Gå til innhold

Fiksing av sykkel - amatør


Øyvind23

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en gammel sykkel som jeg trenger litt tips til å fikse. Jeg vet ikke hva den greia bak der kjedet overfører kraft til på bakhjulet heter, men den som bestemmer giret...den bare spinner i det tomme uten at noe kraft blir overført til hjulet. Hva må jeg gjøre og isåfall hva må jeg kjøpe? 

(Hadde vært litt kult hvis noen sier hva de ulike delene heter også, så jeg kan være litt smart hvis jeg må på butikken  :closedeyes: )

Takker!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg har en gammel sykkel som jeg trenger litt tips til å fikse. Jeg vet ikke hva den greia bak der kjedet overfører kraft til på bakhjulet heter, men den som bestemmer giret...den bare spinner i det tomme uten at noe kraft blir overført til hjulet. Hva må jeg gjøre og isåfall hva må jeg kjøpe? 

 

(Hadde vært litt kult hvis noen sier hva de ulike delene heter også, så jeg kan være litt smart hvis jeg må på butikken  :closedeyes: )

 

Takker!

Det høres som om frihjulsmekanismen i navet ditt har tatt kvelden.

 

Ikke sikkert at du må bytte noe. Kan hende holder det å åpne opp og rense & smøre.

 

Vanskelig å gi deg spesifikke tips uten å vite litt mer om sykkelen din. Et bilde eller tre kan hjelpe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...