Gå til innhold

Noen rykter om når generasjonen over gtx900 kommer ut


albions

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vurderer å opgradere snart, men har lyst til å vente til neste generasjon gpu kommer ut. Er det noen rykter eller magefølelser på hvor lenge jeg må vente?

 

Våren/sommeren 2016. Klarer du deg en stund til med det du har, så kan du jo vente. Ellers er det bare å slå til med 980 Ti da. 

Lenke til kommentar

Personlig hadde jeg ikke oppgradert om jeg satt eksempelvis med 7x serien til Nvidia eller over og R2x serien til Amd eller over , med mindre man føler at ytelsen blir alt for dårlig på det oppsettet man spiller på.

 

Neste sommer vil trolig gi en utrolig ytelseløft da det er snakk om både kraftig krymping og ny arkitektur for begge skjermkortprodusentene...

Lenke til kommentar

Så er det også slik at med en ny arkitektur, så trenger drivere tid på å modnes. Bare se hvor lang tid nVidia har brukt på å få SLI til å fungere skikkelig i Windows 10 med Maxwell. Pascal er vel også en større endring fra Maxwell, enn det Maxwell var fra Kepler igjen etter det jeg har forstått iallefall. 

Lenke til kommentar

Så er det også slik at med en ny arkitektur, så trenger drivere tid på å modnes. Bare se hvor lang tid nVidia har brukt på å få SLI til å fungere skikkelig i Windows 10 med Maxwell. Pascal er vel også en større endring fra Maxwell, enn det Maxwell var fra Kepler igjen etter det jeg har forstått iallefall. 

 

Nåda, jeg tror faktisk at årsaken til at Nvidia har brukt såpass lang tid på Windows 10 er flere :

 

1 De ble tatt på senga av hvor mange som gikk over til Windows 10. Støtten er jo knirkefri i W8.1 og 7...

2 Markedsdominans : Når man er på toppen av haugen trenger man ikke lenger å bruke "for mye" ressurser for å vise at man er best , da kan man gjerne bruke lengre tid på å lage gode drivere siden man ikke mister mange kunder nettopp fordi det er så mange som har allerede kjøpt Nvidia skjermkort og dette trekker til seg flere brukere. Bra for lommeboka til Nvidia i det minste..

 

Om Amd kan hente seg inn og tar en god del % fra Nvidia ( altså 5 - 10 til 15% ) så må Nvidia reagere , men jeg tror faktisk at akkurat nå kommer selskapet til å kose seg hele veien til banken...

Lenke til kommentar

Regn med forsinkelser... med en mindre transistorstørrelse og såpass komplekse chiper så går det aldri helt etter planen. Spesielt hvis vi skal dømme etter Intels problemer (og de ligger langt foran i tillegg). 

 

Kanskje kommer det noen mid-range chipper først som såvidt er kjappere, som vi blir fristet til å kjøpe mens de sikrer seg marginer og får ned feilprosenten som fint kan ta 6-12mnd. Når det gjelder denne taktikken så er typisk NVidia verstingen... (680/780, 980/980Ti). 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...