Gå til innhold

AMD Polaris & Vega og midlertidig (?) Navi


ExcaliBuR
Gjest

 

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut som den vil ligge rundt Fury i ytelse etter siste leaks fra nette fra en fra china som har byttet vifte på det for ikke å bryte NDA. Ligger 300 poeng bak Titan X i 3dmark på ultra. Så om den virklig kommer til å koste rundt 2500kr er det et utrolig bra kjøp. Blir spennende å se tester nå til uken. 

Endret av -=HellBound=-
Lenke til kommentar

Ser ut som den vil ligge rundt Fury/Nano i ytelse etter siste leaks fra nette fra en fra china som har byttet vifte på det for ikke å bryte NDA. Ligger 300 poeng bak Titan X i 3dmark på ultra. Så om den virklig kommer til å koste rundt 2500kr er det et utrolig bra kjøp. Blir spennende å se tester nå til uken. 

 

Om det du sier stemmer så blir det ganske dramatisk fremover, mange som har kjøpt seg et 1080 / 1070 og som ikke vil like at et langt billigere kort kommer så nært innpå i ytelse til en så lav pris.

 

Enda verre blir det når Vega kommer om dette er en god indikasjon på hvor mye ytelse vi vil få.

Lenke til kommentar

Ser ut som den vil ligge rundt Fury i ytelse etter siste leaks fra nette fra en fra china som har byttet vifte på det for ikke å bryte NDA. Ligger 300 poeng bak Titan X i 3dmark på ultra. Så om den virklig kommer til å koste rundt 2500kr er det et utrolig bra kjøp. Blir spennende å se tester nå til uken. 

Link?

Lenke til kommentar

 

Ser ut som den vil ligge rundt Fury i ytelse etter siste leaks fra nette fra en fra china som har byttet vifte på det for ikke å bryte NDA. Ligger 300 poeng bak Titan X i 3dmark på ultra. Så om den virklig kommer til å koste rundt 2500kr er det et utrolig bra kjøp. Blir spennende å se tester nå til uken. 

Link?

 

Høye temps men er vel foidi ikke viften passet   :)

 

 

https://www.chiphell.com/thread-1601437-1-1.html

 

Endret av -=HellBound=-
Lenke til kommentar

 

 

Ser ut som den vil ligge rundt Fury i ytelse etter siste leaks fra nette fra en fra china som har byttet vifte på det for ikke å bryte NDA. Ligger 300 poeng bak Titan X i 3dmark på ultra. Så om den virklig kommer til å koste rundt 2500kr er det et utrolig bra kjøp. Blir spennende å se tester nå til uken. 

Link?

 

Høye temps men er vel foidi ikke viften passet   :)

 

 

https://www.chiphell.com/thread-1601437-1-1.html

 

 

480 med 6+8pin og en 490(?) med 6+8+8 pin? Ekke det heller tvilsomt?

Lenke til kommentar

 

 

 

Ser ut som den vil ligge rundt Fury i ytelse etter siste leaks fra nette fra en fra china som har byttet vifte på det for ikke å bryte NDA. Ligger 300 poeng bak Titan X i 3dmark på ultra. Så om den virklig kommer til å koste rundt 2500kr er det et utrolig bra kjøp. Blir spennende å se tester nå til uken. 

Link?

 

Høye temps men er vel foidi ikke viften passet   :)

 

 

https://www.chiphell.com/thread-1601437-1-1.html

 

 

480 med 6+8pin og en 490(?) med 6+8+8 pin? Ekke det heller tvilsomt?

 

Visstnok byttet han kjøleløsningen for å komme rundt NDA. Skal vel ikke se bort i fra at tredjepart rx480 kan ha 6+8pin dersom det er høyt overklokkings potensiale?

 

Blir litt fox mulder "I want to believe"

Lenke til kommentar

6+8 pins kan jeg forsåvidt se for meg, men 6+8+8? Bare stusset over bilde nr 2, men siden det er på kinesisk, så kan det vel hende at det bare er bildet av kortet han tok det fra? 

Kan hende at det er gjort slik av produksjonspraktiske årsaker uten at jeg vet noe om slikt. At man da kan velge om man ønsker å bruke 6+8 eller 8+8, og også unngår å trekke noe særlig strøm fra pci-e sporet?

Lenke til kommentar

 

6+8 pins kan jeg forsåvidt se for meg, men 6+8+8? Bare stusset over bilde nr 2, men siden det er på kinesisk, så kan det vel hende at det bare er bildet av kortet han tok det fra? 

Kan hende at det er gjort slik av produksjonspraktiske årsaker uten at jeg vet noe om slikt. At man da kan velge om man ønsker å bruke 6+8 eller 8+8, og også unngår å trekke noe særlig strøm fra pci-e sporet?

 

Ser nå at bildet-URL'en sier "290X Lightning", så da var det nok bare at han brukte det kortet som donor når han skulle ha kjøling til det andre (480) :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...