Gå til innhold

Ny tv. Smart eller vanlig med mediaspiller


Anbefalte innlegg

Så jeg fyller snart 30, så skal visst få en tv av dama. Jeg skal selvsagt få bestemme hvilken jeg vil ha. Men jeg har ikke allverdens peiling på tv. Nå er det jo snart black friday så håper å få en god deal der.
Det jeg lurer på er om det er noe vits å kjøpe en smart tv eller om apple tv/chromecast gjør det samme? Er det bare en "gimmick". Blir tvene oppdatert med ny firmware eller blir de fort glemt av produsentene?

Budsjettet ligger på rundt 5000-7000kr. Får man en bra 50-55" til denne prisen? Helst med flere enn 2 hdmi innganger.

Edit: Ser at det kommer ut android os bokser. Er det noe man bruke for å erstatte smart funskjonen på tv? Bruker til vanlig android telefoner.

Endret av Tasaran
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En dedikert mediaspiller er ofte best, men det er relativt få av de som har (merkbart) bedre mediasenterfunksjon enn en TV som er "veldig smart". Men du får nesten ingen TV'er idag som ikke er "smarte", spesiellt med gode paneler (les; Dyre TV'er), du kan deaktivere det meste selvfølgelig så det har ingenting å si i praksis.

 

Fokuser på skjermpanelet, det er det viktigste. Hvis du skal få mest ut av TV'en så må du ha PC tilkoblet synes jeg. XB og PS har gode mediasenterfunksjoner bare for å nevne det :)

Lenke til kommentar

hva  med disse da? https://www.netonnet.no/art/lyd-og-bilde/tv/55-60/philips-55pft6550/223479.11453/. Er jo litt spennende med Android integrert. mtp spilling etc.

 

https://www.netonnet.no/art/lyd-og-bilde/tv/55-60/lg-55uf695v/220051.11453/


jo mer jeg leter jo verre blir det. 4k oppløsning er vel ganske greit til den prisen?

Endret av Tasaran
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...