Gå til innhold

Slik skal Far Cry Primal takle steinalderen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jeg kan glede meg til dette spillet. Men jeg HÅPER at Ubisoft denne gangen kan gå vekk fra sin standard open world oppsett som nærmest alle open world spill nå til dags driver å kopierer fra hverandre.

 

Open World betyr så mye mer enn å åpne opp et kart, finne nærmeste utkikkspost. Erobre den for å reveale alle point-of-interresert side oppdragene. Gå til nærmeste og gjør ditt, gå til neste, gjør datt. Når man er ferdig å tømme lokasjonene for alle POI på kartet drar man til neste utkikkspost, rinse and repeat.

 

Jeg hatet at The Witcher 3 valgte å beholde noen av de typiske open world fremgangsmåtene ved å reveale alle POI på kartet, som tok vekk magien ved å stumble over ting dersom man valgte å utforske litt. 90% av tiden man spilte Witcher 3 (og fleste andre open world spill nå til dags) går på å stirre i hjørnet på minimappen og følge en pil. Hva skjedde med å faktisk se på verden i spillet. Lære seg å gjennkjenne landmarks, oppdage landsbyer, og gå seg vill og ende opp på en sprø journey som ikke var planlagt?

Spill kan ikkje bli så vanskelige, da vil ikkje alt og alle spille di...

 

Ubisoft med fleire kunne løst dette med å gi oss ei vanskelighetsgrad utan alskens av hjelpemiddel, eventuellt med mulighet for å slå av den slags fjas.

 

Om ikkje anna håper eg på ok PC-utgave og mod. Vil heller oppdage sjølv enn å bli plaga av kart/minikart.

 

 

Det finnes mange definisjoner av vanskelig, og hva som er utfordrende i et open world spill. Personlig er jeg lei av å føle meg håndholdt gjennom hele spillet av en magisk pil som forteller meg hvor jeg må gå. Open World, sier seg selv at det handler om å kunne velge din egen vei hvor du vil gå. Hvor motsigende er det ikke at et spill som går ut på utforske og oppdage FJERNER nettopp de to hovedelementen ved å gi deg en minimap med ikoner som sier hvor hver eneste loot, monster, quest og sjappe ligger? Enda værre er pilen som forteller deg hvor du må gå.

 

Det er mer morro i å oppdage noe fordi man valgte å gå utenfor stien, enn å se på et kart som sier "denne veien er en plante, denne veien er en kiste" osv.

 

Enda verre er når det du gjør i en open world game føles repetitvt og fri for konsekvenser.

TB gjør en god forklaring på akkurat den biten om dagens open world system: https://youtu.be/dJANS0VTpbY?t=500

Kort fortalt, kvalitet fremfor kvanitet.

Lenke til kommentar

Ser kult ut, skal selvfølgeligt få det, men de kunne jo droppet far cry navnet siden dette ikke har dritt med det å gjør ? Er jo enkelt forklart skyrim uten magi lelelel

 

Er litt enig her, spillet vill føles som far cry men vil være noe helt annet.

Fallout 3 og Oblivion føles likt siden de er basert på samme engine og lagd av samme studio.

Er ikke så mange likheter utenom dette.

 

Er vell at Ubisoft ønsker å bruke en kjent franchise for bedre salg

Lenke til kommentar

Misfornøyd, jeg vil heller ha ett nytt og forbedret Far Cry med mere muligheter, funksjoner som gjør ORIGINAL konseptet bedre for hver gang enn den sokkerøykingen og pengemelkingen Ubisoft driver med nå.

 

Totalt delte meninger også.

50/50

 

1. Dette blir spennende! (de som ikke har giddi å spilt siden 3'ern)

2. Dette blir dritt (de som har vært med siden begynnelsen og ønsker våpen, kjøretøy og eksplosjoner)

 

Jeg er i båt med sistnevnte. Gi meg gjerne pepper for min mening men nå er jeg lei. Eneste Far Cry jeg ikke likte var 2'ern, ellers var resten knall, men nå er det nok.

 

Denne artikkelen har altfor mange gode poeng.

http://www.forbes.com/sites/insertcoin/2015/10/06/why-far-cry-primal-already-worries-me/

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...