Gå til innhold

MDG, leker de politikk?


Anbefalte innlegg

Jeg synes bilfritt sentrum er en flott ide og skulle ønske flere storbyer vurderte det samme. Fester absolutt null tro til at dette innebærer noen butikkdød, da de færreste kjører bil til sentrum for å handle uansett.

 

Det jeg tviler på er MDG sin gjennomføringsevne. De har allerede begynt å svare unnvikende på spørsmål om E18, så her kan hva som helst skje (eller ikke skje).

 

Taxi-saken er en ren symbolsak. MDG har aldri sagt at det ikke skal kjøres taxi i ring 1, men det sender selvfølgelig en dårlig symboleffekt å sette seg inn i en bil rett etter at man har stått og tordnet mot privatbilisme. Med litt mer gangsyn ville de tatt t-banen og unngått hele sirkuset.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg ble litt interessert i den siste delen av artikkelen:

 

"De to advokatene mener inngrep i rettighetene til parkeringshuseiere og eiere av næringsbygg vil kunne utløse store erstatningskrav.". Kan de det? Å miste inntektsgrunnlaget pga omlegging av veier skjer mange, de får vanligvis ikke erstatning for det om eiendommen ikke er direkte berørt?

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Som liberalist av en eller annen sort(?) er du vel ikke fremmed for argumenter om at det kan være loven som er feil...?

 

I så fall er det et greit argument for MDG også: Vi ønsker en bilfri by, men desverre får vi ikke lov å gjennomføre det. Partiets tilhengere vil ikke laste dem for at loven ikke er miljøvennlig.

 

Geir :)

 

Selvsagt kan loven være feil, men det MDG vel her ønsker er et nytt forbud; et forbud som vil innskrenke mange borgere sin mulighet til å kunne kjøre til/fra egen bolig. Det ser ut som om MDG vil innføre en lov som er mer drakonisk enn dagens lovverk. :)

Lenke til kommentar

Man må selvsagt få lov til å ikke like MDG, men det meste av samferdselspolitiken deres har ikke så lite bakkekontakt som mange synes å mene. Dødt sentrum fordi vi ikke tillater biler der? 7% av de som jobber der bruker bil, 7% av de som handler der bruker bil.

 

MDG er de som ligger nærmest det TØI anbefaler, jeg synes det er bra noen hører på TØI.

 

Aftenposten hadde sikkert tenkt å lage en artikkel som slo istykker politikken, men måtte konkludere motsatt.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/Ja---Miljopartiet-De-Gronnes-bilpolitikk-lar-seg-gjennomfore-8167699.html

 

K

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg ble litt interessert i den siste delen av artikkelen:

 

"De to advokatene mener inngrep i rettighetene til parkeringshuseiere og eiere av næringsbygg vil kunne utløse store erstatningskrav.". Kan de det? Å miste inntektsgrunnlaget pga omlegging av veier skjer mange, de får vanligvis ikke erstatning for det om eiendommen ikke er direkte berørt?

 

AtW

 

 

Er veldig spent på utfallet her selv. Jeg er ingen jurist, men det er ofte uenigheter rundt lovtolkninger og jeg ser for meg at det er flere perspektiver på dette.

 

Det verst tenkelige utfallet av denne saken må være at vi ikke får et bilfritt sentrum for at vi skal redde parkeringsplassene av alle ting. Om det fantes rom som kunne bli brukt til noe bedre, så er det der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selvsagt kan loven være feil, men det MDG vel her ønsker er et nytt forbud; et forbud som vil innskrenke mange borgere sin mulighet til å kunne kjøre til/fra egen bolig. Det ser ut som om MDG vil innføre en lov som er mer drakonisk enn dagens lovverk. :)

 

Joda. Vi er helt enige om det. Poenget mitt er at om det skulle vise seg å være ulovlig med dette forbudet så rammer det neppe MDGs oppslutning, selv om deres meningsmotstandere kommer til å juble. 

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Ja, for man har kun to valg, bruke mindre enn de som eier bil, eller "enorme summer", det er en tøvete forsimpling. Det er å forvente å man bruker mer taxi om man ikke har egen bil, ikke "enorme summer", men mer.

 

En "vanlig arbeider", dvs en gjennomsnittlig person i fullt arbeid tjener ca 500 000 og er på jobb under 250 dager i året. Og en taxitur fra marienborg til sentrum kl 21 koster kanskje 300, delt på 3 stykker.

 

Dine forventninger er tydeligvis basert på et ganske tøvete grunnlag, så at de ikke ivaretas er vel ikke så overraskende i mine øyne.

 

AtW

Ikke rart at du ikke forstår kritikerne, når du tror 500K er en normal lønn. De eneste som tjener så mye er høykvalifiserte med flere års erfaring og overbetalte offentlige arbeidere. I den virkelige verden, så tjener vanlige arbeidere ca 250-400K per år.

 

Det er ikke mange rike folk i Norge, som velger å ikke ha bil. De som ikke har bil, gjør det normalt fordi det er dyrt med parkeringsplass og bilavgifter. Ergo, de som ikke har bil mangler penger, og er lite interessert i dyre taxiturer, så lenge de ikke har noe valg.

 

For det andre så delte ikke hun taxien med 3 andre, og jeg håper inderlig hun dro lenger enn pissturen din. Fordi hvem er det som betaler 300 kroner for en taxitur, når man kunne gått 5-10 minutter og så tatt bussen til hvor man skal. For det andre, så tok hun taxi i Oslo, ikke i Trondheim og Oslo har bedre kollektivtransport.

Lenke til kommentar

 

Ja, for man har kun to valg, bruke mindre enn de som eier bil, eller "enorme summer", det er en tøvete forsimpling. Det er å forvente å man bruker mer taxi om man ikke har egen bil, ikke "enorme summer", men mer.

 

En "vanlig arbeider", dvs en gjennomsnittlig person i fullt arbeid tjener ca 500 000 og er på jobb under 250 dager i året. Og en taxitur fra marienborg til sentrum kl 21 koster kanskje 300, delt på 3 stykker.

 

Dine forventninger er tydeligvis basert på et ganske tøvete grunnlag, så at de ikke ivaretas er vel ikke så overraskende i mine øyne.

 

AtW

Ikke rart at du ikke forstår kritikerne, når du tror 500K er en normal lønn. De eneste som tjener så mye er høykvalifiserte med flere års erfaring og overbetalte offentlige arbeidere. I den virkelige verden, så tjener vanlige arbeidere ca 250-400K per år.

 

Det er ikke mange rike folk i Norge, som velger å ikke ha bil. De som ikke har bil, gjør det normalt fordi det er dyrt med parkeringsplass og bilavgifter. Ergo, de som ikke har bil mangler penger, og er lite interessert i dyre taxiturer, så lenge de ikke har noe valg.

 

For det andre så delte ikke hun taxien med 3 andre, og jeg håper inderlig hun dro lenger enn pissturen din. Fordi hvem er det som betaler 300 kroner for en taxitur, når man kunne gått 5-10 minutter og så tatt bussen til hvor man skal. For det andre, så tok hun taxi i Oslo, ikke i Trondheim og Oslo har bedre kollektivtransport.

 

 

http://karrierestart.no/lonn-og-frynsegoder/1155-gjennomsnittslonn-2014

 

De har allikevel mer penger å bruke på taxi enn de som er i samme situasjon og har bil, som jeg sa. At man ikke er "interessert i dyre taxi-turer" er sikkert riktig, men det betyr ikke at man tar mindre taxi enn om man hadde hatt bil.

 

Jeg sa de var 3 stk til sammen, og jeg mener å huske de dro fra marienlyst til sentrum, regnestykket er basert på det, har du data som viser at det er feil, så kan jeg korrigere regnestykket. Jeg har ikke dratt inn Trondheim i denne diskusjonen.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Taxi-saken er jo et erkeeksempel på storm i vannglass. Det er vel forventet at billøse tar noe mer taxi? Og MDG har aldri sagt at de er prinsipielt imot taxi-kjøring.

 

AtW

 

Med de taxiprisene vi har i Norge, så vil jeg forvente at billøse tar mindre taxi. 

 

Jeg har ikke bil, men hadde jeg vært med i den debatten så hadde jeg ihvertfall ikke tatt taxi hjem. Jeg jobber ikke en hel dag, for å kunne betale fortjenesten på en taxitur. Men jeg mistenker at det er ikke var hun som betalte for taxien. 

 

 

Hvorfor? Billøse har både mer nytte av taxi og dessuten mere penger enn folk med bil i ellers samme situasjon.

 

Det koster forøvrig ikke en hel dags fotjeneste å ta en liten taxitur med 2 andre i norge, selv om det er dyrt.

 

AtW

 

Nei det koster ikke en dags fortjeneste å ta en liten taxitur, men hvorfor skal det stoppe der? Det er fult mulig at man blir nødt til å ta både 2, 3 og 4 taxiturer på en dag hvis man ikke kan bruke bil og må på kundemøter/forflytte seg raskt fra A til B. Det vil fort bli både opp mot, og mer, enn en dags fortjeneste.. Uten at den taxien forurenser noe mindre enn en vanlig bil.. Men fordi den har taxi-skilt så er det greit?

 

 

Jo, det forurenser mindre, fordi folk gidder ikke å kjøre taxi så mye at de bruker hele lønna si på det, det sier seg vel selv? 

 

Ellers er det fint at du liker å reise rundt, jeg har sympati for det, men reisingen din har en kostand for resten av samfunnet, dette må balanseres.

 

AtW

 

Hva er det du mener, leser du bare bruddstykker av det jeg skriver? Hvorfor svarer du forresten ikke på all tomgangkjøringen til taxiene?Ja, reisingen min har en kostnad for resten av samfunnet. ALT her i verden kan ses fra to sider. Skal vi slutte å holde dyr og da!? Da de står for enorme utslipp av CO2 - MYE mer enn hva min bilkjøring står for. Skal vi alle bli vegeterianere/veganere? Eller mener du at vi skal tilbake til middelalderen med hest og kjerre? 

 

Du kan snu og vende så mye du vil på det her, men dette er og blir idiotisk. Bruk enorme summer på nyvinning/innovasjon, gi folk gratis el-biler, gjør kollektivtrafikken gratis, for all del bygg ut kollektivtrafikken og toglinjene, osv osv. DET er ting som kommer til å gjøre en (stor) forskjell. Forby biler innenfor ring 1... Samfunnet skal liksom gå fremover, infrastruktur og utbygging er veien å gå, ikke "nedbygging".. Sånn har det alltid vært og sånn vil det alltid være.

 

 

edit: Og nei, en normal lønn i Norge for en i fult arbeid er langt fra 500.000, hvor tar du det tallet fra forresten?

Endret av wampster
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

 

 

Taler de for et forbud mot taxi-kjøring?

Nei, og de taler heller ikke mot et forbud mot Ford kjøring. Eller Renault kjøring. Eller Hummer kjøring...eller SUV kjøring :no:

 

 

De taler for en reduksjon av privatbilisme, og forbud innenfor ring 1, taler de for sterk reduksjon av taxi, og forbud mot taxier?

 

AtW

 

Joda, og det er greit med mindre bilkjøringen innenfor sentrum, men å total forby det blir ikke det riktige, heller ikke å flå oss på parkeringen. Er du forresten klar over at Norges mest trafikkerte vei ligger innenfor ring 1? Og majortiteten av oss som bruker denne veien vil ikke engang inn til Oslo, men desverre som med de fleste andre hovedfartsårer i dette landet må vi gjennom sentrum for å komme ut på den andre siden.

 

Og ang. taxi, skal man forby privatbiler pga forurensing, så burde jo drosjene vært prioritet nr1, de står store deler av dagen på tomgang vinterstid for å holde varmen oppe, og da kan man spørre seg, hva er best, biler som kjører inn og ut i mindre mengder, eller en større mengde taxier som står på tomgang hele dagen? Og til opplysning, det er 1780 drosjeløyver i Oslo, hvor mange som aktive på jobb vet jeg ikke, men rundt 1000 ville vel ikke vært et feil tall å gjette på. Hvor mange biler som kjører rundt innenfor ring1 vet jeg ikke, men er vel neppe oppe i det tallet om du ser bort fra E18/6 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

 

 

 

 

 

Taxi-saken er jo et erkeeksempel på storm i vannglass. Det er vel forventet at billøse tar noe mer taxi? Og MDG har aldri sagt at de er prinsipielt imot taxi-kjøring.

 

AtW

 

Med de taxiprisene vi har i Norge, så vil jeg forvente at billøse tar mindre taxi. 

 

Jeg har ikke bil, men hadde jeg vært med i den debatten så hadde jeg ihvertfall ikke tatt taxi hjem. Jeg jobber ikke en hel dag, for å kunne betale fortjenesten på en taxitur. Men jeg mistenker at det er ikke var hun som betalte for taxien. 

 

 

Hvorfor? Billøse har både mer nytte av taxi og dessuten mere penger enn folk med bil i ellers samme situasjon.

 

Det koster forøvrig ikke en hel dags fotjeneste å ta en liten taxitur med 2 andre i norge, selv om det er dyrt.

 

AtW

 

Nei det koster ikke en dags fortjeneste å ta en liten taxitur, men hvorfor skal det stoppe der? Det er fult mulig at man blir nødt til å ta både 2, 3 og 4 taxiturer på en dag hvis man ikke kan bruke bil og må på kundemøter/forflytte seg raskt fra A til B. Det vil fort bli både opp mot, og mer, enn en dags fortjeneste.. Uten at den taxien forurenser noe mindre enn en vanlig bil.. Men fordi den har taxi-skilt så er det greit?

 

 

Jo, det forurenser mindre, fordi folk gidder ikke å kjøre taxi så mye at de bruker hele lønna si på det, det sier seg vel selv? 

 

Ellers er det fint at du liker å reise rundt, jeg har sympati for det, men reisingen din har en kostand for resten av samfunnet, dette må balanseres.

 

AtW

 

Hva er det du mener, leser du bare bruddstykker av det jeg skriver? Hvorfor svarer du forresten ikke på all tomgangkjøringen til taxiene?Ja, reisingen min har en kostnad for resten av samfunnet. ALT her i verden kan ses fra to sider. Skal vi slutte å holde dyr og da!? Da de står for enorme utslipp av CO2 - MYE mer enn hva min bilkjøring står for. Skal vi alle bli vegeterianere/veganere? Eller mener du at vi skal tilbake til middelalderen med hest og kjerre? 

 

Du kan snu og vende så mye du vil på det her, men dette er og blir idiotisk. Bruk enorme summer på nyvinning/innovasjon, gi folk gratis el-biler, gjør kollektivtrafikken gratis, for all del bygg ut kollektivtrafikken og toglinjene, osv osv. DET er ting som kommer til å gjøre en (stor) forskjell. Forby biler innenfor ring 1... Samfunnet skal liksom gå fremover, infrastruktur og utbygging er veien å gå, ikke "nedbygging".. Sånn har det alltid vært og sånn vil det alltid være.

 

 

edit: Og nei, en normal lønn i Norge for en i fult arbeid er langt fra 500.000, hvor tar du det tallet fra forresten?

 

Han tok tallene fra en oversikt som viser hva folk med høyskole/universitetsutdannelse tjener, ikke hva en faglært hjelpepleier, bensinstasjonsansatt etc tjener. Tar man bort de som tjener minst i samfunnet så blir snittet veldig mye høyere med en gang. Tar man utgangspunktet i direktører i privat sektor og en hjelpepleier blir jo snittet mye høyere enn om man sammenligner snittet på 3 hjelpepleiere.

Lenke til kommentar

Det der er en liste over drømmeposisjonene til studenter, ikke hva folk faktisk jobber med. I tillegg så må du bruke medianlønn, og ikke gjennomsnitt.

 

Faktisk den virkelige lønnen for vanlige arbeidere er enda lavere enn medianlønnen for fulltidsarbeidere, fordi noen er ufrivillig deltidsarbeidere, en betydelig andel er høytkvalifiserte med flere års erfaring eller har fått en overbetalt offentlig stilling. Ergo, vanlige arbeidere får ca 250-400K i lønn.

 

 

De har allikevel mer penger å bruke på taxi enn de som er i samme situasjon og har bil, som jeg sa. At man ikke er "interessert i dyre taxi-turer" er sikkert riktig, men det betyr ikke at man tar mindre taxi enn om man hadde hatt bil.

 

Jeg sa de var 3 stk til sammen, og jeg mener å huske de dro fra marienlyst til sentrum, regnestykket er basert på det, har du data som viser at det er feil, så kan jeg korrigere regnestykket. Jeg har ikke dratt inn Trondheim i denne diskusjonen.

 

AtW

Du skrev Marienborg, ikke Marienlyst. Og det er ikke noe bedre, 20 bussen går rett utenfor NRK sine lokaler, og så kan man ta t-banen noen få stasjoner. Det er heller ikke noe problem å gå til t-banestasjonen. Vanlige arbeidere har ikke råd til å ta taxi, for å komme frem 10 minutter raskere.

 

Det er lett å være imot bil, når man har taxi som et alternativ. F.eks. jeg har lånt en bil for å kjøre til forskjellige steder i sentrum for å hente ting jeg har kjøpt på finn.no. Hvis jeg skulle ha tatt taxi, så kunne jeg like så godt ha kjøpt dem på IKEA.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Han tok tallene fra en oversikt som viser hva folk med høyskole/universitetsutdannelse tjener, ikke hva en faglært hjelpepleier, bensinstasjonsansatt etc tjener. Tar man bort de som tjener minst i samfunnet så blir snittet veldig mye høyere med en gang. Tar man utgangspunktet i direktører i privat sektor og en hjelpepleier blir jo snittet mye høyere enn om man sammenligner snittet på 3 hjelpepleiere.

 

 

 

Daså, det virker jo fornuftig... Helt håpløst med andre ord. 

Har 2 kompiser som akkurat er ferdig med 3 årig (ikke master altså, men likevel) utdannelse.

Begge har begynnerlønn litt under 400.000...

 

edit: Men ikke la oss henge oss opp i inntekt/formue i denne tråden. 

La oss fokusere på politikken og konsekvenser, fordeler/ulemper etc.

Endret av wampster
Lenke til kommentar

For noe piss dere kommer med. Hvis dere skal kritisere noe, så kritiser programmet deres, ikke personligheter eller hva de gjør på jobben. MDG vil endre samfunnet på akkurat samme måte som folk på Høyresiden vil endre samfunnet.

Som vanlig vil folk på andre siden av det politiske spektrum syntes dette er feil.

 

Hvis dette kommer som noen nyhet til deg har du forhåpentligvis noen år igjen i barnehagen på å venne deg til det før du begynner i første klasse.

Så du impliserer ganske sterkt her, at du er helt ok med f.eks. enkeltpersoner fra 1.klasse på Bjølsen går inn som styrende regjeringsmedlemmer. Dette fordi partiprogrammet deres er ok?? What-the-fuck?

 

Selvfølgelig skal man kritisere *enkeltpersoner* som går inn i mektige verv! De må være kapable til å håndtere jobben, irrelevant av hva slags partiprogram de sitter på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Problemet med MDG er at de er litt for glad i de foreløpige ulovlige plantene. De har mange gode saker, men så kommer de med de latterlige som ødelegger hele inntrykket og meningene sine. Ja det er fint å bli litt mer miljøvennlig, men når man i samme slengen blir veldig miljøfiendtlig er det noe alvorlig galt med synet deres. Alle vet at en bil som stamper i kø er mer skadelig for miljøet enn en bil som flyter i jevn hastighet. Likevel går de inn for å lage mer kø og dermed mer forurensing. Og skal man gå til det steget med å forby enkelte typer kjøretøy burde de kjøpe tilbake disse kjøretøyene til en rettferdig pris, og alle som besøker byen, men ikke har lov til å bruke sitt kjøretøy der burde få gratis kollektivtransport av kommunen! 

 

 

 

Det er ingen dekning for at større veikapasitet er mer miljøvennlig, du gjør den elmentære tabben å anta at alle som kjører på en lett fremkommelig vei vil stå i kø om fremkommeligheten synker, det er det ingen dekning for å anta.

 

AtW

 

Men jeg ser ikke at du presenterer noenting som tilsier at mindre veikapasitet er mer miljøvennlig heller.

Lenke til kommentar

 

Det der er en liste over drømmeposisjonene til studenter, ikke hva folk faktisk jobber med. I tillegg så må du bruke medianlønn, og ikke gjennomsnitt.

 

Faktisk den virkelige lønnen for vanlige arbeidere er enda lavere enn medianlønnen for fulltidsarbeidere, fordi noen er ufrivillig deltidsarbeidere, en betydelig andel er høytkvalifiserte med flere års erfaring eller har fått en overbetalt offentlig stilling. Ergo, vanlige arbeidere får ca 250-400K i lønn.

 

 

De har allikevel mer penger å bruke på taxi enn de som er i samme situasjon og har bil, som jeg sa. At man ikke er "interessert i dyre taxi-turer" er sikkert riktig, men det betyr ikke at man tar mindre taxi enn om man hadde hatt bil.

 

Jeg sa de var 3 stk til sammen, og jeg mener å huske de dro fra marienlyst til sentrum, regnestykket er basert på det, har du data som viser at det er feil, så kan jeg korrigere regnestykket. Jeg har ikke dratt inn Trondheim i denne diskusjonen.

 

AtW

Du skrev Marienborg, ikke Marienlyst. Og det er ikke noe bedre, 20 bussen går rett utenfor NRK sine lokaler, og så kan man ta t-banen noen få stasjoner. Det er heller ikke noe problem å gå til t-banestasjonen. Vanlige arbeidere har ikke råd til å ta taxi, for å komme frem 10 minutter raskere.

 

Det er lett å være imot bil, når man har taxi som et alternativ. F.eks. jeg har lånt en bil for å kjøre til forskjellige steder i sentrum for å hente ting jeg har kjøpt på finn.no. Hvis jeg skulle ha tatt taxi, så kunne jeg like så godt ha kjøpt dem på IKEA.

 

 

SSB underbygger tallene, de operer med en snittlønn på ca 500 000 https://www.ssb.no/arbeid-og-lonn/statistikker/lonnansatt/aar/2015-03-20

 

Forøvrig har jeg hele tiden sagt "gjennomsnitt", så jeg "må" ikke bruke median nei. Men du kan jo finne medianlønnen selv for fulltidsansatte om du faktisk er opptatt av fakta istedet for spekulasjon.

 

Beklager det, men trodde det var ganske tydelig at det var snakk om denne konkrete taxi-turen, som åpenbart var fra NRKs lokaler.

 

Taxi er et alternativ for alle, det er ikke noe som er forbeholdt politikerklassen, alle som vil kan ta taxi i ny og ne.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Han tok tallene fra en oversikt som viser hva folk med høyskole/universitetsutdannelse tjener, ikke hva en faglært hjelpepleier, bensinstasjonsansatt etc tjener. Tar man bort de som tjener minst i samfunnet så blir snittet veldig mye høyere med en gang. Tar man utgangspunktet i direktører i privat sektor og en hjelpepleier blir jo snittet mye høyere enn om man sammenligner snittet på 3 hjelpepleiere.

 

 

 

Daså, det virker jo fornuftig... Helt håpløst med andre ord. 

Har 2 kompiser som akkurat er ferdig med 3 årig (ikke master altså, men likevel) utdannelse.

Begge har begynnerlønn litt under 400.000...

 

edit: Men ikke la oss henge oss opp i inntekt/formue i denne tråden. 

La oss fokusere på politikken og konsekvenser, fordeler/ulemper etc.

 

 

Se SSBs statistikker:

 

https://www.ssb.no/arbeid-og-lonn/statistikker/lonnansatt/aar/2015-03-20

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Problemet med MDG er at de er litt for glad i de foreløpige ulovlige plantene. De har mange gode saker, men så kommer de med de latterlige som ødelegger hele inntrykket og meningene sine. Ja det er fint å bli litt mer miljøvennlig, men når man i samme slengen blir veldig miljøfiendtlig er det noe alvorlig galt med synet deres. Alle vet at en bil som stamper i kø er mer skadelig for miljøet enn en bil som flyter i jevn hastighet. Likevel går de inn for å lage mer kø og dermed mer forurensing. Og skal man gå til det steget med å forby enkelte typer kjøretøy burde de kjøpe tilbake disse kjøretøyene til en rettferdig pris, og alle som besøker byen, men ikke har lov til å bruke sitt kjøretøy der burde få gratis kollektivtransport av kommunen! 

 

 

 

Det er ingen dekning for at større veikapasitet er mer miljøvennlig, du gjør den elmentære tabben å anta at alle som kjører på en lett fremkommelig vei vil stå i kø om fremkommeligheten synker, det er det ingen dekning for å anta.

 

AtW

 

Men jeg ser ikke at du presenterer noenting som tilsier at mindre veikapasitet er mer miljøvennlig heller.

 

 

Mindre kapasitet fører til mindre trafikk, ikke verre enn det.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

snip

 

Det er ingen dekning for at større veikapasitet er mer miljøvennlig, du gjør den elmentære tabben å anta at alle som kjører på en lett fremkommelig vei vil stå i kø om fremkommeligheten synker, det er det ingen dekning for å anta.

 

AtW

 

Men jeg ser ikke at du presenterer noenting som tilsier at mindre veikapasitet er mer miljøvennlig heller.

 

 

Mindre kapasitet fører til mindre trafikk, ikke verre enn det.

 

AtW

 

Mindre kapasitet fører til mer kø fører til mer forurensning.

Ikke verre enn det.

 

edit: ang lønn ser jeg at du linker til noe som ikke tar med at antall personer i jobb i lederyrker vs antall personer i jobb som butikkmedarbeidere/ikke utdannende. Det hjelper lite å si at den ene stillingen har 700.000, den andre har 300.000 så snittet blir 500.000 når fordelingen er 80/20. Det sier vel seg selv? Den tar heller ikke med deltid eller noe annet form for arbeide, som også utgjør en ganske stor del av arbeidskraften her til lands..

Endret av wampster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...