Gå til innhold

Kontantløst vin-lotteri?


ATWindsor

Anbefalte innlegg

Vi har et vinlotteri på jobben, men stadig færre har kontanter. Er det noen som har noen tips til hvordan dette kan ordnes? Man har jo ting som Izettle, men det må knyttes opp til en konto, og dette er en stor bedrift, vil helst ha noe "frittstående", der man ikke må ha et kort i noens navn. Tips til løsning mottaes med takk.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi har et vinlotteri på jobben, men stadig færre har kontanter. Er det noen som har noen tips til hvordan dette kan ordnes? Man har jo ting som Izettle, men det må knyttes opp til en konto, og dette er en stor bedrift, vil helst ha noe "frittstående", der man ikke må ha et kort i noens navn. Tips til løsning mottaes med takk.

 

AtW

Hei, 

 

Vi har vin\øl-lotteri på jobben hver uke. Her har vi tatt i bruk iZettle, og det kan mildt sagt beskrives som en suksess. :)

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Vi har et vinlotteri på jobben, men stadig færre har kontanter. Er det noen som har noen tips til hvordan dette kan ordnes? Man har jo ting som Izettle, men det må knyttes opp til en konto, og dette er en stor bedrift, vil helst ha noe "frittstående", der man ikke må ha et kort i noens navn. Tips til løsning mottaes med takk.

 

AtW

Ble det noen løsning?
Lenke til kommentar

Er ikke Vipps/MobilePay en god løsning? Det benytter vi på jobben når det skal spleises på gaver blant annet, og det fungerer strålende. Den som er ansvarlig for å handle gaven/kaken kan da lett se hvem som har betalt inn og sette riktige navn på kortet osv.

 

Jeg har kolleger fra tidlig i 20 årene, til over 60 og alle er like fornøyde med denne løsningen.

Lenke til kommentar

Er ikke Vipps/MobilePay en god løsning? Det benytter vi på jobben når det skal spleises på gaver blant annet, og det fungerer strålende. Den som er ansvarlig for å handle gaven/kaken kan da lett se hvem som har betalt inn og sette riktige navn på kortet osv.

 

Jeg har kolleger fra tidlig i 20 årene, til over 60 og alle er like fornøyde med denne løsningen.

 

Men hvordan ordner man da i praksis det faktumet at et lotteri har et asymetrisk forhold mellom inntekter og utgifter? Det akkumuleres et overskudd over tid, som senere brukes opp.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke komme på at det finnes noen bedre løsning enn kombinasjon av Vipps og kontanter eventuelt. Skal det gjøres elektronisk må nok noen stå som eier av pengene uansett (pga hvitvasking etc) og da har du samme problem som med alt annet. Det kan være dere klarer å opprette en falsk PayPal-konto, men er jo enda mer sketchy.

Lenke til kommentar

 

Er ikke Vipps/MobilePay en god løsning? Det benytter vi på jobben når det skal spleises på gaver blant annet, og det fungerer strålende. Den som er ansvarlig for å handle gaven/kaken kan da lett se hvem som har betalt inn og sette riktige navn på kortet osv.

 

Jeg har kolleger fra tidlig i 20 årene, til over 60 og alle er like fornøyde med denne løsningen.

 

Men hvordan ordner man da i praksis det faktumet at et lotteri har et asymetrisk forhold mellom inntekter og utgifter? Det akkumuleres et overskudd over tid, som senere brukes opp.

 

AtW

 

Er det i dag 1 person som har ansvaret for lotteriet/pengene, som alle stoler på?

I så fall kan jo denne fortsette å ha ansvaret, bare at pengene står på konto i stedet. Denne personen vil kanskje få noen ørsmå(går ut i fra at det ikke er store beløp her) renteinntekter i løpet av året, men det er etter min mening grei "lønn" for å gidde å ta ansvar for noe sånt.

 

Hvis det går på tur eller er flere ansvarlige blir det derimot kanskje litt vanskeligere. Men jeg hadde uansett gått for en ren Vipps/Mobilepay/Mcash løsning, også ført "regnskap" i et Excel ark som alle involverte har tilgang til.

Lenke til kommentar

Denne personen vil kanskje få noen ørsmå(går ut i fra at det ikke er store beløp her) renteinntekter i løpet av året, men det er etter min mening grei "lønn" for å gidde å ta ansvar for noe sånt.

 

Den "lønna" blir vell oppspist av formuesskatten tenker eg.

Sjølv om beløpet nok ikkje er spesielt stort så kan det i enkelte tilfeller være litt problematisk sidan pengane står på ein privatkonto og såleis blir rekna som ein del av privatøkonomien til den som eig kontoen.

Lenke til kommentar

 

Denne personen vil kanskje få noen ørsmå(går ut i fra at det ikke er store beløp her) renteinntekter i løpet av året, men det er etter min mening grei "lønn" for å gidde å ta ansvar for noe sånt.

 

Den "lønna" blir vell oppspist av formuesskatten tenker eg.

Sjølv om beløpet nok ikkje er spesielt stort så kan det i enkelte tilfeller være litt problematisk sidan pengane står på ein privatkonto og såleis blir rekna som ein del av privatøkonomien til den som eig kontoen.

 

 

Som folk flest så betaler jeg ikke formueskatt, og den er uansett lavere enn rentene.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...