Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

sprukket snus slutt


holaholaoo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei! har greid meg 2 dager uten snus nå, men i dag sprakk jeg. Kjøpte meg en boks på bensinstasjonen da jeg er sykt deppa pga. snus slutt. Blir ikke akk mindre deppa nå da, mer skuffa over meg selv. Noen tips til hva jeg kan gjøre for å føle meg bedre? :)

 

Nikorett funker faktisk. Bare ikke bli avhengig av den....

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke fortelle deg hva du skal gjøre. :)

 

Men jeg kan tenke meg at snusingen kommer til å jage deg litt i fremtiden. Spesielt når du begynner å regne på hvor mye en boks løs til dagen koster.

 

Husk at når man slutter med nikotin så slutter man aldri helt å bli avhengig, så etter at abstinensene er over så krever det styrke.

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke fortelle deg hva du skal gjøre. :)

 

Men jeg kan tenke meg at snusingen kommer til å jage deg litt i fremtiden. Spesielt når du begynner å regne på hvor mye en boks løs til dagen koster.

 

Husk at når man slutter med nikotin så slutter man aldri helt å bli avhengig, så etter at abstinensene er over så krever det styrke.

Har flere kompiser som har sluttet. De hevder at de ikke tenker på det mer, men hvem vet hva sannheten er :p Var på god vei til å slutte for litt siden. Tok bare en bleiesnus en gang på noen dager for å dempe suget+ jeg var uten i 3 dager. Men på et punkt holdt ikke viljestyrken mer :p så da havna mystisk en boks skruf løs i lomma 5 min senere 

Endret av holaholaoo
Lenke til kommentar

Jeg tror du har litt løs definisjon av "slutting". Om du bare trapper ned så går du aldri inn i en detox-fase, og vil derfor aldri avbryte den fysiske avhengigheten du har til nikotin. De 3 dagene du var uten snus var nok der du faktisk begynte på slutten, og da du kjente skikkelige abstinenser. 

 

Kompisene dine har nok litt rett i at man ikke tenker noe særlig på det. Men man er fortsatt utsatt for nikotin-sug og trangt til oral fiksering i lang tid etter at man har sluttet.

Lenke til kommentar

Jeg tror du har litt løs definisjon av "slutting". Om du bare trapper ned så går du aldri inn i en detox-fase, og vil derfor aldri avbryte den fysiske avhengigheten du har til nikotin. De 3 dagene du var uten snus var nok der du faktisk begynte på slutten, og da du kjente skikkelige abstinenser. 

 

Kompisene dine har nok litt rett i at man ikke tenker noe særlig på det. Men man er fortsatt utsatt for nikotin-sug og trangt til oral fiksering i lang tid etter at man har sluttet.

 

 

bra sagt. problemet mitt, og sikkert mange andre sitt er at abstinensplagene blir rett og slett så forferdelige at man ikke får dratt på jobb eller skole. jeg har prøvd litt av hvert for å slutte å snuse/røyke, men abstinens plagene tar over livet. sist gang jeg prøvde å slutte gikk sjefen min å kjøpte en boks med snus til meg, sånn at jeg fikk jobbet ordentlig.

Lenke til kommentar

137 dager uten snus nå.... Synes det fortsatt er et helvete! Spiser HELE døgnet... helt sykt...

 

Jeg er snart på mitt 11 år som snusavhengig. Har ikke prøvd å slutte, bare tatt noen pauser. Føler dog jeg nærmer meg et punkt hvor jeg ikke gidder å kaste mer penger på dette. Ikke bare er det harry og stygt - dyrt er det også. 

 

137 dager høres bra ut. Blir interessant å gi det et realt forsøk. 

Endret av Woods
Lenke til kommentar

E-sigarett er definitivt et godt alternativ. Men det er egentlig bare en blindvei. Eneste måten å slutte er å gro noen baller og slutte.

 

137 dager uten snus nå.... Synes det fortsatt er et helvete! Spiser HELE døgnet... helt sykt...

 

Ikke la det bli en unnskyldning. Det er ingenting som tilsier at det skal være et permanent resultat fra å slutte med nikotinavhengighet.

Lenke til kommentar

E-sigarett er definitivt et godt alternativ. Men det er egentlig bare en blindvei. Eneste måten å slutte er å gro noen baller og slutte.

 

137 dager uten snus nå.... Synes det fortsatt er et helvete! Spiser HELE døgnet... helt sykt...

 

Ikke la det bli en unnskyldning. Det er ingenting som tilsier at det skal være et permanent resultat fra å slutte med nikotinavhengighet.

 

Ja, godt poeng, men vanskelig å ikke skylde på at det "er noe som mangler", som gir grobunn til en ny avhengighet. Bytt ut en onde med en annen... Hver gang suget kommer er det veldig lett å ikke tenke seg om, å finne et eller annet å spise... Om ikke for å bli mett, men for å ikke eksplodere i et drittsinne ;-)

 

 

137 dager uten snus nå.... Synes det fortsatt er et helvete! Spiser HELE døgnet... helt sykt...

 

Det er vel bedre å snuse enn å spise seg overvektig. Hadde det bare ikke vært så unødvendig dyrt :wee:

 

 

ha ha, enig. Løper 30km i uken i alle fall, det hjelper litt på vektøkningen, men ikke nok desverre...... Holdt seriøst på å sprekke i går kveld.

Lenke til kommentar

Hei! har greid meg 2 dager uten snus nå, men i dag sprakk jeg. Kjøpte meg en boks på bensinstasjonen da jeg er sykt deppa pga. snus slutt. Blir ikke akk mindre deppa nå da, mer skuffa over meg selv. Noen tips til hva jeg kan gjøre for å føle meg bedre? :)

 

Du bør hvertffall ikke velge champix i ditt tilfelle, kun 2 dager er svakt. Det lengste jeg gikk uten snus har vært 3-4mnd. Dessverre så gikk jeg opp 10kg og jeg startet med røyken igjen. Nå har jeg vært snusfri i ca. 16mnd. Prøvde en posensus i høst og jeg kastet nesten opp.

 

Prøv nikotinfri snus, Kick-up. Jeg klarte å slutte med Kick-Up, dette itillegg til plaster gikk helt fint. Men jeg har brukt snus i 16-17 år og røkt i 22 år, jeg gikk etterhvert tilbake til røyk etter noen måneder(1-3 20pk pr uke). Nå har jeg dampet siden sept./nov. 2015, klarer ikke tanken på en sigarett, og snus spyr jeg av.

 

 

 

Jeg skal ikke pushe folk til å begynne med damp, men det er godt, interessant og det har blitt en liten hobby. Nikotin nivået mitt er på det laveste til nikotinfritt. Kan slutte når som helst, men jeg bruker damp istedet for tobakk, godteri og snacks. Hvis jeg slutter med damp med nikotin og heller går over til kaffe på morgenen og godteri på kvelden så vil det være mer helseskadelig.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei! har greid meg 2 dager uten snus nå, men i dag sprakk jeg. Kjøpte meg en boks på bensinstasjonen da jeg er sykt deppa pga. snus slutt. Blir ikke akk mindre deppa nå da, mer skuffa over meg selv. Noen tips til hva jeg kan gjøre for å føle meg bedre? :)

Hei holaholaoo! 

 

Jeg slutta å snuse, ved å gå over til nikotinfri snus. Jeg slutta ikke brått, men "spedde på" med nikotinfri innimellom, for å avvenne meg. Jeg kan varmt anbefale XQS orignal porsjon, 35 kroner boksen fra denne nettsiden (tar en ukes tid å få, siden de sender fra sverige). Hvis nikotinsuget blir fælt kan jeg anbefale ice mint nicitinell (tyggis). Bruker det selv i støytene (2mg)

 

https://esigarettshop.no/category.html/tobakk-og-nikotinfritt-snus

 

Lykke til med snusslutt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...