Gå til innhold

Forbrenne fettet rundt mage og lår


Anbefalte innlegg

Jeg har trent 4-5 ganger i snart 3 uker. Har stort sett prøvd å spist sunt. Spiser en del egg, grove produkter, og mye frukt og grønnsaker. Har prøvd å kutte ned på godteri og brus. Hvis jeg fortsetter slik, når kommer jeg til å se forbedring? Jeg hopper ca 2000 hopp på hoppetau hver gang som er ca 10-15 minutter med bittelitt pause innimellom , samt litt styrketrening med apparater. Er dette greit for å forbrenne fettet rundt mage og lår? 

 

Har noen noen spesielle tips for å få mindre lår? Er mye fett, så kanskje det forsvinner etterhvert? 

Krymper navlen litt hvis fettet rundt magen forsvinner? Kan den bli mindre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusentakk for svar! :-) Vekten er ikke så mye problem, er mer fettet jeg vil få litt mer vekk. Så da er jeg på rett vei når jeg vil minske fettmengden også?  :)  :)

 

Det virker som du gjør mye rett, så vektreduksjonen vil nok komme :) . Når du trener mye så bygger du også muskler så vektreduksjonen kan vente litt på seg til å begynne med siden du få økt muskelmasse samtidig som du reduserer fettmengde.

Jeg har selv gått ned 40 kilo på to år ved å gjennomføre en livstilsendring. Jeg spiser mye frukt og grønt, har kuttet ut brus og spiser godteri kun på lørdag. I tillegg så går jeg ca. 1 1/2 time spasertur 6 dager i uken.

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Ok, takk for svar! Jeg har merket litt forskjell på pittelitt mindre fett rundt magen etter en mnd. håper på å se flere forandringer etter en mnd til og videre! Får mer motivasjon av å se forandringer! jeg er ikke overvektig ellernoe, er mindre enn de fleste vennene mine, men jeg vil få synlige muskler, og mindre fett rundt lår og mage..

 

Har du evt flere tips? Noen greie øvelser for å minske fettet rundt lårene? Jeg har store lårmuskler, og er nok her jeg er sterkest. Men vil få bort fettet, siden det gjør de så enda mye større. 

 

1. Kaloriunderskudd(søk og les).

2. Tålmodighet.

 

Nei, navlen blir ikke mindre. Her har du uansett hengt deg opp i noe ubetydelig. 

Lenke til kommentar

Fjerne fett - (kaloriunderskudd/deffing/slanking) Fettet forsvinner når du er på kaloriunderskudd over tid.

Du kan ikke "punkt-slanke" kroppen - dvs kun fjerne fett på magen eller lårene - fettet forsvinner der kroppen selv ønsker å fjerne det og det er som oftest over hele kroppen.

Men ja, man merker effekten/resultatet spesielt godt på steder der kroppen har valgt å samle fettmassen fordi det er der det er mest av det og man er veldig "obs" på disse områdene.

 

Navelen vil bli mindre når du reduserer kroppens fettmasse - dvs dette er nok litt lureri

Navelen får du ikke gjort noe med - men når man fjerner fettansamlinger på magen og området rundt navlen vil den visuelt se mindre ut - men den blir ikke det.

 

 

"Har du evt flere tips? Noen greie øvelser for å minske fettet rundt lårene?"

 

Som nevnt over - nei - det er kaloriunderskudd som gjelder om man skal fjerne fett uansett hvor det er.

Riktignok - Om du er veldig utrent og slapp i fisken vil du kunne "føle lårene som strammere" om du starter opp med eksempelvis styrketrening.

Altså - Det er ikke øvelsene som fjerner fettet på lårene - det er det kaloriunderskuddet som gjør.

Lenke til kommentar

Ok, tusentakk! :) Jeg har hodlt meg vekke fra alkohol en god stund, men skal i en bursdag der alkohol er innblandet, og jeg har lyst å drikke en del selv kun denne ene kvelden. Tips til hvordan jeg ikke skal ødelegge hele restultate mitt den ene kvelden? 

 

Fjerne fett - (kaloriunderskudd/deffing/slanking) Fettet forsvinner når du er på kaloriunderskudd over tid.

Du kan ikke "punkt-slanke" kroppen - dvs kun fjerne fett på magen eller lårene - fettet forsvinner der kroppen selv ønsker å fjerne det og det er som oftest over hele kroppen.

Men ja, man merker effekten/resultatet spesielt godt på steder der kroppen har valgt å samle fettmassen fordi det er der det er mest av det og man er veldig "obs" på disse områdene.

 

Navelen vil bli mindre når du reduserer kroppens fettmasse - dvs dette er nok litt lureri

Navelen får du ikke gjort noe med - men når man fjerner fettansamlinger på magen og området rundt navlen vil den visuelt se mindre ut - men den blir ikke det.

 

 

"Har du evt flere tips? Noen greie øvelser for å minske fettet rundt lårene?"

 

Som nevnt over - nei - det er kaloriunderskudd som gjelder om man skal fjerne fett uansett hvor det er.

Riktignok - Om du er veldig utrent og slapp i fisken vil du kunne "føle lårene som strammere" om du starter opp med eksempelvis styrketrening.

Altså - Det er ikke øvelsene som fjerner fettet på lårene - det er det kaloriunderskuddet som gjør.

Lenke til kommentar

1) Ha et lite sunt nattmatsmåltid klart for når du kommer hjem. Unngå å spise potetgull eller usunne ting om det serveres på festen. Ikke kjøp kebab på vei hjem fra byen (om dere drar ut).
2) Drikk alkohol med så få kalorier som mulig. Bayley's og Doodley's, som jeg virkelig håper ingen drikker for å bli fulle, er kaloribomber! All alkohol kan for øvrig bli brukt som energi, men det øker også forbrenningen og alt blir ikke nødvendigvis lagret på kroppen. Hvis du derimot konsumerer masse fett og sukker i tillegg blir det lagret langt mer. Blankt brennevin er mest kalorifattig (om du ikke blander med sukkerlaker), men om du skal bli mer enn litt full risikerer du å så dårlig at du mister bedømmelsesevnen, spiser masse drittmat og ikke klarer å gjennomføre 3). I så fall er det kanskje bedre at du heller bare drikker øl og vin (hvitvin skal være ganske kalorifattig).
3) Prøv å komme i aktivitet dagen etterpå. Helst bør du få opp pulsen og svette litt (men det er virkelig ingen grunn til å ta deg helt ut). Ofte er det bedre enn man tror å få i gang kroppen igjen!

 

En kveld med mye drikking vil gjøre at du bruker lengre tid på å restituere deg fra øktene du nylig har hatt. I tillegg kan det være vanskelig å få potensialet ut av ei økt dagen derpå. Hvis du drikker kjempemye flere dager i uka ukentlig er jeg rimelig sikker på at det kommer til å påvirke deg negativt, men en kveld i uka innimellom som du klarer å reparere rimelig fort bør absolutt gå bra.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...