Gå til innhold

GUIDE: Apple TV-appene du trenger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Videre er det støtte for å kunne fortsette spillet der du slapp fra enhet til enhet. Men, Apple har ikke noen støtte for skylagring av denne typen data, hvilket betyr at utvikler selv må hoste en tjeneste for dette. Dette høres kanskje litt banalt ut, men igjen et lite problem for mindre utviklere.

 

Flott at Apple åpner for applikasjoner på kryss av devicetyper, men de har en god del å gå på her. Spesielt i lys av hvordan dette er implementert av MS.

 

Rent bortsett fra Apples støtte for skylagring av denne typen data, mener du? Den som er bygget inn på OS-nivå på alle enheter og som gjør at utviklere ekstremt enkelt kan synce data mellom enheter via Apples sky?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du ATV4 oppkoblet til hjemmekino, så er følgende verdt å nevne:

-Viaplay: støtter kun stereolyd, ikke surround av noe som helst slag

-NAStify player: støtter ikke DTS. Vanskelig å få til Dolby surround også. Spiller alt av video.

-Netflix: Dolby Digitallyd

Ny app:

-Infuse pro: støtter DTS, Dolby digital, Dolby surround, og spiller alle de videoformat jeg har prøvd

Lenke til kommentar

 

Videre er det støtte for å kunne fortsette spillet der du slapp fra enhet til enhet. Men, Apple har ikke noen støtte for skylagring av denne typen data, hvilket betyr at utvikler selv må hoste en tjeneste for dette. Dette høres kanskje litt banalt ut, men igjen et lite problem for mindre utviklere.

 

Flott at Apple åpner for applikasjoner på kryss av devicetyper, men de har en god del å gå på her. Spesielt i lys av hvordan dette er implementert av MS.

 

Rent bortsett fra Apples støtte for skylagring av denne typen data, mener du? Den som er bygget inn på OS-nivå på alle enheter og som gjør at utviklere ekstremt enkelt kan synce data mellom enheter via Apples sky?

 

Du har så rett, sist jeg så på apputvikling for iOS var det i praksis ingen brukbar metode for å ta i bruk iCloud for å synke appdata mellom devicer. Men ser at Apple har gjort noen grep siden da med GKSavedGame. Så nyere eller oppdaterte iOS spill kan ha tatt i bruk iCloud storage fra og med iOS8.0.

 

Dette krever dog at bruker først har aktivert iCloud documents og Game Center.

 

Så vidt jeg tolker implantasjonen av dette gir det muligheten for å lagre så mye data som man har plass til i iCloud, men det er også noen potensielle utfordringer. Lagrede data er knyttet til iCloud kontoen, ikke Game Center kontoen, og sammensetningen av disse to kan variere. Dette kan slå ut på spesielle måter om Apple ikke har mekaniker utenfor den korte dokken jeg nå har lest.

 

Men veldig bra at de har fått på plass dette. Det gjør livet enklere for både utviklere og brukere.

Lenke til kommentar

PC Master Race gudene lever høyt oppe vannkjøte High-End GPU skyene.

Under skyene i regnværet lever 30fps 720p konsolltrollene, og forsøker å nå opp til skyene, men beina blir for korte.

 

Og en skummel, mørk plass under bakken som selve satan har glemt... der lever Apple TV spillene, diverse "tablet gamere" og hva/hvem ellers.

 

... og dette er en av hovedgrunnene til jeg unsubba PMCR. Det hele starta som en morsom greie, men nå er det rett og slett kleint. 

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 4 måneder senere...

Dere glemte Airvideo som jeg syntes bruker en langt bedre algoritme enn plex for streaming.

 

Airvideo er helt klart min favoritt app på nye eple tven =)

 

Ser ut til å ha et dårligere interface enn Plex. Tror ikke den henter ned metadata og posters eller informasjon om skuespillere og TV-episoder. Serveren støtter kun Windows og Mac, ikke Linux - som jeg kjører Plex server på.

De har ikke universal app for AppleTV og iOS, samt at appene er dyre 55,- for AppleTV og 65 for iOS. Det blir for dyrt, når Plex er gratis (nesten gratis, man må betale 55,- i in app purchase for å streame på iOS).

Lenke til kommentar

Hvis du ATV4 oppkoblet til hjemmekino, så er følgende verdt å nevne:

-Viaplay: støtter kun stereolyd, ikke surround av noe som helst slag

-NAStify player: støtter ikke DTS. Vanskelig å få til Dolby surround også. Spiller alt av video.

-Netflix: Dolby Digitallyd

Ny app:

-Infuse pro: støtter DTS, Dolby digital, Dolby surround, og spiller alle de videoformat jeg har prøvd

 

Kunne ikke vært mer enig. Altfor mange apper utnytter ikke gode hjemmekinoanlegg på en skikkelig måte. Jeg synes også de som tester mediaspillere, dekodere, smart-tv bokser etc. burde være mer oppmerksom på dette og ta med støtte for surround-lud som et kriterium.

Slutter meg også til at Infuse Pro er den aller beste appen til å streame video fra egne kilder. Ingen andre apper er i nærheten, og jeg tror neg bar prøvd dem alle.....

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...