Gå til innhold

SNIKTITT: – 3D Touch er faktisk både nyttig og enkelt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

I følge et intervju med Ive og Cook så brukte de "mange, mange, mange" år på å utvikle dette. Blir spennende å se hvor fort konkurrentene kommer med det samme.

 

Du tuller nå??

Huawei kom Apple i forkjøpet og lanserte Mate S med dette for en uke siden.

du tuller nå? hva er det som umuliggjør det utifra hva du sier? jeg tipper flere aktører, eventuelt alle, har vært inne på tanken, men at det er først nå det lar seg gjøre.
Lenke til kommentar

 

I følge et intervju med Ive og Cook så brukte de "mange, mange, mange" år på å utvikle dette. Blir spennende å se hvor fort konkurrentene kommer med det samme.

Du tuller nå??

Huawei kom Apple i forkjøpet og lanserte Mate S med dette for en uke siden.

 

 

De var litt før ute ja, men jeg aner ikke hvordan de har implementert funksjonen. Det kommer helt sikkert til å komme med flere som får kraft som en input-metode i løpet av de neste månedene også.

Lenke til kommentar

Vedder på at huawei har nøyet seg med en strekklapp i hvert hjørne av skjermen

Usaklig.

 

Det virker som om dere tror at dette er en slags fantastisk teknologi. Får jeg minne igjen om at det er en eksisterende teknologi? Det er svært lett å implementere den uten mye arbeid. Arbeidet ligger jo i SW. Apple har helt klart gjort arbeid her, men Force touch har mye mer potensiale enn det iOS 9 viser.

 

@UrgeLol 

Delayet virker ganske identisk med delayet jeg har for long-touch. Det er ikke langt, men det er ikke eksepsjonelt kort heller. Det skiller seg ikke ut fra long-touch i tidsbruk, siden hardt trykk med en gang ikke fungerer.

Lenke til kommentar

 

Vedder på at huawei har nøyet seg med en strekklapp i hvert hjørne av skjermen

Usaklig.

 

Det virker som om dere tror at dette er en slags fantastisk teknologi. Får jeg minne igjen om at det er en eksisterende teknologi? Det er svært lett å implementere den uten mye arbeid. Arbeidet ligger jo i SW. Apple har helt klart gjort arbeid her, men Force touch har mye mer potensiale enn det iOS 9 viser.

 

@UrgeLol 

Delayet virker ganske identisk med delayet jeg har for long-touch. Det er ikke langt, men det er ikke eksepsjonelt kort heller. Det skiller seg ikke ut fra long-touch i tidsbruk, siden hardt trykk med en gang ikke fungerer.

 

 

Hvilken eksisterende teknologi, bortsett fra den Apple har i sine Macbook trackpad, registrerer kraft som input?

Lenke til kommentar

 

 

I følge et intervju med Ive og Cook så brukte de "mange, mange, mange" år på å utvikle dette. Blir spennende å se hvor fort konkurrentene kommer med det samme.

 

Har ikke Huawei allerede kommet med en input-metode der de kan registrere kraft da?

 

(Selv om de kanskje er mer en konkurrent i Android-markedet...:-))

http://www.theverge.com/2015/9/2/9244015/huawei-mate-s-force-touch-availability-price

Lenke til kommentar

 

Ja, det er for å tjene penger

Og sett fra et bissnissperspektiv er det en uting? Hvis dette funker så ser jeg ingen grunn til å stoppe med det. Man har jo (dyrere) alternativer med høyere kapasitet, og folk kjøper jo det (ref deg selv).

 

Nei det er det ikke, og jeg sier ikke heller. Problemet er at det funker, og at dette fører til en stor konsekvens for forbrukerne. Derfor mener jeg journalistene kan være med å bruke deres makt, til å motvirke dette forsøket på oppsalg.

Lenke til kommentar

Imponerende at du kjemper med nebb og klør for en teknologi som nettopp ble gammeldags.

Gjerne utdyp hvordan du mener jeg kjemper for Force touch? Jeg forstår virkelig ikke hva du prøver å si her.

Jeg synes det er en kul teknologi, med bra potensiale, men jeg vet ikke hva jeg har sagt utover det som får deg til å si dette?

 

 

Hvilken eksisterende teknologi, bortsett fra den Apple har i sine Macbook trackpad, registrerer kraft som input?

 

Det var jo normalen før. Resitive touch-skjermer. Alle byttet til kapasitive (som vi har i dag), fordi de er mye bedre til vanlig. Det å bruke begge sammen er det nye. Teknologien i seg selv er ikke ny, men miksingen er helt klart ny. Selv om resitiv er dårlig alene, så er det å bruke det sammen med kapasitiv en veldig god ide.

Lenke til kommentar

 

Imponerende at du kjemper med nebb og klør for en teknologi som nettopp ble gammeldags.

 

Gjerne utdyp hvordan du mener jeg kjemper for Force touch? Jeg forstår virkelig ikke hva du prøver å si her.

Jeg synes det er en kul teknologi, med bra potensiale, men jeg vet ikke hva jeg har sagt utover det som får deg til å si dette?

 

Hvilken eksisterende teknologi, bortsett fra den Apple har i sine Macbook trackpad, registrerer kraft som input?

 

Det var jo normalen før. Resitive touch-skjermer. Alle byttet til kapasitive (som vi har i dag), fordi de er mye bedre til vanlig. Det å bruke begge sammen er det nye. Teknologien i seg selv er ikke ny, men miksingen er helt klart ny. Selv om resitiv er dårlig alene, så er det å bruke det sammen med kapasitiv en veldig god ide.

Kraft er en ny måte for å gi input. Det er en god ide og det skal bli spennende å se hvordan den fungerer i praksis. Den måten å gi input på har vi ikke hatt før.

Lenke til kommentar

 

Imponerende at du kjemper med nebb og klør for en teknologi som nettopp ble gammeldags.

Gjerne utdyp hvordan du mener jeg kjemper for Force touch? Jeg forstår virkelig ikke hva du prøver å si her.

Jeg synes det er en kul teknologi, med bra potensiale, men jeg vet ikke hva jeg har sagt utover det som får deg til å si dette?

 

 

Jeg mener at du har forsvart longpress :)

Lenke til kommentar

Jeg har vel bare sagt at long press ikke vil ta lengre tid enn Force touch med et kort intervall. De vil være ganske like i tidsbruk. Med dette forsvarer jeg ikke long press, jeg uttrykker skuffelse over force touch implementasjonen. Jeg hadde jo forestilt meg at du kunne trykke hardt med en gang, og da ikke måtte trykke, holde og så trykke hardere. Det er jo åpenbart fra artikkelen at de fleste ventet seg. Likevel skal jeg ikke være for kjapp å dømme. De har sikkert tenkt på det, og har vel funnet ut at det er vanskelig/ikke fungerer så bra i praksis.

 

Jeg ser og helt klart muligheten for at force touch gir en ny type input, iom at det nå er resitiv kombinert med kapasitiv skjerm. Sånn som det brukes hittil derimot har det ikke gitt noe videre som ikke kunne vært implementert med long press.

 

Så jeg sier bare at long press og force touch tar like lang tid. Og jeg sier også at Force touch er en bra teknologi, og at jeg ser potensiale til at den kan gjøre ting long press ikke kan. Jeg er bare ikke så overbevist av det jeg har sett til nå at den faktisk gjør dette enda. Sånn sett er jo SW for å "peeke" bak apper i seg selv veldig bra. Jeg liker egentlig dette bedre enn force touch så langt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når jeg skriver korte innlegg så får jeg utelukkende svar der folk misforstår. Vel, ikke alltid, det kommer veldig an på hva jeg diskuterer. I enkelte diskusjoner misforstår folk oftere en andre diskusjoner. Som oftest misforstår folk mindre, når de prøver å forstå og diskutere, og mer hvis de egentlig ikke nødvendigvis akkurat er ute etter å bare diskutere saken, men gjerne har en personlig mening som er blandet inn. Derfor skriver jeg bare alltid presiserende slik at folk mye vanskeligere skal komme inn og spore av diskusjonen med misforståelse, som ikke alltid egentlig er misforståelser. 

 

Hvis folk generelt var opptatt av å hovedsaklig diskutere saken, og opptatt å å forstå, og ikke lete etter misforståelser, og trekke sitater ut av kontekst så skulle jeg gjerne svart deg kort og konkret. Dessverre er ikke det tilfellet på dette forumet, og det skal mye til for at slike innlegg fjernes av moderatorer, uansett om de rapporteres.

 

Du ser jo slik som rogkas, som gang på gang i diskusjonen prøver å avspore med å si at Force touch er kraft og long touch er tid. Det til tross for at alle som har sett videoen, og lest artikkelen vet godt at selv om det aktiveres med at den kjenner at du trykker hardt, så kan du ikke trykke hardt med en gang. Du må trykke, holde og så trykke, som altså bruker like mye tid som long press.

Endret av TKongen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...