Gå til innhold

HTC bekrefter: Ingen VR i år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke annet enn å le av de som er så kritiske som enkelte her gir seg ut for å være. 

 

Troll?

 

Tror det er så enkelt som at dem som er voldsomt kritiske ikke har prøvd VR jeg. Eller at dem har et handikap med synet som gjør at dem ikke kan ha en bra VR opplevelse. Det og at endel er rett og slett liv redde forandring, er ihvertfall inntrykket jeg har av X forskjellige kommentarer rundt på nettet når det kommer til VR.

 

Vi som har prøvd VR og som har et normalt (bra nok) syn vet jo at etter en har prøvd VR så er det som en åpenbaring. Kanskje ikke oppløsningen og spillet/applikasjonen en prøvde var topp. Men en får et inntrykk om hva VR er og det kan sammenlignes med følelsen av å være et barn på julaften og hvor fantasien får en nitro boost og hjernen går i overdrive. 

 

Det er rett og slett helt forbanna heftig! Og jeg har ingen tvil om at VR blir fremtiden. Tanken om at VR vil gå på tryne og en må fortsette å spille ved å glane på en flat skjerm er rett og slett utrolig deprimerende. Har spilt siden det bare var noen piksler på skjermen til idag hvor ting kan se helt utrolig ut. Og grafikk er ikke nok lengre....bedre grafikk er ikke veien å gå for å gjøre spill bedre og mer gøy. Mer avanserte spill og ved å plassere deg som spiller i selve spillet. Det er veien!

Endret av LarZen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg kan ikke annet enn å le av de som er så kritiske som enkelte her gir seg ut for å være. 

 

Troll?

 

Tror det er så enkelt som at dem som er voldsomt kritiske ikke har prøvd VR jeg. Eller at dem har et handikap med synet som gjør at dem ikke kan ha en bra VR opplevelse. Det og at endel er rett og slett liv redde forandring, er ihvertfall inntrykket jeg har av X forskjellige kommentarer rundt på nettet når det kommer til VR.

 

Vi som har prøvd VR og som har et normalt (bra nok) syn vet jo at etter en har prøvd VR så er det som en åpenbaring. Kanskje ikke oppløsningen og spillet/applikasjonen en prøvde var topp. Men en får et inntrykk om hva VR er og det kan sammenlignes med følelsen av å være et barn på julaften og hvor fantasien får en nitro boost og hjernen går i overdrive. 

 

Det er rett og slett helt forbanna heftig! Og jeg har ingen tvil om at VR blir fremtiden. Tanken om at VR vil gå på tryne og en må fortsette å spille ved å glane på en flat skjerm er rett og slett utrolig deprimerende. Har spilt siden det bare var noen piksler på skjermen til idag hvor ting kan se helt utrolig ut. Og grafikk er ikke nok lengre....bedre grafikk er ikke veien å gå for å gjøre spill bedre og mer gøy. Mer avanserte spill og ved å plassere deg som spiller i selve spillet. Det er veien!

 

Du mener: Det trengs for å holde noobs i spill?

Lenke til kommentar

 

"En blender lukker bort disse omgivelsene og gir deg en mørkere bakgrunn, som er positivt for transparente skjermer og lyssvake projeksjonsløsninger. Annet enn det tilfører ikke en blender. "

 

Akkurat.

 

" det viktigste man trenger for å gjøre AR til VR er en blender..."

 

OK :) Mitt poeng er at å tilføre en blender til dagens AR briller, ikke vil gi god VR fordi AR briller foreløpig ikke har samme kapasitet som en kraftig pc+VR briller. La oss ta et søkt eksempel.

 

"Hvis man f.eks. klarer å kombinere Google Glass og Magic Leap, har man et godt utgangspunkt for AR"

 

Ålreit. Du har en app til HololensMagic Leap brillene dine som gjør at du får med deg Donald Duck som guide på Slottet i Oslo. Alt AR brillene trenger å gjøre er å rendre Donald som leder deg gjennom rom etter rom mens du fysisk går gjennom slottet. Alt annet enn Donald er jo virkelighet og trenger ikke rendres. Dette er mat som AR brillene kan fordøye. Tenk deg så at du sitter i en sofa hjemme og setter en blender på AR brillene dine for å oppleve samme turen i VR. Tenk deg at denne virtuelle turen er laget i Unreal 4 eller Cryengine med max detaljer. Kanskje 30-40 gigabyte skal kjøres tilsammen gjennom den lille pc'en til disse HololensMagic Leap brillene. Nå skal AR brillene rendre ikke bare Donald Duck men hele slottet i detalj i et hundre graders+ synsfelt, mens avataren din beveger seg fra rom til rom. Det vil ikke bli like bra som i en topp VR brille, fordi AR briller bruker kraften til en vever liten batteridrevet pc som må være veldig lett for du bærer den tross alt med deg et sted på kroppen, mens VR briller bruker kraften til en mye større og kraftigere pc . :)

Lenke til kommentar

OK :) Mitt poeng er at å tilføre en blender til dagens AR briller, ikke vil gi god VR fordi AR briller foreløpig ikke har samme kapasitet som en kraftig pc+VR briller. [...] Det vil ikke bli like bra som i en topp VR brille, fordi AR briller bruker kraften til en vever liten batteridrevet pc som må være veldig lett for du bærer den tross alt med deg et sted på kroppen, mens VR briller bruker kraften til en mye større og kraftigere pc . :)

 

Ok, jeg tror kanskje jeg var litt uklar i mitt budskap. Jeg mente naturligvis ikke at man skulle teipe en blender foran dagens AR-briller, men at dersom man designer AR-briller med en blender, kan de, avhengig av teknologi, presentere et bilde tilsvarende VR-briller med samme teknologi. Og at man kan designe disse AR-brillene med PC-tilknytning. Eller for å snu det helt på hodet, dersom man tar en VR-brille, og gjør skjermen transparent (eventuelt bruker projektor-teknologi som man antar Magic Leap gjør) og gir dem egenskapen til å bare benytte deler av skjermen til å vise Donald Duck, har du en AR-brille med ekstern prosessering. 

 

Som om man kobler en Microsoft Hololens til med en kabel.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

 

 

OK :) Mitt poeng er at å tilføre en blender til dagens AR briller, ikke vil gi god VR fordi AR briller foreløpig ikke har samme kapasitet som en kraftig pc+VR briller. [...] Det vil ikke bli like bra som i en topp VR brille, fordi AR briller bruker kraften til en vever liten batteridrevet pc som må være veldig lett for du bærer den tross alt med deg et sted på kroppen, mens VR briller bruker kraften til en mye større og kraftigere pc . :)

 

Ok, jeg tror kanskje jeg var litt uklar i mitt budskap. Jeg mente naturligvis ikke at man skulle teipe en blender foran dagens AR-briller, men at dersom man designer AR-briller med en blender, kan de, avhengig av teknologi, presentere et bilde tilsvarende VR-briller med samme teknologi. Og at man kan designe disse AR-brillene med PC-tilknytning. Eller for å snu det helt på hodet, dersom man tar en VR-brille, og gjør skjermen transparent (eventuelt bruker projektor-teknologi som man antar Magic Leap gjør) og gir dem egenskapen til å bare benytte deler av skjermen til å vise Donald Duck, har du en AR-brille med ekstern prosessering. 

 

Som om man kobler en Microsoft Hololens til med en kabel.

Da er vi jo enige :) Alt er bare i startgropen foreløpig, men om noen år er det opplagt den veien det bærer, en kombinert brille er det naturlige målet som glimter i horisonten.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hva med å lansere en VR brille til bruk for vanlige pc arbeid/internett? En buet 35' pc skjerm koster 10.000,-

En VR brille høres ut som vil gi samme følelsen som å sitte foran en slik skjerm. Lanser en slik VR brille først da og vent med gaming 3D greia som tydeligvis er full av problemer. Dropp sensorer, avansert øye og stemme interface. Folk greier å bruke musa så lenge det er en pil på skjermen, og tastaturet i blinde. Spiller gjerne i "2D" enda en stund.Så enkelt er det! Vil kjøpe nå!! :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...