Gå til innhold

Nexus 5X har fått norsk pris


Anbefalte innlegg

jeg stusser lit på det med prisen på nye mobil modeller .

denne er ikke noe unntak

 

Hvis hensikten er ha en dings man kan ringe med , hvorfor i all verden kreves det da at den skal utstyres som en komplett pc ?

( jeg regner jo med at det er derfor at de koster så mye som de gjør )

 

jeg kan forstå et god del ønsker å ha pcen med seg i lomma , men det virker likevel som at kravet er at alle skal ha slike pcer

Derfor lurerer jeg på hvorfor det er slik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Moto X Style/Pure er mer for pengene, med andre ord. Jaja

Bare at du kan glemme oppdateringer etter at Lenovo tok over. 2014 mobilene har de allerede droppet software support for. 

De har sparket det meste av teamet som lagde software.

Men så er vel ikke LG akkurat kjent for å være de kjappeste heller, om du i det hele tatt får noen update.

 

LG G3 fikk Lollipop før en del av Nexus devicene i fjor, selv LG G2 er på Lollipop for tiden. 

Som nevnt over her har ikke LG ansvaret for software-utrulling på Nexus devicer.

 

 

 

Ja, jeg vet, jeg sa aldri noe om at de skulle oppdatere nexus enhetene, men før så var ihvertfall LG helt forjævlige, mulig de har endret seg, en gang i tiden var de treigere enn samsung også så joda, det sier litt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYdNbk55zt

jeg stusser lit på det med prisen på nye mobil modeller .

denne er ikke noe unntak

 

Hvis hensikten er ha en dings man kan ringe med , hvorfor i all verden kreves det da at den skal utstyres som en komplett pc ?

( jeg regner jo med at det er derfor at de koster så mye som de gjør )

 

jeg kan forstå et god del ønsker å ha pcen med seg i lomma , men det virker likevel som at kravet er at alle skal ha slike pcer

Derfor lurerer jeg på hvorfor det er slik

Her, kjøp i vei: http://boingboing.net/2015/02/23/help-me-pick-a-dumbphone.html Flott batteritid på alle sammen!

 

EDIT: Gjort det enda enklere her: http://www.prisjakt.no/category.php?k=103#rparams=b=s238802786

Endret av Slettet-lYdNbk55zt
  • Liker 3
Lenke til kommentar

jeg stusser lit på det med prisen på nye mobil modeller .

denne er ikke noe unntak

 

Hvis hensikten er ha en dings man kan ringe med , hvorfor i all verden kreves det da at den skal utstyres som en komplett pc ?

( jeg regner jo med at det er derfor at de koster så mye som de gjør )

 

jeg kan forstå et god del ønsker å ha pcen med seg i lomma , men det virker likevel som at kravet er at alle skal ha slike pcer

Derfor lurerer jeg på hvorfor det er slik

Lenge siden du har vært på Elkjøp etc? Det finnes telefoner som ikke er smarte ja. Hadde behov for en i jobbsammenheng for et års tid siden. 79,- på elkjøp uten abb.

 

De har sikkert på expert clasohlson og jula og...

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Moto X Style/Pure er mer for pengene, med andre ord. Jaja

Bare at du kan glemme oppdateringer etter at Lenovo tok over. 2014 mobilene har de allerede droppet software support for. 

De har sparket det meste av teamet som lagde software.

Men så er vel ikke LG akkurat kjent for å være de kjappeste heller, om du i det hele tatt får noen update.

 

LG G3 fikk Lollipop før en del av Nexus devicene i fjor, selv LG G2 er på Lollipop for tiden. 

Som nevnt over her har ikke LG ansvaret for software-utrulling på Nexus devicer.

 

 

ehhh.. nei. LG G3 fekk lollipopp i januar. Nexus fekk 5.0 på haustparten 2014.

Lenke til kommentar

 

Moto X Style/Pure er mer for pengene, med andre ord. Jaja

Bare at du kan glemme oppdateringer etter at Lenovo tok over. 2014 mobilene har de allerede droppet software support for. 

De har sparket det meste av teamet som lagde software.

 

Hmmm... https://motorola-global-en-roe.custhelp.com/app/software-upgrade-news/g_id/1995

Såvidt jeg vet kom Moto G 2nd gen i 2014. Og det er i tillegg en råbillig telefon. Likevel får den Android 6.

 

Edit: Og min Moto G (1st gen, 2013) ble oppdatert til Android 5.1 for en måned eller to siden.

Endret av endrebjo
Lenke til kommentar

 

jeg stusser lit på det med prisen på nye mobil modeller .

denne er ikke noe unntak

 

Hvis hensikten er ha en dings man kan ringe med , hvorfor i all verden kreves det da at den skal utstyres som en komplett pc ?

( jeg regner jo med at det er derfor at de koster så mye som de gjør )

 

jeg kan forstå et god del ønsker å ha pcen med seg i lomma , men det virker likevel som at kravet er at alle skal ha slike pcer

Derfor lurerer jeg på hvorfor det er slik

Lenge siden du har vært på Elkjøp etc? Det finnes telefoner som ikke er smarte ja. Hadde behov for en i jobbsammenheng for et års tid siden. 79,- på elkjøp uten abb.

 

De har sikkert på expert clasohlson og jula og...

 

problemet er jo at ingen i praktisk er interessert i selge slik telefoner.

en pris 79 kr høre dog ikke riktig ut

 

pr i dag her jeg en telefon som fungere for meg

men jeg reager nå likevel på man ikke skal vite om enkle telefoner

i de få stilfellene er de hjelpemidler  ( spesielle men enkle telefoner ) for de som har hverdagslig problemer med vanlige telefoner

Lenke til kommentar

 

 

jeg stusser lit på det med prisen på nye mobil modeller .

denne er ikke noe unntak

 

Hvis hensikten er ha en dings man kan ringe med , hvorfor i all verden kreves det da at den skal utstyres som en komplett pc ?

( jeg regner jo med at det er derfor at de koster så mye som de gjør )

 

jeg kan forstå et god del ønsker å ha pcen med seg i lomma , men det virker likevel som at kravet er at alle skal ha slike pcer

Derfor lurerer jeg på hvorfor det er slik

Lenge siden du har vært på Elkjøp etc? Det finnes telefoner som ikke er smarte ja. Hadde behov for en i jobbsammenheng for et års tid siden. 79,- på elkjøp uten abb.

 

De har sikkert på expert clasohlson og jula og...

 

problemet er jo at ingen i praktisk er interessert i selge slik telefoner.

en pris 79 kr høre dog ikke riktig ut

 

pr i dag her jeg en telefon som fungere for meg

men jeg reager nå likevel på man ikke skal vite om enkle telefoner

i de få stilfellene er de hjelpemidler  ( spesielle men enkle telefoner ) for de som har hverdagslig problemer med vanlige telefoner

 

Ingen er i praksis interesserte i å kjøpe dem heller?

 

Pris:

 

https://prisguiden.no/produkt/samsung-gt-e1200-167058#anchor-price-follow

 

På tilbud har faktisk Lefdal hatt den til 29,-

 

http://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/mobiltelefon/E1200RBLACK/samsung-e1200-mobiltelefon-sort?scid=Pricecomparison2988

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei. Er i usa, og kan kjøpe 5x 32gb for 3280kr, noe som er noe under norsk pris.

 

Men dette er H790, mens den som selges i norge er H791. Vil 4g fungere helt fint i Norge og resten av europa? Ser US versjonen lister 4g bånd 3 og 7 som vi bruker her, så bør jo gå bra. Noen med erfaring?

Da går du glipp av bånd 20, altså 800Mhz. Det er den frekvensen som er best på innendørsdekning. Men sikkert lenge til operatørene støtter nexus på VoLTE uansett. 800mhz til datatrafikk er jo heller ikke å kimse av pga rekkevidden

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...