Gå til innhold

To nye Nexuser, splitter ny Android og en ny strømmepinne


Anbefalte innlegg

Det er alltid problemer med all teknologi imellom.

 

Android vil alltid være mer teknisk, det er derfor jeg liker det. Apple-produkter imotsetning er lukket og begrenset, og du er derfor avhengig av å vente på Apple for å få fikset problemer.

 

Men Apple er godt passsende for folk som ikke er teknisk kyndige.

 

 

Ikke noe annet enn at det er flott at dere får nye dingser og at jeg håper de fungerer strålende...:-)

Javell, ja. Joda, men takk for tanken. :p
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er alltid problemer med all teknologi imellom.Android vil alltid være mer teknisk, det er derfor jeg liker det. Apple-produkter imotsetning er lukket og begrenset, og du er derfor avhengig av å vente på Apple for å få fikset problemer.Men Apple er godt passsende for folk som ikke er teknisk kyndige.

Ikke noe annet enn at det er flott at dere får nye dingser og at jeg håper de fungerer strålende...:-)

Javell, ja. Joda, men takk for tanken. :p

Bare hyggelig...:-)

 

Bare en kort kommentar på det du skriver om at Apple er passende for folk som ikke er teknisk kyndig. Apple passer fint for oss som er teknisk kyndig også men kanskje ikke lenger så teknisk interesserte...:-)

 

Nok om det, dette er ikke en tråd om Apple.

Lenke til kommentar

Egentlig er jeg ikke spent på noe fra Android om dagen. Jeg har på mange måter gitt opp å håpe at det Google viser frem kommer oss kundene til gode.

 

Google har mistet for mye makt i forhold til mobilprodusentene. Android på Samsung er noe helt annet enn Android på LG.

 

Den beste (og høyst usannsynlige) nyheten de kan komme med er at det fra nå av er et krav om vanilla Android på alle nye Android-telefoner, samt at tilleggsinnhold som mobilprodusenten legger til ikke skal påvirke muligheten til å oppgradere Android til seneste versjon.

 

Helt enig med deg. Produsentene sine skins og ekstra apper skulle ha vært mulig å avinstallere i alle fall. Blir nok dessverre bare med drømmen :(

Lenke til kommentar

Jeg er nå teknisk kyndig og interessert, foretrekker fremdeles iOS fremfor Android og Windows Phone. Dette virker som temmelig pompøse og idiotiske fordommer å ha rundt valg av en plattform.

Jeg skrev det passet for teknisk ukyndige. Jeg sa aldri noe om det passet for teknisk kyndige eller ikke. Så du tar deg nær av og setter antagelser til noe som ikke var snakk om. Uansett så er iOS mer begrenset og du kan tweake Android i mye større grad, av flere grunner. Så det kommer an på hva du forventer en liten dubbeditt kan gjøre også. Jeg tyner forventer mer enn jeg kan forvente, og det gjør at enhetene nær veggen ganske ofte. Det er også grunnen til at jeg liker å gjøre ting på PC-en med mine 3 skjermer, uansett hva det skal være.

 

Dette er ikke en Apple-hataksjon. Jeg liker Apple. Men kunne aldri hatt en Apple-telefon eller nettbrett. Mac kunne jeg hatt, og slengt Linux og Windows på den. Men igjen, det har med preferanse å gjøre. Jeg liker å kunne tukle med ting, og en ulempe med denne åpenheten er at flere ting kan og vil gå galt. Det er bare noe man må leve med.

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

 

Jeg er nå teknisk kyndig og interessert, foretrekker fremdeles iOS fremfor Android og Windows Phone. Dette virker som temmelig pompøse og idiotiske fordommer å ha rundt valg av en plattform.

Jeg skrev det passet for teknisk ukyndige. Jeg sa aldri noe om det passet for teknisk kyndige eller ikke. Så du tar deg nær av og setter antagelser til noe som ikke var snakk om. Uansett så er iOS mer begrenset og du kan tweake Android i mye større grad, av flere grunner. Så det kommer an på hva du forventer en liten dubbeditt kan gjøre også. Jeg tyner forventer mer enn jeg kan forvente, og det gjør at enhetene nær veggen ganske ofte. Det er også grunnen til at jeg liker å gjøre ting på PC-en med mine 3 skjermer, uansett hva det skal være.Dette er ikke en Apple-hataksjon. Jeg liker Apple. Men kunne aldri hatt en Apple-telefon eller nettbrett. Mac kunne jeg hatt, og slengt Linux og Windows på den. Men igjen, det har med preferanse å gjøre. Jeg liker å kunne tukle med ting, og en ulempe med denne åpenheten er at flere ting kan og vil gå galt. Det er bare noe man må leve med.

Da skjønner jeg hva du mener. Var sånn selv en gang for noen tiår siden, så jeg kan kjenne meg igjen i det. Heldigvis for min del har det gått over, og nå er jeg mest opptatt av at dingsene bare virker...:-)

Lenke til kommentar

 

Google har mistet for mye makt i forhold til mobilprodusentene. Android på Samsung er noe helt annet enn Android på LG.

 

Den beste (og høyst usannsynlige) nyheten de kan komme med er at det fra nå av er et krav om vanilla Android på alle nye Android-telefoner, samt at tilleggsinnhold som mobilprodusenten legger til ikke skal påvirke muligheten til å oppgradere Android til seneste versjon.

Totalt uenig. Å begrense Android på denne måten hadde betydd døden for Android. Det er allerede semi-open source, man trenger ikke å gjøre det mer lukket.

 

At det er forskjellig fra telefon til telefon gjør ingenting. Men det å ha alternativet til stock Android gjør heller ingenting.

 

 

Det er på ingen måte en begrensning. Det burde være mulig å la Android være moduler. Vanilla Android må man starte med. Skal du ha penn til Note? Ny modul.

 

Android har alt for mange begrensninger i dag hvis du ikke går for en root.

Lenke til kommentar

Helt enig med deg. Produsentene sine skins og ekstra apper skulle ha vært mulig å avinstallere i alle fall. Blir nok dessverre bare med drømmen :(

 

Og folk vil heller ha det de enkelte produsentene lager, enn vanilla Android. Så folk kjøper det. I din forsøken på å ville ha et mer åpent og friere Android tenker du bare på egne behov. Du ignorerer hva andre vil ha, og STENGER Android mer. Vil du ha vanilla? Vil du ha root? Da kan du gjøre det. Vil du bare det produsenten har, eller en telefon som fungerer eller lignende så kjøper du det. Plager det deg veldig at ikke alle kjører vanilla Android? Plager det det at folk bruke iOS?

 

 

Da skjønner jeg hva du mener. Var sånn selv en gang for noen tiår siden, så jeg kan kjenne meg igjen i det. Heldigvis for min del har det gått over, og nå er jeg mest opptatt av at dingsene bare virker...:-)

 

Antder du at det er en dårlig ting? "Heldigvis for min del har det gått over" Hvilke store ulemper brakte tukling med ting for gøy deg i livet?

 

Det er på ingen måte en begrensning. Det burde være mulig å la Android være moduler. Vanilla Android må man starte med. Skal du ha penn til Note? Ny modul.

 

Android har alt for mange begrensninger i dag hvis du ikke går for en root.

 

Så når folk kjøper seg en Galaxy Note 5, så skal de gå hjem og gå til PCen. Der skal du søke gjennom tusenvis av moduler å finne de du har lyst på. Etter litt tid har du fått på plass det essensielle. Og hvis du installerer moduler som det som trengs til Note sin pen, da får du jo TouchWiz Lite, ikke vanilla Android.

 

Du glemmer å tenke på at alle ikke er deg. De aller fleste vil IKKE drive på med dette. De vil pakke opp mobilen og kunne bruke den etter 10-15 min. Uten å måtte gjøre noe. Hvis du er så interessert i dette, så kan du som sagt roote. Det er svært få brukere som synes Android er for begrenset. Du vil altså ta fra folk det de har å tvinge dem inn i ditt system for hva du mener er fritt, og ignorere hva andre synes om valgfrihet, og hva som er valgfrihet. Du ser ikke hvordan det du foreslår skader valgfriheten mye?

Lenke til kommentar

For en gangs skyld tar jeg meg tid til å kikke på Google sin lansering. Beklager, det er ikke meningen å være kjip for produktene er sikkert gode, men for en forferdelig dårlig presentasjon. Det er jo omtrent som en Kiwi-versjon av Apple sine presentasjoner.

Det er vel få som er i tvil om at Apple er best på dette? De bruker jo og langt flere ressurser på det en noen andre. De andre produsentene lanserer for det meste på messer, mens Apple alltid gjør alt selv.

Lenke til kommentar

 

Da skjønner jeg hva du mener. Var sånn selv en gang for noen tiår siden, så jeg kan kjenne meg igjen i det. Heldigvis for min del har det gått over, og nå er jeg mest opptatt av at dingsene bare virker...:-)

 

Antder du at det er en dårlig ting? "Heldigvis for min del har det gått over" Hvilke store ulemper brakte tukling med ting for gøy deg i livet?

Ingen store ulemper, det er bare fint å være ferdig med det. Faktisk er det fint å være mest opptatt av at ting fungerer og ikke så opptatt av hvordan de fungerer med å lese så øye blir stort og rødt på tekniske spesifikasjoner.

 

For all del, det er helt greit at du er opptatt av sånt. Man velger jo sine prioriteringer selv...:)

Lenke til kommentar

 

For en gangs skyld tar jeg meg tid til å kikke på Google sin lansering. Beklager, det er ikke meningen å være kjip for produktene er sikkert gode, men for en forferdelig dårlig presentasjon. Det er jo omtrent som en Kiwi-versjon av Apple sine presentasjoner.

 

 

Jeg har litt lyst til å si, "hva så"?

 

AtW

Nei, det gjør kanskje ikke så mye. De velger jo selv hvordan de ønsker å presentere seg.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...