Gå til innhold

Oktoberfest 2015 - k.n.b - Reflex-Nikkor 500mm f/8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

12- Skygger i elva ble skikkelig stilig  :) Utmerket eksempel på at du er flink til å finne mønstere i det "umulige"

13- Også et artig måkebilde. Er glad i "brute force" ved fuglefotografering selv. Det blir bare så pokkers mye å gå gjennom etterpå. Er autofokusen i dette objektivet bra? Spør av nysgjerrighet.

14- Gjentar kommentar fra 13 + herlige toner og dybdeskarphet.

15- Enda et abstrakt som kan henges på veggen. Enig med valg av hovedbilde.

16- Kjempebra stemning og fin komposisjon. Stort sett verdt å dra seg ut i lav temperatur på dårlige tider av døgnet når det gjelder fotografering.

Lenke til kommentar

Det var godt å høre at vannlekkasjen ikke var hjemme hos deg. Vi hadde en slik i gaten vår for en del år siden og måtte hente vann i bøtter et par dager før det var reparert.

 

Elvestryket var knallfint, kunne forestille så mye, lekkert.

 

I bildet med frostrøyk over Maridalsvannet går du Kittelsen en høy gang, mangler bare nøkken.

Lenke til kommentar

18. Oktober

Nymåne

 

post-166172-0-96393000-1445267768_thumb.jpg

 

Når man nå en gang har litt brennvidde i denne Oktoberfesten, hvorfor ikke ta med et månebilde?

 

 

RandiA: Det har vært klarvær og solid nattefrost her, ikke så overraskende når man er over halvveis i oktober. Tydelig at man nærmer seg vinter. Kulda er ikke så dum rent fotomessig, om ikke alltid så behaglig som sommervarme akkurat.

 

Rowdy: Autofokusen er ikke særlig bra siden den ikke finnes. Objektivet ble konstruert lenge før den slags nymotens ting ble aktuelt. Takk for utfyllende kommentarer.

 

JorunT: Spørs om det overgår Kittelsen, men takk for overstrømmende kommentar.

 

Erlend Bjelland: Takk for det.

 

BjørnÅgeS: Mange takk. Jeg må ofte prøve meg frem litt for å finne en vinkling jeg liker, det er alltid greit å ha noen valgmuligheter under redigeringen.

 

seriksen: Takker så mye. Akkurat denne 500mm, er lettere å bære på i hvert fall. Men ikke nødvendigvis så grei å håndholde stødig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

20. Oktober

Siste fotballtrening

 

post-166172-0-45260700-1445432252_thumb.jpg

 

I hvert fall min siste for i år. Passende høstlig avslutning da kveldståka kom sigende over Ekebergsletta.

 

 

Juliess: Ikke noe er manipulert inn her, selv om det kansje kan se slik ut. Ganske kraftige farger fra solnedgangen. Mulig skyene ser litt overredigerte ut, det ble en del støy pga høy ISO og en del beskjæring. Takk for kommentar.

 

RandiA: Takker: Det blir jo 10x forstørring fra objektivet, pluss noe beskjæring som forstørrer enda mer.

 

Bykatt: Takk for det. Detaljene i månen kommer frem pga forstørrelsen, det bidrar kanskje til det "uvirkelige".

 

smort1: Takk, får jo hjelp av solnedgangen med fargene.

 

BjørnÅgeS: Det var skyene som gjorde at jeg valgte månebilde fra akkurat denne kvelden, så jeg kan ikke annet enn si meg enig i betraktningen rundt det. Takk for kommentar.

 

 

Lenke til kommentar

23. Oktober

I skogen

 

post-166172-0-96044700-1445643066_thumb.jpg

 

 

Alternativ:
post-166172-0-43259500-1445643117_thumb.jpg

 

 

 

RandiA: Takk for det Randi. En fotograf burde alltid gå rundt med litt tåke i lomma for påkommende tilfeller.

 

iStereo: Takk og takk. Måtte jo bare forsøke en gang i løpet av festen, siden jeg har stor brennvidde tilgjengelig.

 

Rowdy: Mange takk. Sto ganske lenge med månen for å treffe med passe mye/lite lys fra solnedgangen. God hjelp av tåka på Ekebergsletta da, kunne ikke la være når den kom sigende.

 

BjørnÅgeS: Takk. Det var litt naturlig vignettering her, siden jeg tok bildet mot sola (dvs. den hadde vel så vidt gått ned). Men jeg har nok forsterket virkningen noe i etterbehandlingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...