Gå til innhold

Newcastle - Liverpool


Tunky

Anbefalte innlegg

vLkkGE4.pngVSWkShdn2.png

St. James Park

06.12.15 17:00

TV2 Sport Premium / TV2 Sumo

Dommer: Andre Marriner

 

Ny kamp! For første gang på lenge gleder man (i alle fall jeg) seg til neste kamp flere dager i forveien. Liverpool spiller forrykende for tiden, særlig på bortebane. Newcastle er et lag vi faktisk har slitt litt mot de siste sesongene. De tre siste møtene på St. James Park har resultert i en seier og et tap til hver, samt en uavgjort. Liverpools seier kom i april 2013 i en kamp Liverpool vant hele 6-0. Kan det være dags for en reprise?

 

Newcastle sliter massivt med skader, særlig i forsvarsrekkene. Dette er spillerne The Magpies må klare seg uten:

Williamson, Lascelles, Tiote, Haidara, Aarons, Krul, Obertan, Taylor, Riviere, Good. Williamson ble hentet hjem fra lån nettopp pga. skader og skadet seg på trening. Det kan være han rekker kampen, men det er usikkert.

 

 

For Liverpools del blir skadelista stadig kortere. Henderson og Sturridge har gjort sine etterlengtede returer til banen. På midtbanen har vi nå flust av valg.

Can (suspendert), Sakho, Gomez, Ings, Flanagan. Coutinho er fortsatt usikker, såvidt jeg leser. Han skulle jo egentlig være med mot Southampton, i følge Klopp. Clyne har 4 gule og blir suspendert til kampen mot West Brom på Anfield om han får et til i kampen mot Newcastle.

 

Mot Southampton stilte Klopp med en 4-4-2 i diamant-formasjon, som vi husker fra glansdagene med Rodgers. En formasjon i alle fall jeg liker svært godt, og jeg ser gjerne at vi fortsetter med den. Det er vanskelig å gjette på lag nå, da Klopp har rullert en del, og vi i tillegg har mange spillere å velge i for tiden. Jeg håper at Origi får sjansen igjen, og syns han fortjener det. Laget jeg håper blir tatt ut er noe ala dette:

 

Mignolet

Clyne - Skrtel - Lovren - Moreno

Lucas

Hendo - Milner

Firmino

Origi - Sturridge

 

Med benken: Benteke, Ibe, Coutinho, Lallana, Toure, Randall, Bogdan.

 

Newcastle sitt lag er verre å tippe. De kommer antagelig til å ta med seg et par akademispillere, for i det hele tatt å kunne fylle benken.

 

Elliot

Janmaat - Mbemba - Coloccini - Dummett

Colback - Anita

Sissoko - Wijnaldum - Perez

Cisse

 

Dette var laget de stilte sist, i det pinlige 5-1-tapet for eks-manager Pardew og Crystal Palace. Det er vel forholdsvis sannsynlig at mange av de samme starter. Mitrovic og de Jong er mulige spillere som kan gå inn i laget.

 

Dette er en kamp Liverpool skal vinne 9/10 ganger (med tanke på skadesituasjonen til Newcastle, samt hvordan de har spilt denne sesongen). For Newcastle sin del begynner må de snart begynne å plukke poeng, og vet dette godt. De ligger per nå nest sist i Premier League, med 10 poeng på 14 kamper.

 

Liverpool har vunnet sine 8 siste i alle turneringer, som inkluderer Chelsea, City og nedsablingen av Southampton. Sist laget tapte var 12. september, mot Manchester United. Sist Newcastle vant var i runde 12 av Premier League, 1-0 borte mot Bournemouth. Runden etter Manchester City slo Newcastle 6-1, vant Newcastle 6-2 mot Norwich. Det er Newcastles mest overbevisende seier (av 3 mulige) denne sesongen.

 

Resultattips: Hadde ikke vært redd for å sette B på denne på tippekupongen i alle fall. 0-3. Sturridge, Firmino, Lovren (endelig!).

 

Puh, dette ble en lang pre-match post fra min side. Sånn går no dagan når det er eksamensperiode :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...