Gå til innhold

Fått dårligere produkt i erstatning enn hva jeg kjøpte


Anbefalte innlegg

I fjor kjøpte jeg en TV på ukestilbud hos El-kjøp for 2500,-. Knivskarpt bilde og bra farger,

Under et år senere blacka den pga produksjonsfeil. Etter en stund fikk jeg en ny TV som har mattere bilde og farger (selv om også dette er HD) og har en verdi til 1600,-.

Og av et merke jeg aldri har hørt om en gang (TCL heter det)

 

Har jeg krav på pengene tilbake eller et produkt til samme pris som det opprinnelige ble kjøpt for?

Er alt annet enn fornøyd med erstatningen.

Endret av Helpless/Green
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt drøyt å bruke ordet svindel hvis det nye TV-en har litt dårligere bilde. Men man skal som sagt få en erstatning som er minst like bra. Hvis den nye holder 5 år, så er den i hverfall 5 ganger bedre på holdbarhet. ;)

 

Har du prøvd å stille på bildet (farge, kontrast og skarphet)? Det kan være stor forskjell på fabrikkinstillinger.

 

Hva slags TV var den gamle?

Endret av Mr D
Lenke til kommentar

Så om jeg legger ut 17000 for la oss si en smart-tv som blacker etter 9 måneder og ingen feil fra min side er gjort så er det helt greit at jeg får en tv til 4000 tilbake så lenge det er en smart-tv?

Og det selv om den andre modellen etter 9 måneder ligger på, la oss si,8000 nå?

 

Litt satt på spissen, men...

 

Det er eit langt større prisfall enn i ditt eksempel.

 

Det hadde vore lettare å vurdere tilfellet ditt om du gav oss merke og modell på begge apparatene.

Lenke til kommentar

Så om jeg legger ut 17000 for la oss si en smart-tv som blacker etter 9 måneder og ingen feil fra min side er gjort så er det helt greit at jeg får en tv til 4000 tilbake så lenge det er en smart-tv?

Og det selv om den andre modellen etter 9 måneder ligger på, la oss si,8000 nå?

 

Litt satt på spissen, men...

Dette er veldig på spissen og helt urealistiske tall.

 

Hvorfor vil du ikke fortelle hva slags type/modell du hadde som ble erstattet???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...