldinga. Dette tyder at dersom ein nyttar den vanlege innloggingsfunksjonen, vil du vera logga på, og sleppe desse problema. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-24 21:19, knutinh skrev:

ok - det gjør saken litt bedre. Og sammenlignet med forum på f.eks. tomshardware og aceshardware er det bra. Men jeg synes layout er mye bedre på dewt gamle hwn forumet.


No offence designere.


mvh

knutinh


 

Vi har vel ikke designet det selv... vi har bare tilpasset et eksisterende forum (phpBB) til våre behov litt... Du kan også se på http://forum.hardware.no/frames/

Lenke til kommentar

Quote:


Tips:

Logg inn før du begynner å svare på meldinger. Da huskes brukernavn/passord og du slipper å skrive inn dette for hver gang.


Å skrive brukernavn/passord i en melding er å betrakte som det samme som å logge inn. Hos meg fungerer det i hvert fall slik. Svarer jeg på en post, er jeg automatisk logget inn når jeg bruker forumet videre.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-24 22:12, TST skrev:

Quote:


Tips:

Logg inn før du begynner å svare på meldinger. Da huskes brukernavn/passord og du slipper å skrive inn dette for hver gang.


Å skrive brukernavn/passord i en melding er å betrakte som det samme som å logge inn. Hos meg fungerer det i hvert fall slik. Svarer jeg på en post, er jeg automatisk logget inn når jeg bruker forumet videre.

 

Tror ikke dere er helt inne på hva forfatteren av dette emnet mente. På f.eks forumet på http://www.counterstrikecenter.com er du på en måte pålogga HELE tiden (til du tømmer cookiene). DU kan skriv en mld. Skru av maskinen, legge deg til å sove og legge inn en mld dagen etter uten å skrive navn og passord på nytt. (de benytter seg mgoforum 2.0. der kan man også se hvem som er inne på forumet i present time. stylish)

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-24 22:12, TST skrev:

Å skrive brukernavn/passord i en melding er å betrakte som det samme som å logge inn. Hos meg fungerer det i hvert fall slik. Svarer jeg på en post, er jeg automatisk logget inn når jeg bruker forumet videre.


Hos meg virker det som han første beskriver. Det er ikke få ganger jeg har driti meg ut på det.

Hvis jeg først svarer på en melding (uten å logge meg inn). Skriver inn passord/brukernavn. Ok - det virker, men neste gang jeg svarer på en melding så har jeg ikke mulighet til å skrive passor - for da står det Brukernavnet ferdig utfylt og passord-feltet er borte. Trykker jeg på SEND så står det at jeg må fylle inn br.navn/p.ord selv om det ikke er mulig. Når jeg trykker back så er innlegget jeg skrev BORTE. Veldig festlig !

 

Dette har skjedd uansett på hvilken pc jeg har vært. Me/Win2K/WinXP - no difference !

 

Men de få gangene jeg har husket å logge inn - virker det bra ser det ut til.

 

Men hvorfor kan ikke Brukernavn/Passord være husket hele tiden (cookies) sånn som på det gamle forumet ??

Der var Brukernavn/Passord ferdig fylt ut. Måtte bare trykke "log in"

 

Det verste er at det skjedde akkurat nå, når jeg skrev denne meldingen :sad:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-24 22:20, Baltazar skrev:


Tror ikke dere er helt inne på hva forfatteren av dette emnet mente. På f.eks forumet på
er du på en måte pålogga HELE tiden (til du tømmer cookiene). DU kan skriv en mld. Skru av maskinen, legge deg til å sove og legge inn en mld dagen etter uten å skrive navn og passord på nytt. (de benytter seg mgoforum 2.0. der kan man også se hvem som er inne på forumet i present time. stylish)


 

Må si meg enig i at det hadde vært en deilig feature. Ganske vanlig er den også egentlig, finnes vel på alle vBulletin og UBB forums.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...