Gå til innhold

Disse mobilene kommer i butikken i november


Anbefalte innlegg

3840 x 2160 Er ikke true 4k.

Blir som å si at 720p er HD.

Ja det er HD-ready men ikke HD.

Så vil vell si at denne er 4K-ready X

 

Teknisk sett " Ultra High Definition " er faktisk en avledning av 4K digital kino standard . Men mens den lokale multiplex viser bilder i native 4096 x 2160 4K oppløsning, har den nye Ultra HD forbruker formatet en litt lavere oppløsning på 3840 X 2 160

 

Det finnes to versjoner av 4k, nemlig 4k (3840*2160) og 4k DCI (4096*2160). Begge er "ekte", og forskjellen mellom dem er minimal. Forskjellen mellom 720 og 1080 derimot, er mye større.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

3840 x 2160 Er ikke true 4k.

Blir som å si at 720p er HD.

Ja det er HD-ready men ikke HD.

Så vil vell si at denne er 4K-ready X

 

Teknisk sett " Ultra High Definition " er faktisk en avledning av 4K digital kino standard . Men mens den lokale multiplex viser bilder i native 4096 x 2160 4K oppløsning, har den nye Ultra HD forbruker formatet en litt lavere oppløsning på 3840 X 2 160

 

Det finnes to versjoner av 4k, nemlig 4k (3840*2160) og 4k DCI (4096*2160). Begge er "ekte", og forskjellen mellom dem er minimal. Forskjellen mellom 720 og 1080 derimot, er mye større.

Kan legge til at 3840x2160 er gunstig med tanke på oppskalering da det kort forklart er en dobling av 1920x1080. Dette har da flere praktiske fordeler.

 

Når det gjelder HD-begrepene er disse for det meste markedsavdelinspjatt. Det eneste begrepet som er knyttet til en standard er HD Ready. De fleste jeg snakker med omtaler også HD som 720. 1080 omtales som Full HD, men ingen av disse er standarder.

Lenke til kommentar

 

 

Den største enkeltstående ulempen W10m har er mangelen på SnapChat, banalt nok.

Ein app som eigentleg er unødvendig med tanke på du uansett har mange andre moglegheiter å sende meldingar med Windows Phone. Ulogisk at akkurat denne Appen er viktigare for folket enn eit god mobil OS.

Nå er både Android og iOS gode mobil OS. Er ikke sånn at du må ofre et godt OS for å få Snapchat.

Lenke til kommentar

 

Noen sjanse for att Telenor kommer til å selge Nexus 5x?

 

Nei. Spurte i Telenor-butikken, de skal føre verken 6P eller 5X, dessverre.

Nettbutikken skal selge 6P. De hadde ikke planer om det, men ombestemte seg etter mange henvendelser. Maser folk nok om 5X vil de sikkert gjøre det samme :) Endret av baguett
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skulle ønske dere kunne skrevet litt om den nye BlackBerry som også skulle komme i november, den er ganske kul oghar fysisk tastatur.

 

Ja, og om jeg ikke husker helt feil kjører den Android? Det kunne vært svært interessant å se hvordan BlackBerry klarer den overgangen (med tanke på sikkerhet og slikt som de er kjent for). Det er dessverre ikke så mange av appene som fungerer på min Q10. Ligger bare i Amazon-skyen og laster ned. Spotify fungerte med en gang, men nå ligger det bare og perma-laster det ned. Vil tror at ting fungerer bedre i Perma-Android.

 

Pluss at jeg liker fysiske tastatur.

Lenke til kommentar

 

 

Den største enkeltstående ulempen W10m har er mangelen på SnapChat, banalt nok.

Ein app som eigentleg er unødvendig med tanke på du uansett har mange andre moglegheiter å sende meldingar med Windows Phone. Ulogisk at akkurat denne Appen er viktigare for folket enn eit god mobil OS.

Nå er både Android og iOS gode mobil OS. Er ikke sånn at du må ofre et godt OS for å få Snapchat.

 

Det er klart, og det er det heller ingen som sier. Men, om man liker WP/W10 er det litt dumt at en eneste app skal ha så stor påvirkning. Spesielt når det alt i alt for folk flest nå er denne appen som kan være avgjørende, for i det daglige er det i praksis ikke noe stort problem med manglende apper for folk flest om man ser på hva folk flest faktisk gjør.

 

Mye folk flest ble...

Lenke til kommentar

 

 

Noen sjanse for att Telenor kommer til å selge Nexus 5x?

Nei. Spurte i Telenor-butikken, de skal føre verken 6P eller 5X, dessverre.
Nettbutikken skal selge 6P. De hadde ikke planer om det, men ombestemte seg etter mange henvendelser. Maser folk nok om 5X vil de sikkert gjøre det samme :)

 

 

Ikke bare nettbutikken, forhandlere vil få muligheten til å kjøpe inn telefonen med Telenor, og deretter selge Telefonen til fordelsaktig pris med Telenor-abbo :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ikke bare nettbutikken, forhandlere vil få muligheten til å kjøpe inn telefonen med Telenor, og deretter selge Telefonen til fordelsaktig pris med Telenor-abbo :)

Nice! Vet du hvilke forhandlere som selger tlf med telenor abb? Virker som at netcom er vanligst

 

 

Ikke helt sikker på tilgjengelighet med Telenor-telefonene i butikk, men skal se hva jeg klarer å finne ut av... tross alt søndag idag ;) hehe

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til artikkelskribenten:

Nå når vi står ovenfor en så viktig OS-oppdatering på Androidplattformen, så synes jeg det kunne vært på sin plass å skrive med tydelig skrift under hver modell slik:

 

Android 5.x

 

Android 6.0

 

Greier jo å lese meg til for en av modellene at har Android 6.0. Men da blir det å skulle tolke om det kun er så magert med Android 6.0-telefoner enda. For noen så er jo OS-versjonen en av de mer vesentlige egenskapene. Spesiellt siden 6.0 gir en mulighet til å kontrollere hva apper skal få tilgang til. Så det jeg spør etter, er mer tydelighet. Slik at man slipper å måtte jobbe så mye selv for å finne det ut. Uansett en fin ting å dobbeltsjekke mot Gsmarena. Pleier å gjøre det dersom jeg seriøst står ovenfor en nyanskaffelse.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Ikke bare nettbutikken, forhandlere vil få muligheten til å kjøpe inn telefonen med Telenor, og deretter selge Telefonen til fordelsaktig pris med Telenor-abbo :)

Nice! Vet du hvilke forhandlere som selger tlf med telenor abb? Virker som at netcom er vanligst

 

 

Ikke helt sikker på tilgjengelighet med Telenor-telefonene i butikk, men skal se hva jeg klarer å finne ut av... tross alt søndag idag ;) hehe

 

Og når du først er på sjekkinga, sjekk når forhåndsbestilling av Z5 Premium kommer igang. Denne S6 Edge+en har jeg etterhvert fått langt oppi halsen!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...