Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bil bulket av fotball på P-plass


Psycho

Anbefalte innlegg

I dag sto bilen min parkert bak målet på en fotballbane på en parkeringsplass. Selvsagt fikk jeg et skudd rett i blinkelyset, som påførte en ganske svær bulk der. Regner med at hele den delen må byttes ut. Blinkelyset skal være intakt, det blinket hvertfall...

 

Jeg var der ironisk nok i forbindelse med streaming av en fotballkamp, så har skuddet på film hvis det er til hjelp. Siden jeg var der i jobbsammenheng så er det kanskje jobben som må betale? Tok også bilder av bilen og parkeringsplassen.

 

Her trenger jeg hjelp.

 

EDIT: Spørsmålet er jo selvsagt om jeg får dette dekt av forsikringen? Hvor mye vil det koste å bytte ut delen/rette den ut?

Endret av Psycho
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørsmålet her er om skaden oppstod som følge av at fotballspilleren var uaktsom, eller om det var et hendelig uhell. Uaktsomhet er det om han har opptrådt i strid med det en alminnelig fornuftig person ville gjort i en tilsvarende situasjon. I så tilfelle må han erstatte, men er det et hendelig uhell, må du ta skaden på din kappe. Å parkere bilen bak et fotballmål er heller intet sjakktrekk, så jeg synes saken er ganske klar: Du må ta skaden selv.

Lenke til kommentar

Han siktet neppe på bilen nei. Men tenker siden det generelt sett er på en parkeringsplass, som forøvrig er den eneste parkeringsplassen i tilknytning til fotballbanen. Jeg var også avhengig av å stå parkert der, da jeg hadde med masse kamerautstyr som måtte bæres. Ikke spesielt smart plassert, men hadde to biler i mellom meg og banen når jeg ankom stadion.

 

Hvor mye tror du det eventuelt vil koste å rette ut skaden?

Lenke til kommentar

Spørs hvor handy du er da. Om du kan demontere og montere selv så hjelper det godt på.

 

Er du heldig så kan du finne en lik skjerm med lik farge hos høggeren og da slipper du unna med kanskje en tusenlapp. Skal du ha ny originalskjerm og lakkere så blir det kanskje 5-6k, fort 10k om du ikke monterer selv.

 

Det er kanskje verdt å prøve å dra innom et verksted for smart-repair, da koster det muligens bare 1-2k om de kan rette ut skjermen som du har. Hvordan en skjerm som har blitt rettet ut vil oppføre seg mtp rust framover er dog ukjent for meg.

 

 

Ellers høres det ut som at plasseringen til parkeringsplassen er helt bak mål.

 

 

ba-dum-tss-meanwhile.fr_.png

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Forsikringsselskapet kommer neppe til å ta det på godviljen. Ettersom personen som forårsaket skaden ikke gjorde det med et kjøretøy, men heller vært en "uheldig fotgjenger" så har ikke han samme erstatningsansvar. Dog lurer jeg på om det likevel kan være krav på opp mot 5000kr ved et uhell påført av fotgjengere, mener å ha lest noe om det på jussdelen av forumet.

 

Ta det som kaskoskade lønner seg i alle fall ikke, det kan jeg si med en gang.

 

Du kan eventuelt høre på jobben om de kunne tenke seg å ta regningen da du åpenbart var på et oppdrag. Om de nekter dette så kan du si at du kommer til å parkere langt unna fotballbaner framover og beregne tiden du går fram og tilbake som arbeidstid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dog lurer jeg på om det likevel kan være krav på opp mot 5000kr ved et uhell påført av fotgjengere, mener å ha lest noe om det på jussdelen av forumet.

Nei, du tenker på skader utført av unger (forsett eller uaktsomhet). Der er foreldrene erstatningspliktige for inntil 5000 kr. Men aldri ved UHELL, hverken for store eller små!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke høgger i spesiell nærhet, så blir vel til at jeg stikker innom biloppretter(e) på mandag. Først skal jeg snakke med jobben og høre om de eventuelt dekker noe. Kan for alt man vet hende at de har forsikringer for de ansattes privatbiler, da jeg jobber for et relativt stort mediehus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...