Gå til innhold

Til de innvandringskritiske


Anbefalte innlegg

Så se for deg følgende. Pressen tar invandringskritikerene på alvor og lar de snakke fritt. De får de store overskriftene og fremsidene i avisene. Hva ville skjedd?

Hva ville skjedd da?....

 

Det er jo slik det er idag også når det gjelder medias fremstilling av innvandringskritikere, så det ville ikke vert noe nytt det.

 

Nå forstår jeg ikke helt hva du mener skal jeg være helt ærlig. Fint viss du gidder å utdype. Hvordan mener du innvandringskritikere burde bli behandlet? Og hva hadde blitt annerledes om de hadde blitt behandlet slik du mener de burde?

Endret av Hårek
Fjernet sitatpyramide
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

La oss si at drømmen deres går i oppfyllelse og vi får et politisk skifte i Europa. Europa stenger grensene, sier nå er det nok. Hvordan ser dere for dere dette i praksis? Hvordan vil dere sørge for å stenge grensene? Hva med pressen? Skal de få lov til å dekke hva som skjer? I så fall hvor lenge tror dere det går før folk ikke klarer å se på det lenger? Hva vil dette gjøre med vårt selvbilde som Europeere?

 

Dette er ting jeg har lurt på lenge. Har dere sagt A så får dere si B.

 

Jeg tviler på om du får noe sammenhengende svar fra det holdet du ønsker, og det tror jeg er fordi den typen folk ikke har annet enn misnøye og hat å bidra med, så når noen tar fra dem hat-objektet, går resten av luften ut av hat-ballongen og de ender opp med å være det de er, ganske så forvirrede typer .. og neppe mer enn det

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Ser du ikke hvordan innvandringskritikere blir blåst opp og herjet med i media i dag? Kan gi stikkord. FRP, Hagen, Hege Storhaug, Sverigedemokratene, Tybring Gjedde, Rotmo og sangen hans, Pedia leder Max Hermansen, osv.

 

Du sier at dette med media kan skje i fremtiden, men det har vert slik i mange år allerede.

Men hva er problemet da?

Endret av Hårek
Fjernet sitatpyramide
Lenke til kommentar

Men hva er problemet da?

For meg ser det ut til at problemet som kommer fram er det faktumet at det er "upopulært" å være innvandringskritisk. I Norge er stemningen preget av en illusjon om at vi bare kan fortsette å gi vekk midler mens vi tar inn mennesker som vi må brødfø i lang tid fremover uten andre virkninger enn store kostnader for samfunnet.

Det er forståelig at du ønsker å hjelpe andre mennesker. Det er ditt valg. Men det må være forståelig at andre ikke ønsker at midlene våre skal gå til formål som regnes som total sløsing samfunnsmessig. Hvis du ønsker gi penger til andre mennesker, så er det mest rettferdig at det kommer fra din lommebok og ikke fra felleskassen vår. Det er surt nok å måtte finansiere NAVerene her i landet.

 

De fleste som er kritiske til dette ønsker nok ikke at vi skal stenge grensene til den graden som du forstiller deg, men at det må bli innstramminger burde nesten alle være enige om. Vi skal ikke sende absolutt alle hjem, men vi skal heller ikke ta inn så mange at det koster oss betydelige summer.

Lenke til kommentar

 

La oss si at drømmen deres går i oppfyllelse og vi får et politisk skifte i Europa. Europa stenger grensene, sier nå er det nok. Hvordan ser dere for dere dette i praksis? Hvordan vil dere sørge for å stenge grensene? Hva med pressen? Skal de få lov til å dekke hva som skjer? I så fall hvor lenge tror dere det går før folk ikke klarer å se på det lenger? Hva vil dette gjøre med vårt selvbilde som Europeere?

 

Dette er ting jeg har lurt på lenge. Har dere sagt A så får dere si B.

 

Jeg tviler på om du får noe sammenhengende svar fra det holdet du ønsker, og det tror jeg er fordi den typen folk ikke har annet enn misnøye og hat å bidra med, så når noen tar fra dem hat-objektet, går resten av luften ut av hat-ballongen og de ender opp med å være det de er, ganske så forvirrede typer .. og neppe mer enn det

 

 

Tipper du har det fint, der du lager deg et slikt bilde av de som kritiserer innvandringspolitikken. Sannsynligvis gjør det situasjonen lettere for deg, der du har de "gode" mot de "onde". Da slipper slike som deg å forholde seg til fakta, konsekvenser, og argumenter, men kan heller dreie hele debatten over til noe moralskt. Vel og merke med sin egen definisjon.   

 

Må si at det er synd at det finnes trangsynte folk som deg, der man står overfor et svært vanskelig dilemma. 

Endret av Harryen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kaller du det ett sammenhengende svar, og hvor er det spesifikt jeg snakker om deg? Du definerer deg selv, ikke jeg

 

Hva mener du om "moral"? 

 

"Jeg tviler på om du får noe sammenhengende svar fra det holdet, og jeg tror det er fordi den typen folk ikke har annet enn... bla bla bla hat bla hat bla bla"

 

Et ganske generell beskrivelse av de som mener at innvandringen må redusere vil nå jeg si. Du indikerer at motivet for misnøyen/motstanden er hat, at de drives av hat. Med det får det et stygt moralsk aspekt over seg, der det er de hatefulle som vil redusere innvandringen. Man slipper med det å forholde seg til argumentene, som er ganske sterk.

 

Ditt utsagn er i stor kontrast til et utsagn som for eksempel dette: 

 

Med den økte innvandringen så har motstanden mot innvandringen økt. Dessverre så har ikke alltid motstanden vært så fin, der det til tider har vært aggressiv, og kanskje hatefull. Det har med det oppstått sterke spenninger i samfunnet.

Endret av Harryen
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Kaller du det ett sammenhengende svar, og hvor er det spesifikt jeg snakker om deg? Du definerer deg selv, ikke jeg

 

Hva mener du om "moral"? 

 

"Jeg tviler på om du får noe sammenhengende svar fra det holdet, og jeg tror det er fordi den typen folk ikke har annet enn... bla bla bla hat bla hat bla bla"

 

Et ganske generell beskrivelse av de som mener at innvandringen må redusere vil nå jeg si. Du indikerer at motivet for misnøyen/motstanden er hat, at de drives av hat. Med det får det et stygt moralsk aspekt over seg, der det er de hatefulle som vil redusere innvandringen. Man slipper med det å forholde seg til argumentene, som er ganske sterk.

 

Ditt utsagn er i stor kontrast til et utsagn som for eksempel dette: 

 

Med den økte innvandringen så har motstanden mot innvandringen økt. Dessverre så har ikke alltid motstanden vært så fin, der det til tider har vært aggressiv, og kanskje hatefull. Det har med det oppstått sterke spenninger i samfunnet.

 

 

Your barking up the wrong tree .., eller er dette sammenhengende svar på det trådstarter spør om?

 

Jeg synes du konsentrere deg om person, og det har ingen spurt etter såvidt jeg får med meg. Du ble forøvrig spurt om noe konkret selv, ser ikke at det er kommet med

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

 

La oss si at drømmen deres går i oppfyllelse og vi får et politisk skifte i Europa. Europa stenger grensene, sier nå er det nok. Hvordan ser dere for dere dette i praksis? Hvordan vil dere sørge for å stenge grensene? Hva med pressen? Skal de få lov til å dekke hva som skjer? I så fall hvor lenge tror dere det går før folk ikke klarer å se på det lenger? Hva vil dette gjøre med vårt selvbilde som Europeere?

 

Dette er ting jeg har lurt på lenge. Har dere sagt A så får dere si B.

 

Jeg tviler på om du får noe sammenhengende svar fra det holdet du ønsker, og det tror jeg er fordi den typen folk ikke har annet enn misnøye og hat å bidra med, så når noen tar fra dem hat-objektet, går resten av luften ut av hat-ballongen og de ender opp med å være det de er, ganske så forvirrede typer .. og neppe mer enn det

 

 

Nå har jeg aldri kommet med et eneste stygt eller negativt utsagn om utlendinger her på forumet, i alle fall siden jeg fylte 20 år.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

En til som ikke svarer med annet enn å føle seg truffet

 

Grunnen til at folk er kritiske til innvandring tror jeg er at de ser at innvandringspolitikken svikter . Derfor burde vi gjøre norge mindre attraktivt ved å senke støtten betydelig. Slik at vi heller kan bruke pengene på og integrere de som allerede har kommet og på de problemene vi har fra før.

 

Edit: er det noen som ser på tv2 nyhetne i skrivende stund?, relevant til tråden.

 

Btw Venstre lederen er helt på jordet.  Det er nedgangstider , arbeidsldigheten øker og hun trur vi kan få mange i jobb fort :hmm:

Endret av boundishh
Lenke til kommentar

La oss si at drømmen deres går i oppfyllelse og vi får et politisk skifte i Europa. Europa stenger grensene, sier nå er det nok. Hvordan ser dere for dere dette i praksis? Hvordan vil dere sørge for å stenge grensene?

 

Den beste måten å "stenge grensene" er å gjøre det mulig å søke asyl fra flyktningleirene. De som får asyl, er de som er forfulgt og dermed ikke trygge i flyktningleirene. De som smugler seg inn til EU, vil ha samme krav som de som søker fra flyktningleirene. Da vil det være ingen fordeler ved å smugle seg inn til EU, og vi har stengt grensene i praksis. Fordelen med denne planen er at legitime asylsøkere, kan forsatt få asyl.

 

Trolig, så vil dette ikke skje, og EU vil istedenfor bestikke Tyrkia for å holde asylsøkerene tilbake. Det er ikke like humant, men det vil også fungere.

 

Hva med pressen? Skal de få lov til å dekke hva som skjer?

 

Selvfølgelig, og de kan kritisere politikken om de ønsker. Frie medier er ekstremt viktig for å kunne ha et ordentlig demokrati.

 

Men, pressestøtten bør komme med krav. Jeg vil begrense pressestøtten til aktører som ikke rapporterer på en nøytrale måte. Her må man være litt forsiktig, fordi det kan misbrukes. Jeg vil vurdere det etter kronikker. En avis som ikke lar et parti få publisere debattinnlegg bør ikke få pressestøtte. Medier som ikke lar folk svare på kritikk, bør heller ikke få pressestøtte.

 

Grunnen til at jeg ønsker dette, er fordi medier har et ansvar for å la alle få komme til debatten. Det er ikke bra hvis alle lytter til sine egne ideologiske medier, og dermed ikke forstår hverandre.

 

I så fall hvor lenge tror dere det går før folk ikke klarer å se på det lenger? Hva vil dette gjøre med vårt selvbilde som Europeere?

 

Jeg tror folk kommer til å være helt ok med politikken, så lenge den gjennomføres på en akseptabel måte. Jeg tror europeere er mer interessert i å gjøre Europa et bra sted å bo, enn å være enn humanitær stormakt. 

 

Og det finnes mange måter vi kan hjelpe de som lider her i verden, uten å ta imot masse asylsøkere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

La oss si at drømmen deres går i oppfyllelse og vi får et politisk skifte i Europa. Europa stenger grensene, sier nå er det nok. Hvordan ser dere for dere dette i praksis? Hvordan vil dere sørge for å stenge grensene? Hva med pressen? Skal de få lov til å dekke hva som skjer? I så fall hvor lenge tror dere det går før folk ikke klarer å se på det lenger? Hva vil dette gjøre med vårt selvbilde som Europeere?

 

Dette er ting jeg har lurt på lenge. Har dere sagt A så får dere si B.

 

Jeg skjønner ikke helt hva du vil frem til. Hvorfor skulle ikke pressen få dekke det at økonomiske migranter ikke lenger får søke lykken i vestlige land?

Lenke til kommentar

 

Høyere murer og militæret til å holde folkemasser ute ,Vil man ha flyktninger får man ha de hjemme hos seg selv og dekke alle utgiftene deresSå da ble begge sider fornøyd :)

Jeg skal gi husly til flyktninger den dag du oppretter akuttmottak og skole i stuen din. Avtale?

Jeg har ikke unger og jeg går til privatlege :)

Men i motsetning til de som kommer rekende på en fjøl , og deg regner jeg med, så betaler jeg mye skatt, som igjen gjør at jeg kan ta imot ting uten å snylte :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...