Gå til innhold

Den store P2P guiden|Oppdatert 16.05.04


jokki

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har WINMX. Problemet mitt når jeg skal laste ned noe så går det ikke. Det som skjer er at man kobler opp til brukerne først (ca 100 når jeg prøvde sist), deretter går tallet ned og opp igjen, uten at noe skjer.. Noen som har samme problem eller som har en løsning på dette?

 

På forhånd, takk!

 

Har du sjekket om du står i kø oss brukerene?

Lenke til kommentar

Mange spør ka program dei skal nytta, og eg har pleid å svara: Forsiktig! P2P kjem som oftast med Spyware og dritt...

 

Men finnes det noko svar eg kan gje til amatørar og nybegynnarar?

Er det eit P2P-program som gjev tillgang til filer "folk flest" leiter etter, og som ikkje øydelegg Windows XP (Spyware og dritt)?

Lenke til kommentar
Jeg har WINMX. Problemet mitt når jeg skal laste ned noe så går det ikke. Det som skjer er at man kobler opp til brukerne først (ca 100 når jeg prøvde sist), deretter går tallet ned og opp igjen, uten at noe skjer.. Noen som har samme problem eller som har en løsning på dette?

 

På forhånd, takk!

 

Har du sjekket om du står i kø oss brukerene?

Jeg har sjekket det, de filene jeg laster ned venter bare, selv om de ikke er i kø eller noe sånnt. Det er forøvrig ikke alle filer som det er slik med, bare noen.. Jeg aner ikke hva det er, men det er uansett jævlig kjipt. Hadde det slik før jeg installerte windows på nytt. Jeg har kanskje en misstanke om at det kan være adsl boksen, er innebygd firewall på den tror jeg..

Lenke til kommentar
Mange spør ka program dei skal nytta, og eg har pleid å svara: Forsiktig! P2P kjem som oftast med Spyware og dritt...

 

Men finnes det noko svar eg kan gje til amatørar og nybegynnarar?

Er det eit P2P-program som gjev tillgang til filer "folk flest" leiter etter, og som ikkje øydelegg Windows XP (Spyware og dritt)?

WinMX er vel kanskje det som er enklest og som ikke inneholder spyware. Men de må jo være forsiktige med hva de laster ned...

Lenke til kommentar
Jeg tror jeg må gjøre følgende, la oss antå portnr 4667:

 

* Gi maskinen min en fast ip

* Åpne porten i brannmuren (Norton)

* Så åpne porten i 3Com

* Til slutt åpne porten i NGT boksen

 

Stemmer det?

1: Nei,, trengs ikke. Så lenge du ikke bytter kontakter hele tiden skal DHCP i NGT routeren ordne dette for deg. Du trenger ikke angi en fast IP

2: Ja, det må du gjøre. Også i Windows firewall om du bruker den.

3: Nei, hvis DHCP er av i 3com skal den fungere som et aksesspunkt og ikke som en basestasjon. Prøv å koble NGT routeren i en LAN port og IKKE i en WAN port.

4: Nei, du skal ikke åpne noe som helst hvis brannmuren i NGT routeren er av. Du må derimot forwarde fordi denne routeren støtter NAT. Er brannmuren PÅ i NGT routeren må du ÅPNE denne porten i TILLEGG til å port-forwarde.

Endret av Xvani
Lenke til kommentar
Jeg har sjekket det, de filene jeg laster ned venter bare, selv om de ikke er i kø eller noe sånnt. Det er forøvrig ikke alle filer som det er slik med, bare noen.. Jeg aner ikke hva det er, men det er uansett jævlig kjipt. Hadde det slik før jeg installerte windows på nytt. Jeg har kanskje en misstanke om at det kan være adsl boksen, er innebygd firewall på den tror jeg..

Hva står det da? og hvilken farge er teksten?

 

Brun = Venter hos deg fordi du allerede laster ned fra maks antall brukere, eller laster ned flere filer fra samme bruker (i kø hos andre gjelder også) Dette løser du ved å høyreklikke og velge start Transfer

Lilla = Du står i kø hos andre brukere

Rosa = De andre brukerne har flere i kø enn det du har satt som det nummeret du maks vil være i en kø. Løses ved og trykke høyre og velge enter remote que.

Rød = Du finner ingen brukere som har filen, eller du har lastet ned alle delene andre brukere har.

Grønn = Laster ned

Endret av Thorsen
Lenke til kommentar
WinMX er vel kanskje det som er enklest og som ikke inneholder spyware. Men de må jo være forsiktige med hva de laster ned...

Takk for godt tips om WinMX!

Det er ikkje andre som er hakket meir "barnevenleg"?

WinMX spyware fritt???? :ermm::no:

Heller KLR, da ja ....

Har du dårlige erfaringer...?

 

Jeg har ikke noe i så fall, jeg har 5 forskjellige programmer og bruker 2 programmer på nett for å beskytte meg mot spyware, adware etc. Har ikke funnet noe i forbindelse med installering av winmx ennå..

Lenke til kommentar

Noen som har tips til programmer som ikke bruker mye resusser?

Bør finne nesten hva som helst. Kan gjerne ha 1 - 4 forskjellige programmer. Bør ha ganske bra nedlestingsfart også.

 

EDIT:OK, trudde det ikke var ulovelig å laste ned noe, men bare opp i norge jeg...

Endret av MasterOfMath
Lenke til kommentar
Noen som har tips til programmer som ikke bruker mye resusser?

Bør finne nesten hva som helst. Kan gjerne ha 1 - 4 forskjellige programmer. Bør ha ganske bra nedlestingsfart også.

 

PS! Filmer/musikk og noen spill. Siden det ikke er ulovelig å laste ned enda så kan jeg tipse sånn? Kan godt ta en edit hvis det er ønskelig.

spill og programvare er ulovlig å laste ned jo :!: ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...