Gå til innhold

Dells XPS-modeller får en kraftig overhaling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet noen om thunderbolt 3\ USB 3.1 har støtte for "Thunderbolt bridge"?

Slik som apple maskiner?

 

Den ser veldig bra ut ren teknisk, men er litt i tvil byggkvaliteten er noe å skryte over.

Sist jeg var borti dell på laptop har de dårlig byggkvalitet nærmest limet og skrudd maskinen sammen i billig plast.

Så håper kvaliteten her er bedre.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt min XPS 13 i 2,5 år nå, med Ubuntu, uten noen problemer. Det frister å oppgradere men savner virkelig ny type usb og sd-kort leser  :hm:

Det kan virke som om Dell snubler litt på målstreken her.

 

 

Vet noen om thunderbolt 3\ USB 3.1 har støtte for "Thunderbolt bridge"?

Slik som apple maskiner?

 

Den ser veldig bra ut ren teknisk, men er litt i tvil byggkvaliteten er noe å skryte over.

Sist jeg var borti dell på laptop har de dårlig byggkvalitet nærmest limet og skrudd maskinen sammen i billig plast.

Så håper kvaliteten her er bedre.

Er vel ingenting å være i tvil over med byggkvaliteten? Komboen carbon-chassis med alu-flater og gorilla glass er jo kanon!

Endret av icc
Lenke til kommentar

Jeg har hatt min XPS 13 i 2,5 år nå, med Ubuntu, uten noen problemer. Det frister å oppgradere men savner virkelig ny type usb og sd-kort leser  :hm:

Det kan virke som om Dell snubler litt på målstreken her.

 

 

Ja, det er litt underlig å ha thunderbolt istedet for USB-c. SD-kortleser hadde også vært fint.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Jeg har hatt min XPS 13 i 2,5 år nå, med Ubuntu, uten noen problemer. Det frister å oppgradere men savner virkelig ny type usb og sd-kort leser  :hm:

Det kan virke som om Dell snubler litt på målstreken her.

 

 

Ja, det er litt underlig å ha thunderbolt istedet for USB-c. SD-kortleser hadde også vært fint.

 

AtW

 

Datamaskinen har minnekortleser, det står i teksten. Thunderbolt 3 er USB type C på steroider. ;)

Endret av Cthulhu
Lenke til kommentar

 

 

Jeg har hatt min XPS 13 i 2,5 år nå, med Ubuntu, uten noen problemer. Det frister å oppgradere men savner virkelig ny type usb og sd-kort leser  :hm:

Det kan virke som om Dell snubler litt på målstreken her.

 

 

Ja, det er litt underlig å ha thunderbolt istedet for USB-c. SD-kortleser hadde også vært fint.

 

AtW

 

Datamaskinen har minnekortleser, det står i teksten. Thunderbolt 3 er USB type C på steroider. ;)

 

 

Riktig, da er det jeg som går surr i TB-versjonene, takk for oppklaringen :)

 

AtW

Lenke til kommentar

XPS13 virker definitivt spennede "11-tommers-størrelse" med tynn bezel og jevnt over specs som passer.

 

AtW

Dell XPS 13 har allerede vært ute i over et halvt år med dette designet. Dette er kun en Skylake-refresh, åpenbart også med Thunderbolt, men kan godt være de byttet ut mini-Display med thunderbolt. mini-DP og thunderbolt er jo samme kabel.

 

Du kan fint lese tester av denne allerede, Skylake bør ikke være veldig forskjellig. Den får svært god kritikk nesten overalt. Den oppnår også sin 15t og 21 minutter rating på minuttet ifølge anandtech sin batteritest. Selvfølgelig er dette unaturlig lett bruk, men det endrer ikke faktum at den fortsatt slår alle andre på  batteri. Tom Lenovo PCer med add-ons opptil 96Whr. Grunnen ser du veldig lett i effektivitets-testene.

 

Vet noen om thunderbolt 3\ USB 3.1 har støtte for "Thunderbolt bridge"?

Slik som apple maskiner?

 

Den ser veldig bra ut ren teknisk, men er litt i tvil byggkvaliteten er noe å skryte over.

Sist jeg var borti dell på laptop har de dårlig byggkvalitet nærmest limet og skrudd maskinen sammen i billig plast.

Så håper kvaliteten her er bedre.

Ummm, den har bare en av de beste byggekvalitetene du kan få på markedet. De har i motsetning til andre også faktisk brydd seg om designet ganske mye. De går ikke bare standard unibody alu. De går for karbonfiber der tastatur er, som hindrer at den delen blir varm, og også kald (vel alu føles kald, fordi den leder varmen din raskere vekk, den er ikke kaldere i seg selv), og det er mykere en den steinharde aluminiumen. Lettere å få fingeravtrykk da, som en ulempe.

 

 

 

Ellers også verdt å merke seg at HDD versjonen av XPS 15 kommer med 56 Whr(!) batteri, som helt klart vil gi den elendig batteritid med 4K.  SSD og 84 whr derimot burde være hakket bedre. Sannsynligvis ikke like bra som en rMBP pga økt mengde piksler, og mindre batteri. Selv om den skulle være like effektiv som xps 13. Med dedikert GPU derimot vinner den nok mot rMBP sin ehm gamle billigsalg GPU med et flunkende nytt GTX 960M.

Og 17 timer som skrives her i artikkelen er da med FullHD og 84Whr, med svakeste CPU osv. Rated for 10 timer med 4K, altså nesten halvering.

Lenke til kommentar

Mon tro når disse kommer for salg? De fleste andre land har fått de allerede, men regner med det blir enda en stund til vi får bestilt her til lands. Hvorfor er Norge alltid så sinnsykt sent ute med alt av teknologi? Komplett har i skrivende stund kun 16(!) laptoper med Windows 10, jeg fatter ikke hvorfor det er mulig.

Lenke til kommentar

Mon tro når disse kommer for salg? De fleste andre land har fått de allerede, men regner med det blir enda en stund til vi får bestilt her til lands. Hvorfor er Norge alltid så sinnsykt sent ute med alt av teknologi? Komplett har i skrivende stund kun 16(!) laptoper med Windows 10, jeg fatter ikke hvorfor det er mulig.

Jeg tror jeg leste 1 uke et sted, men januar for 12" modellen. Ikke helt sikker da.

Lenke til kommentar

 

Mon tro når disse kommer for salg? De fleste andre land har fått de allerede, men regner med det blir enda en stund til vi får bestilt her til lands. Hvorfor er Norge alltid så sinnsykt sent ute med alt av teknologi? Komplett har i skrivende stund kun 16(!) laptoper med Windows 10, jeg fatter ikke hvorfor det er mulig.

Jeg tror jeg leste 1 uke et sted, men januar for 12" modellen. Ikke helt sikker da.

 

Du har helt rett, hoppet over delen om XPS 12 jeg :p

Lenke til kommentar

Mon tro når disse kommer for salg? De fleste andre land har fått de allerede, men regner med det blir enda en stund til vi får bestilt her til lands. Hvorfor er Norge alltid så sinnsykt sent ute med alt av teknologi? Komplett har i skrivende stund kun 16(!) laptoper med Windows 10, jeg fatter ikke hvorfor det er mulig.

 

Jeg fikk dette svaret av Dell tidligere i dag:

 

Tusen takk for din interesse i våre produkter.

Den nye XPS er tilgjengelig fra neste uke.

http://del.ly/6181BMWvx

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+132

 

 

Jeg har hatt min XPS 13 i 2,5 år nå, med Ubuntu, uten noen problemer. Det frister å oppgradere men savner virkelig ny type usb og sd-kort leser  :hm:

Det kan virke som om Dell snubler litt på målstreken her.

 

 

Ja, det er litt underlig å ha thunderbolt istedet for USB-c. SD-kortleser hadde også vært fint.

 

AtW

Den har begge deler. Thunderbolt benytter USB-C pluggen. Gjennom den har man altså Thunderbold 3/USB 3.1/DP 1.2/lading i samme plugg -samtidig!

Lenke til kommentar

Ikke lenger "tilgjengelig fra neste uke":

 

"Vi vil oppdatere dette innlegget med tilgjengelighet for XPS 13 og XPS 15 når de blir kjent."

 

Regnet egentlig med dette, ser ut til at det blir en ASUS UX303UB på meg istedet. Bra jobba av Dell, som vanlig. Ikke rart folk er misfornøyde med servicen til dette selskapet..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...